2017-04-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Kärnvapenskrammel. Det har hänt förr.

Som sagt, kärnvapenskrammel fungerar bara om motståndaren vill ha en väg ut, för det är som alltid mycket av ett tomt hot att skrika kärnvapen.
Citera
2017-04-06, 22:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Kärnvapenskrammel. Det har hänt förr.

Med betoning på skrammel vill säga.

Putin och det politiskt och ekonomiskt isolerade Ryssland har inga kort kvar att spela när det gäller Syrien, så till vida man på fullt allvar tror att Ryssland skulle starta ett storkrig med NATO hundratals mil från Ryskt territorium dvs för Assadregimens skull, där man givet styrkeförhållandena ändå skulle få storstryk.

Jag undrar om de Ryska politiker och tjänstemän som firade offentligt på valnatten har satt sin Shampanskoye i halsen nu.
Citera
Medlem
[quote=bernad_law|60376535]Du menar vi inte har allt det där nu? Skillnaden är att vi inte har en fientlig Putinvän i Damaskus.

Har USA monopol på att leka i Mellanöstern? Varför är det en sån stor grej att Ryssland också vill vara med och leka, varför måste dem bråka? Det finns gott om plats att leka i. Jag tycker att Ryssland ska få leka med Syrien ifred, med tanke på att USA har lekt ett bra tag nu i Irak helt ostört.
Citera
Medlem
Rekommenderar Carl Norberg och hans video från idag. Han kommer låta många av er som är som LAMM att tänka utanför boxen.

https://www.facebook.com/CarlJNorberg/posts/10210786245307038
Citera
2017-04-06, 22:11
Medlem
Expressens krigskorrespondent Magda Gad skriver såhär: 'En gasattack i Syrien i april har dödat minst 72 människor inklusive barn.
En USA-flygbombning i Irak i mars har dödat minst 278 människor inklusive barn.
Flera kan finnas kvar under rasmassorna.
Hur tänker USA lösa detta?
Ska de invadera sig själva?'
Citera
2017-04-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Reuters Top News‏Verifierat konto

UPDATE: U.S. intelligence agencies suspect Assad did not turn over all chemical weapons stockpile - intelligence official

Trump kommer nog köra en Jugoslavien kampanj som bill Clinton gjorde för att få bort deras diktator.

Vänligen försvinn till Trump tråden, du gör mer nytta där.
https://www.facebook.com/CarlJNorberg/posts/10210786245307038
Citera
2017-04-06, 22:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Med betoning på skrammel vill säga.

Putin och det politiskt och ekonomiskt isolerade Ryssland har inga kort kvar att spela när det gäller Syrien, så till vida man på fullt allvar tror att Ryssland skulle starta ett storkrig med NATO hundratals mil från Ryskt territorium dvs för Assadregimens skull, där man givet styrkeförhållandena ändå skulle få storstryk.

Jag undrar om de Ryska politiker och tjänstemän som firade offentligt på valnatten har satt sin Shampanskoye i halsen nu.

Fast din analys går ut på att Trump genomför politiskt självmord för att... får McCaine's respekt eller?

Han har fått hundratals tillfällen att kritisera Putin/Ryssland. Och har de facto alltid vägrat att göra det. Och nu ska han välja det absolut sämsta tillfället?

Ja, jag är ganska säker på att Ryssland fortsätter att fyra
Citera
2017-04-06, 22:25
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast din analys går ut på att Trump genomför politiskt självmord för att... får McCaine's respekt eller?

Han har fått hundratals tillfällen att kritisera Putin/Ryssland. Och har de facto alltid vägrat att göra det. Och nu ska han välja det absolut sämsta tillfället?

Ärligt talat så har jag ingen som helst aning om vad Trump tänker göra. Det kan lika gärna vara dagsform som blir avgörande för hur det här slutar.

Däremot misstänker jag att Trump redan sitter stenhårt i klorna på ett gäng Republikanska hökar inklusive i hans eget kabinett som möjligen skiter i Syrien och Assads vidare öden, men inget hellre önskar än att nypa till Putin och Ryssland så hårt det bara går.

Jag tror m a o att Trump lämnat ut sin utrikespolitik när det gäller Syrien mer eller mindre på entreprenad och att han inte fullt ut förstår eller ens bryr sig om följderna.
Citera
2017-04-06, 22:28
Medlem
Det är trots allt ganska intressant att se processen när man gör en självständigt tänkande människa till en politisk marionett för de mäktiga intressen som idag styr bakom kulisserna. Man attackerar först Trump för att vara en säkerhetsrisk och sedan genomför man denna false flag attack och tvingar honom att ta ställning mot sin egen övertygelse. Förhoppningsvis så spelar han bara med så länge han måste för att freda sig själv men det kan också vara så att de nu totalt har tagit kontrollen över honom.
Citera
2017-04-06, 22:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ärligt talat så har jag ingen som helst aning om vad Trump tänker göra. Det kan lika gärna vara dagsform som blir avgörande för hur det här slutar.

Däremot misstänker jag att Trump redan sitter stenhårt i klorna på ett gäng Republikanska hökar inklusive i hans eget kabinett som möjligen skiter i Syrien och Assads vidare öden, men inget hellre önskar än att nypa till Putin och Ryssland så hårt det bara går.

Jag tror m a o att Trump lämnat ut sin utrikespolitik när det gäller Syrien mer eller mindre på entreprenad och att han inte fullt ut förstår eller ens bryr sig om följderna.

Skulle kanske kunna köpa det om inte Trump tvingade (eller?) Haley att ändra taktiken i Syrien häromdagen (låta Assad sitta kvar). Eller menar du att det hela var planerat av neocons?
Citera
2017-04-06, 22:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Var det inte du som försökte håna mig för att inte kunna hitta info? Hur var det med det nu hehe

Såhär står det i rapporten: It also looked into the possession and movement of chlorine by terrorist groups, in particular the Nusrah Front, and armed opposition groups, given that a major chlorine production facility had been taken over by the Nusrah Front in August 2012.

Jag måste ha missat svaren på mina frågor, vem svarade?
Jag läste metodologin och slutsatsen, inte hela delen. Om du påstår något borde du hänvisa till sidor eller punkter.

Du frågade mig om rapporten, vilket du själv borde kunna leta fram.
Citera
2017-04-06, 22:36
Medlem
0rganets avatar
Nu är jag inte en expert på denna konflikt så ursäkta om denna är dum eller redan tagits upp här.

Denna oroar mig:
Citat:
ISRAEL: Reports that Israeli cabinet will convene on Sunday to discuss possible humanitarian intervention in Syria: Channel 10 - @AviMayer

https://twitter.com/Conflicts/status/850082452869664768

Att Israel funderar på att själva gå in i Syrien känns minst sagt väldigt problematiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in