2017-04-06, 21:27
Medlem
Les Binkss avatar
Jag kan tycka att många här i tråden behöver höja nivån några snäpp. Det är inget jävla derby där man kategoriskt måste välja sida.

Några har uppenbarligen kopplingar till Simon & co och skriver i affekt. Andra tar kategoriskt parti för Tobias.

Återigen - vi har hört EN sida av historien. Och jag är inte så säker på att vi kommer kunna döma ens när vi hört båda.

Ska jag tycka något i det här skedet så är det att hela den här offentliga pajkastningen är ovärdig. När en av de inblandades flickvänner instagrammar med hashtags som #teamghouls får det mig att plocka fram skämskudden.
Senast redigerad av Les Binks 2017-04-06 kl. 21:32.
Citera
2017-04-06, 21:28
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iCunt
Seger SS och co. och ekonomisk uppgörelse. Utan att ha sett bilagorna går jag på magkänsla. Tycker de verkar ha duktigt på fötterna då de väljer att outa det via media.

Ja det köper jag.
Men tänkte mer på om de kan tänkas få så pass mycket i pengar att TF (bolag), inte har så mycket i kapital och tvingas i konkurs.. alternativt Klarna-utbetalningar resten av TF´s liv.
Eller pratar vi en reasonably stor summa som täcker lite sveda och värk?
Citera
2017-04-06, 21:29
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
Haha!

Kanske är tragiskt, och jag menade inte att skratta åt Människan MR.
Men hur kan det komma sig att Mauro inte tagit del av inspelningar pga tidsbrist?
Tog han väldigt lång tid på sig pga sin ålder, eller var det att han hade personliga åtaganden med exempelvis familj som gjorde att detta blev?
Kan ju vara som så att TF inte ville att han skulle ha för mycket inflytande. Det var ju vad TF och producenten hade angett som skäl(tidsbrist) till att han inte kunde medverka på plattan väl?
Senast redigerad av Peripheryy 2017-04-06 kl. 21:32.
Citera
2017-04-06, 21:29
Medlem
Tänkte på en sak och kanske är helt ute och cyklar nu.. Men om TF nu undanhållit en massa pengar och det funnit avtal som brutits i bolaget, räknas inte det lite åt grovt bedrägeri och kan ge fängelse i värsta fall om åklagaren går vidare i ärendet efter nya uppgifter kommer fram ? Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2017-04-06, 21:32
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Jag kommer faktiskt dåligt ihåg. Jag blev fundersam nu och ska försöka komma ihåg att leta upp klippet till helgen.

Haters gonna hate. Dessa pojkar är förtrollade av TF verkar det som, och allt annat är ren ondska.

Förstår inte heller varför SS skulle vara en ren sopa. Tvärt om, jag är förvånad hur han lyckats stå ut med TF och ändå lyckats leverera live på scen under dessa år.

Försök inte förklara mer för dom. Detta kommer dom nog till insikt med om ett tag.
Till skillnad från dig som tar SS och övrigas parti utan att ha fått ta del av TFs version som förr eller senare kommer att läggas fram?

Jag står bara i mitten och tittar på, ni kan dock se mig som en motpol till alla som nu ser sin chans att kasta galla.
SS är knappast rökt, han har skaffat sig mycket erfarenhet efter tiden med Ghost.
Men brevet som han och hans vänner knåpat ihop är löjligt enligt mig.
Det kunde ha fått ligga som utkast tills efter en dom fallit, beroende på utgång.
Citera
2017-04-06, 21:34
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
Det stör nog just nu. Men som med så mycket annat så har folk i dagens samhälle där det hela tiden sprutas ut något nytt.. en tendens att glömma och gå vidare.
Vet inte huuur många gånger genom åren artister gjort fel och eller betett sig som svin eller "sålde ut" sig själva, kolla Metallica ( nej jag jämför inte dessa 2 band på nåt plan), hur många gånger har inte fansen stmapat på skivorna och tyckt att jude-Lars suger pung och dessutom kan han inte spela trummor. Lik förbannat säljer biljetterna slut, 35 år senare.

