2017-04-06, 20:13
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Börjar få riktig avsmak för den där SS. Han har varit med från början då det inte ens var ett band utan då han troligtvis bara assisterade TF bakom mixerbordet. Han har inte tillfört någonting musikaliskt låtskrivarmässigt utan endast agerat som ett verkyg för studioinspelningar och livespelningar. Övrig tid har han kunnat luta sig tillbaka medan TF gjort allt arbete för att göra Ghost vad det är idag. Även fast han vet att det finns en person som han anser är ledaren, den som skriver musiken och är visionären så anser han ändå att han har rätt till lika stor del av kakan. Förstår att han är ledsen och bitter nu när han insett att även han är utbytbar. Han var nog inte så viktig som han trodde. Förhoppningsvis så slutar hans karriär med Priest.

Min känsla baseras på mina spekulationer. Bandmedlemmar som överskattar sin egen inverkan och betydelse finns det gott om. SS är garanterat en sådan typ.
Har man lovat något ska man stå vid det. Spelar inte mycket roll vad du tycker vad som är rätt och fel då.
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Tycker man ska vara försiktig med slutsatser innan man hört Tobias version. En riktig soppa är det i alla fall...
Självklart är det så. Men hade detta gått mer ärligt till så hade det blivit skött mycket snyggare skulle jag tro.

Sedan kan jag inte låta bli att tro att TF var lite avundsjuk på MP kändisskap han fick som Omega.
Har för mig att TF sa live på scenen "who needs Omega when you have this guy", nån gång efter att basisten hade tagit platsen som gitarrist. Bara en sån sak liksom. Att försöka göra någon mindre värd på det sättet är barnsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ungefär som att säga att man är säker på att förintelsen aldrig ägt rum, efter att endast ha lyssnat på en förintelseförnekare.

TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet, hur tänkte du nu?
Är väl snarare tvärt om när det kommer till det musikaliska. MR spelade ju t ex inte in en enda ton till Meliora.
Nu har vi det ju till och med på papper, att TFs roll i bandet var låtskrivare och bandledare, samt ha hand om estetiska frågor, övriga medlemmar var endast musiker.

Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.
Det framgick inte, men jag menar att det hade inte blivit något Ghost om inte dessa grabbar hade gått in för det. Att tro att TF från början hade klarat av den här resan att göra det som Ghost är idag hade nog inte gått lika lätt.

MR fick ju inte ens chansen till att spela in en ton på Meloria var det väl? Tidsbrist eller något läste jag någon sida tillbaka.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-04-06 kl. 20:17.
Citera
2017-04-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Nog för att TF varit huvudperson och legat bakom mycket av det musikaliska materialet, och att han med all säkerhet ska ha en större andel kopplat till bandets royalty. Men att det inte funnits någon vinst lär ju inte vara något annat än rent skitsnack. Ghost har blivit en av Sveriges (om inte den största) största musikexporter och det går man antagligen inte fattig ur. Och återigen, jag ställer mig inte främmande till att TF bör ha tjänat mer p.g.a. att ha skrivit musik, texter och stått för en stor del av imagen som sådan.

...men att han ska dra in storkovan medan andra i princip inte får några pengar alls under vissa år, och sedan mer eller mindre existensminimum, samtidigt som man spelar i ett av världens nu största rockband... är ju VÄLDIGT beklagligt.

Tyvärr verkar inte bara Axl Rose vara ett svin. Sorry to say! Storhetsvansinne kommer enkelt med pengar och makt!

Precis, man förstår att han velat svälta ut de övriga medlemmarna över tid, säkerligen i hopp om att de skulle kliva av som MP gjorde, och detta troligtvis med hjälp av sin dåvarande advokat Sissi Hagald som han också omnämnde i sitt tacktal vid vinsten på Grammis17. Kollade in hennes fb, hon verkar va ett fan till bandet.
Citera
2017-04-06, 20:17
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Just ja, MHs första spelningen var väl på Doom i Linköping 3 juni 2015 och ja, det ska vara LK på både Opus och Meliora.

Jag har, som sagt, svårt att se att TF kör på med detta utan att ha papper och påskrifter som ger honom "rätt". Moraliskt är det tvivelaktigt, helt klart, men jag tror han klarar sig. Annars kan det ju vara OK med ersättning, på något vis, till de 4 som ändå har varit med och åkt runt och turnerat.

Jag tror vidare inte att detta stör Ghost framgångssaga utan tvärtom då all publicitet säljer skivor i slutändan.

Det stör nog just nu. Men som med så mycket annat så har folk i dagens samhälle där det hela tiden sprutas ut något nytt.. en tendens att glömma och gå vidare.
Vet inte huuur många gånger genom åren artister gjort fel och eller betett sig som svin eller "sålde ut" sig själva, kolla Metallica ( nej jag jämför inte dessa 2 band på nåt plan), hur många gånger har inte fansen stmapat på skivorna och tyckt att jude-Lars suger pung och dessutom kan han inte spela trummor. Lik förbannat säljer biljetterna slut, 35 år senare.

Så även om skiten har träffat fläkten NU.. så betyder inte det att Ghost i detta fall, kan triumfera vidare.. eller om 6 månader... osv
Citera
2017-04-06, 20:21
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iCunt
Precis, man förstår att han velat svälta ut de övriga medlemmarna över tid, säkerligen i hopp om att de skulle kliva av som MP gjorde, och detta troligtvis med hjälp av sin dåvarande advokat Sissi Hagald som han också omnämnde i sitt tacktal vid vinsten på Grammis17. Kollade in hennes fb, hon verkar va ett fan till bandet.
Haha. Undra hur han tänkte där när han gick upp och tackade för sig utan sina "inhyrda" musiker bakom sig.

