2017-04-06, 21:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Ryssarna kan bara titta på? Frågan är hur Iran ställer sig till en bred intervention?

Iranierna faller knappast på svärdet för Assad, givet att de precis har fått ekonomisk framtidstro igen efter att årtionden av sanktioner upphört.

Det guldägget riskerar de inte i ett hopplöst försvar av Assadregimen.
Citera
2017-04-06, 21:48
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag förväntar mig Libyen eller Irak, inget annat. Och en död Assad.
Du förväntar dig alltså ytterligare ett kapitalt humanitärt misslyckande, sekteristiskt våld, flyktingströmmar, ökad islamistisk terrorism, men är ändå för lösningen. Eljest.
Citera
2017-04-06, 21:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är du som är löjlig när du kallar detta för bevis. Det är det inte.

Om de hade presenterat bevis i rapporten, så hade jag litat på dem.

Ryska övervakningsfilmer visade att syriskt flyg bombade en vapenfabrik. Gasens spridning visade att den kom därifrån. Och eftersom informationen kommer från Ryssland, så betyder det att de tar på sig ansvaret för att indirekt ha orsakat gasutsläppet. Det ser jag också som bevis.

Edit: Och tack vare FN:s rapport kan vi dra slutsatsen att det inte finns bevis för att Assad någonsin använt kemvapen.
Länka till ryska övervakningsfilmerna.

Bevis finns i överflöd både av HRW och Amnesty. Du väljer att ta varenda tillfälle att undvika inse verkligheten.

De har till och med namngett piloten som är ansvarig för dådet.

https://twitter.com/markito0171/status/850052568097189889

Jag vill fråga dig, vad för bevis kan du tänka dig acceptera? Så att jag vet vad jag ska leta efter.
Citera
2017-04-06, 21:52
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig Libyen eller Irak, inget annat. Och en död Assad.

Kommer bli en geopolitisk smäll som heter duga för en viss herre i Kreml, och det är själva målet. Samt en Trump som förlorar sin bas.

Hur hade du ställt dig om massa människor runt om i världen attackerade Israel, skar av huvudet på barn och vuxna. Dessa var sponsrade utifrån. Dom hade även en grupp som kallades för "gula hjälmarna", dessa gula hjälmar jobbade endast där terroristerna jobbade och gick deras ärende.
Det fanns massa länder som även hjälpte dessa inkräktare med vapen, logistik, sjukvård. Det är min dröm att Israel skall få smaka på samma medicin som Syrien och dess folk har utsatts för av Israel, USA,Turkiet, Qatar, Saudi, Gulf länder och andra länder i väst.
Citera
2017-04-06, 21:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du förväntar dig alltså ytterligare ett kapitalt humanitärt misslyckande, sekteristiskt våld, flyktingströmmar, ökad islamistisk terrorism, men är ändå för lösningen. Eljest.

Du menar vi inte har allt det där nu? Skillnaden är att vi inte har en fientlig Putinvän i Damaskus.

Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vill fråga dig, vad för bevis kan du tänka dig acceptera? Så att jag vet vad jag ska leta efter.

Vilket bevis som helst, bara det inte pekar ut Assad. Israel, jymdödlor, USA, brittiska monarkin eller gnomerna från Zurich duger fint som skyldiga.
Senast redigerad av bernad_law 2017-04-06 kl. 21:56.
Citera
2017-04-06, 21:56
Medlem
Att attacken kom strax efter att Trump mer eller mindre annonserat att Assad kanske kan sitta kvar är kanske inte enbart konspirationstankar. Assad är ju en maktfullkomlig diktator och har utan tvivel ett stort hämndbegär mot dom Syrier som vågat trotsa honom. Visst kan det vara heltokigt i våra ögon att attackera i nuläget men så tänker nog inte Assad som ju måste vinna eller försvinna genom att snaran bokstavligen dras åt. Få syrier stödjer ju hans blodbesudlade regim. Få i omvärlden tror ju på Rysslands förklaringar av naturliga orsaker, sanning är ju inte Rysslands signum precis.
Citera
2017-04-06, 21:59
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Du menar vi inte har allt det där nu? Skillnaden är att vi inte har en fientlig Putinvän i Damaskus.
Nu har vi det, men striderna är tydligt på väg i riktning mot att Assad återtar kontrollen, med kurdisk kontroll i norr.

Jag förnekar inte på något vis att Assad är en usel kriminell despot som skott sig på sitt folk, dock är jag tillräckligt läraktig av historien att jag inser att alternativen till en Mursi, Khadaffi eller en Assad är än värre.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
UPDATE: U.S. intelligence agencies suspect Assad did not turn over all chemical weapons stockpile - intelligence official
Reuters

Det var ju så att 2013 så erkände kräket Assad att han hade kemvapen och skulle lämna över dom.
Redan innan detta så visste man att han gömt en del. Nu kommer samma uppgift, så hur mycket hann han gömma egentligen. Men i natt kan han vara orolig och titta över sin axel om han hör lite stridsplan i luften. Mike Morell hade rätt och hans önskescenario var genial då det gäller både Assad, Ryssland och Iran.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att attacken kom strax efter att Trump mer eller mindre annonserat att Assad kanske kan sitta kvar är kanske inte enbart konspirationstankar. Assad är ju en maktfullkomlig diktator och har utan tvivel ett stort hämndbegär mot dom Syrier som vågat trotsa honom. Visst kan det vara heltokigt i våra ögon att attackera i nuläget men så tänker nog inte Assad som ju måste vinna eller försvinna genom att snaran bokstavligen dras åt. Få syrier stödjer ju hans blodbesudlade regim. Få i omvärlden tror ju på Rysslands förklaringar av naturliga orsaker, sanning är ju inte Rysslands signum precis.
Trump har ingen anledning att vända i frågan om det faktiskt inte är så att regimen låg bakom kemvapenattacken. Jag hade förstått konspirationerna om det var Hillary som är president.

Ryssland verkar ju inte kunna hindra Assads förkärlek till kemvapen, varför USA måste ta itu med problemet.

Edit: någon kanske länkade detta tidigare. Men jag gissar på att Ryssland kommer släppa Assad. Det går inte att stå emot sanningen.

Citat:
Moscow - A Kremlin spokesman tells AP Russia's support for Syrian President Bashar Assad is "not unconditional."
http://syria.liveuamap.com/en/2017/6-april-moscow---a-kremlin-spokesman-tells-ap-russias-support
Citera
2017-04-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om USA är seriösa och visar att de verkligen menar allvar med en attack kommer aldrig Ryssland svara upp, de har inte kapaciteten att hantera situationen som skulle uppstå i ett sådant läge.
Kärnvapenskrammel. Det har hänt förr.
Och kolla min signatur.
Senast redigerad av pjabas 2017-04-06 kl. 22:04.
Citera
2017-04-06, 22:03
Medlem
Reuters Top News‏Verifierat konto

UPDATE: U.S. intelligence agencies suspect Assad did not turn over all chemical weapons stockpile - intelligence official

Trump kommer nog köra en Jugoslavien kampanj som bill Clinton gjorde för att få bort deras diktator.
Citera
2017-04-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Länka gärna till sidor i rapporten.

Dina frågor har redan tagits itu med och blivit besvarade.

Var det inte du som försökte håna mig för att inte kunna hitta info? Hur var det med det nu hehe

Såhär står det i rapporten: It also looked into the possession and movement of chlorine by terrorist groups, in particular the Nusrah Front, and armed opposition groups, given that a major chlorine production facility had been taken over by the Nusrah Front in August 2012.

Jag måste ha missat svaren på mina frågor, vem svarade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in