2022-02-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ghosts scen-framträdanden blir mer och mer likt ett sångnummer från melodifestivalen ;P
Saknar deras mer tidigare era.

Läst lite kommentarer från folk som varit på plats under de datum som spelats än så länge. Visserligen vet nog inte amerikanare vad Mello är men överlag är folk väldigt lyriska. Så du behöver inte bekymra dig.
Citera
2022-02-05, 17:24
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Ghosts scen-framträdanden blir mer och mer likt ett sångnummer från melodifestivalen ;P Saknar deras mer tidigare era.

Kan hålla med dig om det att det bara är en scen å inövade nr som inte ger någonting eller så.
Samtidigt så hoppas man att det inte blir något rejält magplask eller skämt som Melodifestivalen.
Då kan TF lika gärna lägga ner Ghost direkt istället.

De får gärna återkomma till deras mer tidigare era.
Citera
2022-02-08, 09:15
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kan hålla med dig om det att det bara är en scen å inövade nr som inte ger någonting eller så.
Samtidigt så hoppas man att det inte blir något rejält magplask eller skämt som Melodifestivalen.
Då kan TF lika gärna lägga ner Ghost direkt istället.

De får gärna återkomma till deras mer tidigare era.
Även fast jag är hårt fan av "då" och älskar Opus över allt annat så är det nog bara att gilla läget för de växer ju, kräver större arenor och då måste man ju anpassa sig efter dessa. Det går ju inte att som på en liten klubb släcka ner helt och stå stilla mitt i.

Tobias anpassar Ghost efter vad som gäller och mycket av showen är ju formad efter USA känns det som men det är väl bara att åka med eller inte för så här är det nu.

Personligen så är jag inte säker på att detta med så många, och hyfast skiljda, låtskrivare är någon superbra idé. Jag tycker att Prequelle spretade rejält och vi får väl vänta och se hur det blir på Impera.
Senast redigerad av Marmoth 2022-02-08 kl. 09:17.
Citera
2022-02-08, 21:38
Medlem
luciferlovers avatar
Jag hoppas att bandet kan återhämta sig efter det totala bottennappet vid namn Prequelle, ett totalt själslöst album utan någon inspiration och kärlek. Känns som att Tobias inte var redo att göra en skiva ännu, men var tvungen att gå in i studion och spela in något för att skivbolaget låg på och tjatade. Finns en enda bra låt (Faith) och resten är medioker dynga.

Seven Inches är en SJUKT BRA EP tycker jag. Fart, spänning och adrenalin i dom låtarna. Synd att det bara blev två stycken där. Tycker också att Hunter's Moon är riktigt bra.

Dom kommer aldrig någonsin toppa Opus Eponymous som jag tycker är ett album av yppersta klass och kaliber. Men jag hoppas att dom kan göra något bra av Impera, vilket verkar lite blekt eftersom senaste singeln Call Me Little Sunshine är total dygna - den är faktiskt så jävla dålig att jag är förvånad över att dom musikaliska genierna Klas Åhlund och Tobias Forge ligger bakom skiten.

För övrigt ser nya maskerna och kostymerna ut som skit också. Riktigt jävla kasst. Forge måste ju såklart köra sitt race och göra det han tycker är bäst, men fyfan.. hur kunde han ens överväga att klä in bandet i den där skiten? bedrövligt.

Undrar om Forge har tappat lusten, och bara vill bli så radio-vänlig som möjligt. Han verkar ju ha the time of his life när han är på scenen och lirar, så någon kärlek måste det ju finnas i alla fall.
Citera
2022-02-08, 21:51
Medlem
luciferlovers avatar
Finns det fler som mig, som tycker att Prequelle är ett totalt skitalbum?

Förstår inte vad som hände där.

Opus Eponymous - 10/10. Riktigt jävla bra album.
Infestissumam - 5/10. Bra, men ganska tråkigt album över lag.
Meliora - 8/10. Med Meliora fick Ghost lite mer fart än vad dom fått förut, tycker albumet är mycket bättre än Infestissumam, men kommer inte ens närheten av Opus.

Och så har vi Prequelle. 0/10. Fy fan i helvete vilket jävla skitalbum detta är. Noll engagemang, noll inspiration, NOLL kärlek. Prequelle är bara tråkigt, från början till slut. Jag brukar alltid ge skivor några lyssningar för att ge dom en rättvis chans, speciellt om det är ett band jag tycker om. Men Prequelle ger mig bara en sur smak i munnen.

Jag tycker att Forge är ett musikaliskt geni, och har sinnessjukt mycket bra i bagaget, både med Ghost och med hans tidigare projekt Repugnant och Subvision. Vilket får mig att tappa hakan inför VARFÖR Prequelle blev så otroligt tråkigt och känslolöst album. Blev Forge tvingad in i studion av sitt musikbolag, trots att han inte var redo ännu?

Tänkte om det var Tom Dalgety först, men dels producerade han Popestar som faktiskt är en helt okej EP.. och sedan har Dalgety inget att göra med Call Me Little Sunshine, som också är total skit.