Om man tänker på detta: Hur tror ni att ni hade svarat på frågan om Ghost var ett band eller soloprojekt om ni fick frågan för 2-3 år sedan? Tror många skulle svara band faktiskt.
Citera
2017-04-06, 20:31
Medlem
MissPrims avatar
Citat:

When he picks up Grammis 17, I think he says Kristi, which agrees with the name of the manager (Kristen Mulderig)
Citera
2017-04-06, 20:39
Medlem
Citat:
Börjar få riktig avsmak för den där SS. Förstår att han är ledsen och bitter nu när han insett att även han är utbytbar. Han var nog inte så viktig som han trodde. Förhoppningsvis så slutar hans karriär med Priest.
Så jävla bittert skrivet. Har följt denna tråd från start och detta var det överlägset sämsta jag läst.

Hur hade du själv handlat om du sett ditt jobb och din arbetsplats som du trivs med försvinna? Med ditt inlägg i åtanke gissar jag på att du hade kört in kuken, ospottat, i röven på den du ansett bedragit dig.
Citera
2017-04-06, 20:41
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Har man lovat något ska man stå vid det. Spelar inte mycket roll vad du tycker vad som är rätt och fel då.

Självklart är det så. Men hade detta gått mer ärligt till så hade det blivit skött mycket snyggare skulle jag tro.

Sedan kan jag inte låta bli att tro att TF var lite avundsjuk på MP kändisskap han fick som Omega.
Har för mig att TF sa live på scenen "who needs Omega when you have this guy", nån gång efter att basisten hade tagit platsen som gitarrist. Bara en sån sak liksom. Att försöka göra någon mindre värd på det sättet är barnsligt.

Det framgick inte, men jag menar att det hade inte blivit något Ghost om inte dessa grabbar hade gått in för det. Att tro att TF från början hade klarat av den här resan att göra det som Ghost är idag hade nog inte gått lika lätt.

MR fick ju inte ens chansen till att spela in en ton på Meloria var det väl? Tidsbrist eller något läste jag någon sida tillbaka.

(avstickare från stämningstråden)
Var det inte när Alpha hade gjort illa axeln (eller ja.. på nåt sätt var sjukskriven). Eller blandar jag ihop detta med när de var 5 på scenen och basen spelades av nån lirare bakom scen?
Citera
2017-04-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPrim
When he picks up Grammis 17, I think he says Kristi, which agrees with the name of the manager (Kristen Mulderig)
Kristi brud kanske. Nä, nog säger han allt "Sissi Hagald, som fajtas för oss".
Citera
2017-04-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansnax
Ja. Hoppas fler i detta forum (och på andra platser i världen) kan ha den ingången. Jag lägger ingen värdering på detta men SS lär ju vara totalt rökt vad gäller musikkarriär i framtiden (eller?). Stämningen är en rättfärdig sak (att reda ut hur det står till), öppet brev till hela mediasverige (och därmed utomlands) är bara barnsligt klotter...

Varför skulle SS vara rökt vad det gäller musikkarriär? Förstår inte det resonemanget alls.
Han är en duktig musiker, bra mycket bättre än gemene instrumentägare i Sverige.
Han har efter Ghost en scen/turnévana som få besitter.
Lär vara ett och annat band som vill ha honom som producent eller få skivan mixad/mastrad.
Sist men inte minst, han har fått stor uppmärksamhet iom Ghost samt även en och annan kontakt i branschen.
Citera
2017-04-06, 20:44
Medlem
Citat:
Så jävla bittert skrivet. Har följt denna tråd från start och detta var det överlägset sämsta jag läst.

Hur hade du själv handlat om du sett ditt jobb och din arbetsplats som du trivs med försvinna? Med ditt inlägg i åtanke gissar jag på att du hade kört in kuken, ospottat, i röven på den du ansett bedragit dig.

Jag har aldrig varit på ett jobb där jag känt att jag skall ha lika stor del av potten som den entreprenör som driver/startat företaget. Inga konstellationer på arbetsplatser och organisationer varar för evigt.
Citera
2017-04-06, 20:51
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit på ett jobb där jag känt att jag skall ha lika stor del av potten som den entreprenör som driver/startat företaget. Inga konstellationer på arbetsplatser och organisationer varar för evigt.

Men om entreprenören lovar dig lika del av kakan då - men struntar i att ge dig den....?
Citera
2017-04-06, 20:51
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
(avstickare från stämningstråden)
Var det inte när Alpha hade gjort illa axeln (eller ja.. på nåt sätt var sjukskriven). Eller blandar jag ihop detta med när de var 5 på scenen och basen spelades av nån lirare bakom scen?
Jag kommer faktiskt dåligt ihåg. Jag blev fundersam nu och ska försöka komma ihåg att leta upp klippet till helgen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Varför skulle SS vara rökt vad det gäller musikkarriär? Förstår inte det resonemanget alls.
Han är en duktig musiker, bra mycket bättre än gemene instrumentägare i Sverige.
Han har efter Ghost en scen/turnévana som få besitter.
Lär vara ett och annat band som vill ha honom som producent eller få skivan mixad/mastrad.
Sist men inte minst, han har fått stor uppmärksamhet iom Ghost samt även en och annan kontakt i branschen.
Haters gonna hate. Dessa pojkar är förtrollade av TF verkar det som, och allt annat är ren ondska.

Förstår inte heller varför SS skulle vara en ren sopa. Tvärt om, jag är förvånad hur han lyckats stå ut med TF och ändå lyckats leverera live på scen under dessa år.
Citat:
Ursprungligen postat av Weatherisland
Men om entreprenören lovar dig lika del av kakan då - men struntar i att ge dig den....?
Försök inte förklara mer för dom. Detta kommer dom nog till insikt med om ett tag.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-04-06 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in