Så även om skiten har träffat fläkten NU.. så betyder inte det att Ghost i detta fall, kan triumfera vidare.. eller om 6 månader... osv
Håller helt med.....men Lasse är tämligen usel dock.
Citera
2017-04-06, 21:35
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Punkt 2.3 i stämmningsansökan

"Såsom framgår av doktrinen och rättspraxis (se Bl.a RH 2012:39) finns inga formkrav för själva bolagsavtalet. Avtalet kan således vara skriftligt eller muntligt ingånget och kan även uppstå genom bolagsmännens konkludenta handlande, t.ex genom att bolagsmännen inleder ett sammarbete"

Så skriftliga avtal behövs tydligen inte när det gäller enkelt bolag.
Hur leder man sådant i bevis och får rätt?
Citera
2017-04-06, 21:35
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPrim
Unless you sue someone for the purpose of letting people know all this.
Japp, precis som du sagt tidigare också och det ligger nog en del i det.
Citera
2017-04-06, 21:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Besattheten av äkthet inom hårdrock är bisarr eftersom de flesta banden är helt fejk”, säger A. ”Inte artistiskt fejk, utan del av en påhittad värld. Det genomsyrar allt från de mest uppenbara, som Maiden och Manowar, ner till black metal-världen som målar upp en bild av sig själva som inte överensstämmer med vilka de egentligen är
http://www.gradvall.se/artiklar.asp?entry_id=1262

Det åktes kommunalt i slutet av 2015 så det kanske inte fanns så mycket pengar ändå?
Citat:
Vi har bestämt att träffas i en hotellobby i Stockholm en torsdag klockan 10.30. Kvällen innan kommer det ett mycket artigt formulerat sms: ”Ledsen att jag börjar strula det första jag gör, men finns det någon möjlighet att vi kan synas 11.00 i stället? Jag befinner mig på Väddö och kommer att färdas kommunalt, vilket innebär att jag får svårt att vara där 10.30”.
Senast redigerad av Dofterna 2017-04-06 kl. 21:39.
Citera
2017-04-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Återigen - vi har hört EN sida av historien. Och jag är inte så säker på att vi kommer kunna döma ens när vi hört båda.
En sida av historien som sanningsenligt skrivits under i en stämningsansökan av 80% av bandets medlemmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Ska jag tycka något i det här skedet så är det att hela den här offentliga pajkastningen är ovärdig. När en av de inblandades flickvänner instagrammar med hashtags som #teamghouls får det mig att plocka fram skämskudden.
Helt klart ovärdigt. Hade räckt gott med stämningen.
Citera
2017-04-06, 21:44
Medlem
MissPrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Kan ju vara som så att TF inte ville att han skulle ha för mycket inflytande. Det var ju vad TF och producenten hade angett som skäl(tidsbrist) till att han inte kunde medverka på plattan väl?
YES!
Citera
2017-04-06, 21:45
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Till skillnad från dig som tar SS och övrigas parti utan att ha fått ta del av TFs version som förr eller senare kommer att läggas fram?

Jag står bara i mitten och tittar på, ni kan dock se mig som en motpol till alla som nu ser sin chans att kasta galla.
SS är knappast rökt, han har skaffat sig mycket erfarenhet efter tiden med Ghost.
Men brevet som han och hans vänner knåpat ihop är löjligt enligt mig.
Det kunde ha fått ligga som utkast tills efter en dom fallit, beroende på utgång.
Efter vad jag har läst i senare intervjuer så verkar TF ha en helt annan syn på det hela med Ghost och medlemmarnas roll. Det är väl det enda som jag utgår ifrån. Det är ju uppenbart att bandet och TF inte tycker samma sak och jag väljer i nuläget bandets parti eftersom deras version verkar mer trovärdig än TFs.

Kommer TF med en bra förklaring så kan jag lätt ändra mig men detta verkar knappast ha gått ärligt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in