Jag har lite hopp kvar för att Impera ska bli bra, men känner att det hoppet blir allt mindre och mindre hela tiden. Nästa singel får avgöra om jag köper Impera och ser Ghost live nästa gång dom kommer till Stockholm, eller om jag ska skit i det och torka med i röven med dom pengarna istället, nästan mer värt det.

Vad tycker ni? ett riktigt jävla bra album och jag är helt smaklös, eller ett riktigt skitalbum och jag har någon koll på vad fan jag snackar om?
Citera
2022-02-08, 21:56
Medlem
(FB) Ghost - officiell tråd om det hemliga bandet från Linköping
Citera
2022-02-08, 22:01
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Prequelle är lite blandat. Gillar verkligen Witch Image och Pro Memoria. Rats och Dance macabre är roliga trudelutter när humöret faller på men resten av albumet är lite meh.
Citera
2022-02-08, 22:06
Medlem
rtyuios avatar
Började lyssna på det efter ditt inlägg i Ghost tråden precis. Nej håller inte med.
När Rats kom I was like....
What the fuck is this...
2:a lyssningen...
Ok..finns lite bra ändå
3:e lyssningen...
Rats... auaaaahhhaaa.....

Miasma är otroligt bra instrumental låt.

Dance Macabre är så enkel, men även jag svängde på höfterna efter några lyssningar.

Långt ifrån ett bottennapp.
Många bra moment även om jag lyssnar mer på de andra skivorna.
Senast redigerad av rtyuio 2022-02-08 kl. 22:09.
Citera
2022-02-09, 08:24
Medlem
Och så har vi Prequelle. 0/10. Fy fan i helvete vilket jävla skitalbum detta är. Noll engagemang, noll inspiration, NOLL kärlek. Prequelle är bara tråkigt, från början till slut. Jag brukar alltid ge skivor några lyssningar för att ge dom en rättvis chans, speciellt om det är ett band jag tycker om. Men Prequelle ger mig bara en sur smak i munnen.

Fick ju bara två nomineringar till en amerikansk Grammy Award. Så skitalbum, nja....
Citera
2022-02-09, 10:57
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciferlover

Meliora - 8/10. Med Meliora fick Ghost lite mer fart än vad dom fått förut, tycker albumet är mycket bättre än Infestissumam, men kommer inte ens närheten av Opus.

Jag tycker att Forge är ett musikaliskt geni, och har sinnessjukt mycket bra i bagaget, både med Ghost och med hans tidigare projekt Repugnant och Subvision. Vilket får mig att tappa hakan inför VARFÖR Prequelle blev så otroligt tråkigt och känslolöst album. Blev Forge tvingad in i studion av sitt musikbolag, trots att han inte var redo ännu?

Tänkte om det var Tom Dalgety först, men dels producerade han Popestar som faktiskt är en helt okej EP.. och sedan har Dalgety inget att göra med Call Me Little Sunshine, som också är total skit.

Jag har lite hopp kvar för att Impera ska bli bra, men känner att det hoppet blir allt mindre och mindre hela tiden. Nästa singel får avgöra om jag köper Impera och ser Ghost live nästa gång dom kommer till Stockholm, eller om jag ska skit i det och torka med i röven med dom pengarna istället, nästan mer värt det.

Vad tycker ni? ett riktigt jävla bra album och jag är helt smaklös, eller ett riktigt skitalbum och jag har någon koll på vad fan jag snackar om?

Tycker Prequelle är bra, men inte i närheten av Meliora eller Opus. För många lugna låtar. Witch Image och Faith är riktigt bra. Gillar Dance Macabre, men det är ingen låt jag lyssnar så ofta på. Så jag hoppas att Impera går mer åt Meliora-hållet.

Tror han kanske var lite stressad att få ut ett album snabbt så folk inte skulle tro Ghost var slut iom rättegången? Sen kanske USA lockar och där har väl Square Hammer vart deras största hit?
Citera
2022-02-09, 11:04
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciferlover

Jag tycker inte lika starkt eller är lika hårt sågande som du men mina värderingar drar åt samma håll om än inte, som sagt, i närheten av lika starkt.

När Prequelle kom så funderade jag inte så hårt på det men albumet är väldigt kort och innehåller två instrumentala låtar som i och för sig passar in och knyter ihop men känns lite som utfyllnad.
Citera
2022-02-09, 11:53
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Började lyssna på det efter ditt inlägg i Ghost tråden precis. Nej håller inte med.
När Rats kom I was like....
What the fuck is this...
2:a lyssningen...
Ok..finns lite bra ändå
3:e lyssningen...
Rats... auaaaahhhaaa.....

Miasma är otroligt bra instrumental låt.

Dance Macabre är så enkel, men även jag svängde på höfterna efter några lyssningar.

Långt ifrån ett bottennapp.
Många bra moment även om jag lyssnar mer på de andra skivorna.
Helvetesfönster är en av dom bästa låtarna som Ghost gjort. Den borde även Opus-fans gilla.

Life Eternal, jättefin. Mäktig. Otroligt enkel och klyschig. Men jag gillar den.
Har blivit en sucker för 80-tals ballader.

See The Light är dock den sämsta låten han har gjort. Versen är bra dock.
Men otroligt dålig text.

Jag tycker dom har väldigt hög lägsta nivå hittills. Det finns inget dom direkt suger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in