Citat:
Ursprungligen postat av
Marmoth
Ja, tänker man så, så visst har du en bra poäng men sedan kom ju Papa III med en, bitvis, ny stil och till det lades det på ny stil för gastarna. Däri tycker vi många olika i sak men som övergripande helhet så är det ju ändå logiskt på något vis?
Ja du, vetitusan varför? RD ingick ju i deras "look" så att de inte fortsatte med Gibson måste ju bero på något, eller? Har svårt att se att Hagström var något annat än en nödlösning men vad vet jag.
Alltså jag tror inte att TF bryr sig om vilket scenspråk dom nya gastarna har. Bara det inte är för mycket eller för lite, så funkar det väl antar jag. Det där att TF styr och ställer om hur extremt gastarnas scenspråk ska vara har jag lite svårt att tro. Man kan ju inte tvinga folk till att hoppa runt som idioter samtidigt som dom måste kunde spela bra.
Har man som ledare ett sånt kontrollbehov så är det väl knappast hållbart i längden. Huvudsaken är väl att bandet har kul och då kommer resten automatiskt.
Grejen med deras Hagström gitarrer är att jag faktiskt inte tycker att det är en snygg kopia. Samtidigt känns det som att Hagström har eftersträvat att sätta en egen touch på den här gitarren men liksom misslyckats göra det. Det har bara blivit väldigt klumpig gitarr och inte alls lika stilren som en riktig Gibson RD. I början tyckte jag faktiskt att det var en intressant kopia, men nu skulle jag nog säga att Hagström har gjort snyggare gitarrer.
För mig är Gibson RD väldigt förknippat med Ghost. Samtidigt så var det ju Gibson som sponsrade dom med dessa gitarrer. Sedan vet jag inte vad för gitarrer vad det nya Ghost skulle haft nu annars. Finns inte många modeller jag kan komma på som passar in.
Edit*
Jim Root har faktiskt två riktigt snygga signaturmodeller hos Fender som jag gillar. Telecastern och framförallt Jazzmastern är snygga som satan. Sticker ut lagom mycket och tillräckligt balla.