2017-04-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Jag har aldrig varit på ett jobb där jag känt att jag skall ha lika stor del av potten som den entreprenör som driver/startat företaget. Inga konstellationer på arbetsplatser och organisationer varar för evigt.

Tror dock inte du börjat jobba nånstans utan att förhandla lön först? Att inte veta om du skulle få lön överhuvudtaget, men ändå jobbat?

Jag kan hålla med om att det inte är självklart hur fördelningen ska se ut. Men nu hade dom ju faktiskt kommit överens om det, om än bara muntligt.
Citera
2017-04-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weatherisland
Men om entreprenören lovar dig lika del av kakan då - men struntar i att ge dig den....?

Hade nog blivit sur och troligtvis bytt arbetsgivare. Dock så hade nog min uppfattning om att jag ej varit värd en lika stor del ej förändrats.
Citera
2017-04-06, 20:55
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit på ett jobb där jag känt att jag skall ha lika stor del av potten som den entreprenör som driver/startat företaget. Inga konstellationer på arbetsplatser och organisationer varar för evigt.
Tror nog det varit rätt införstått hos alla medlemmar sedan starten att TF skall ha sin rättvisa del av kakan eftersom ingen gått bananas förrän nu. Nu får vi se hårt mot hårt, svartmålning och diverse klavertramp på sociala medier p.g.a. besvikelse som byggts upp under sju års tid.
Citera
2017-04-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weatherisland
Men om entreprenören lovar dig lika del av kakan då - men struntar i att ge dig den....?

Med tanke på hans historik i tråden är det tydligt att det inte går att argumentera med Pete_Blakk, då Tobbes dase är för evigt placerad i hans käft.
Citera
2017-04-06, 20:57
Medlem
Citat:

Men om det nu fanns mer pengar än vad din såkallade "entreprenör" nämnt till sina "anställda" och ljugit dom rakt upp i ansiktet istället! Är det inte mer än rätt om sanningen kommer fram då ? Visst är det tråkigt att det ska behöva gå såhär långt med en rättslig process, men hur ska man annars få veta?
På mitt företag redovisas varje öre och alla anställda får ta del av dessa siffror dagligen! Skulle bli väldigt förvånad om TF har rätt i det han sagt till dom andra
Citera
2017-04-06, 21:01
Medlem
526s avatar
Hm . . det som från början verkade vara en blandning av personliga relationer, ambitioner och kanske pr-trick – visade sig vara en simpelt fråga om lite pengar. "Follow the money"

Tar lite udden av det hela medges. Men ändå spännande med nya musikerna och producenterna. Är det enbart av ekonomiska själ som han valt de nya? De lär väl inte vara helt billiga?
Jag hoppas på att TF är inne på goth spåret och letar folk som kan bygga rätt sound.
Citera
2017-04-06, 21:05
Medlem
Vansnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durken123
Jo han ska vara glad att fått vara med i ett band han själv varit med och startat upp sen första början och se på när Forge tar hela kakan själv!?
Rätt ska vara Rätt och vi får väl se vart det leder till och vilken ny information som kommer fram om hur mkt pengar som egentligen finns! Är inte orolig för SS framtida musikkarriär utan Ghost, även om den säkerligen inte blir lika stor!

Det var nu inte det jag skrev. Det där med "kakan" är ju det som ska fastställas i dom, så förutsätt inte vad som ska bevisas - det är ett typiskt tankefel som leder ingenstans. Det gäller alla, tycker man ska vara något mer försiktig. Det var det öppna brevet, själva handlingen och innehållet (det senare som endast är SS´s version), som jag kritiserade.
Senast redigerad av Vansnax 2017-04-06 kl. 21:08.
Citera
2017-04-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Om man tänker på detta: Hur tror ni att ni hade svarat på frågan om Ghost var ett band eller soloprojekt om ni fick frågan för 2-3 år sedan? Tror många skulle svara band faktiskt.
Ja, det har skiftat tydligt under senaste halvåret. Nu är det bara Papa utåt, och det är nog ditåt det styrts sedan de blev prisade av Hetfield. Känns som det var där och då det satte igång.

Kunna casha in och leva ut rockstjärnelivet på alla plan utan att ha några ties hem till Sverige. Man måste ha lön för mödan.
Citera
2017-04-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Det var nu inte det jag skrev. Det där med "kakan" är ju det som ska fastställas i dom, så förutsätt inte vad som ska bevisas - det är ett typiskt tankefel som leder ingenstans. Det gäller alla, Det var det öppna brevet, själva handlingen och innehållet (det senare som endast är SS´s version), som jag kritiserade.

Okej då ber jag om ursäkt över "kakan"
då.. Jag tror inte det där långa inlägget enbart är skrivet av SS utan av samtliga som är inolverad i stämningen mot TF
Har sett fler av dessa som postat precis samma sak, så lär inte bara vara SS och då tycker jag det är fel att enbart kritisera honom! Ska bli intressant att följa vad som händer framöver och personligen står jag inte på TF sida, sen om nån gör det får det stå för dom!
Citera
2017-04-06, 21:13
Medlem
sattygs avatar
Ok!

Jag vet att frågan ställts, dvs att det vore gött att ha någon som kunde läsa det finstilta och vara bevandrad på lagens långa arm ang denna soppa.

Men..

Om vi (ni) leker med tanken, ingen behöver bli arg och kasta fula ord på den andre.
Vad tror ni utgången kan bli av detta?
med det som stod i ansökan.
Citera
2017-04-06, 21:18
Medlem
sattygs avatar
Haha!

Kanske är tragiskt, och jag menade inte att skratta åt Människan MR.
Men hur kan det komma sig att Mauro inte tagit del av inspelningar pga tidsbrist?
Tog han väldigt lång tid på sig pga sin ålder, eller var det att han hade personliga åtaganden med exempelvis familj som gjorde att detta blev?
Citera
2017-04-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
Om vi (ni) leker med tanken, ingen behöver bli arg och kasta fula ord på den andre. Vad tror ni utgången kan bli av detta? med det som stod i ansökan.
Seger SS och co. och ekonomisk uppgörelse. Utan att ha sett bilagorna går jag på magkänsla. Tycker de verkar ha duktigt på fötterna då de väljer att outa det via media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in