Citat:
Har man lovat något ska man stå vid det. Spelar inte mycket roll vad du tycker vad som är rätt och fel då. Börjar få riktig avsmak för den där SS. Han har varit med från början då det inte ens var ett band utan då han troligtvis bara assisterade TF bakom mixerbordet. Han har inte tillfört någonting musikaliskt låtskrivarmässigt utan endast agerat som ett verkyg för studioinspelningar och livespelningar. Övrig tid har han kunnat luta sig tillbaka medan TF gjort allt arbete för att göra Ghost vad det är idag. Även fast han vet att det finns en person som han anser är ledaren, den som skriver musiken och är visionären så anser han ändå att han har rätt till lika stor del av kakan. Förstår att han är ledsen och bitter nu när han insett att även han är utbytbar. Han var nog inte så viktig som han trodde. Förhoppningsvis så slutar hans karriär med Priest.
Min känsla baseras på mina spekulationer. Bandmedlemmar som överskattar sin egen inverkan och betydelse finns det gott om. SS är garanterat en sådan typ.
Min känsla baseras på mina spekulationer. Bandmedlemmar som överskattar sin egen inverkan och betydelse finns det gott om. SS är garanterat en sådan typ.
Citat:
Självklart är det så. Men hade detta gått mer ärligt till så hade det blivit skött mycket snyggare skulle jag tro. Sedan kan jag inte låta bli att tro att TF var lite avundsjuk på MP kändisskap han fick som Omega.
Har för mig att TF sa live på scenen "who needs Omega when you have this guy", nån gång efter att basisten hade tagit platsen som gitarrist. Bara en sån sak liksom. Att försöka göra någon mindre värd på det sättet är barnsligt.
Citat:
Det framgick inte, men jag menar att det hade inte blivit något Ghost om inte dessa grabbar hade gått in för det. Att tro att TF från början hade klarat av den här resan att göra det som Ghost är idag hade nog inte gått lika lätt.Ungefär som att säga att man är säker på att förintelsen aldrig ägt rum, efter att endast ha lyssnat på en förintelseförnekare.
TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet, hur tänkte du nu?
Är väl snarare tvärt om när det kommer till det musikaliska. MR spelade ju t ex inte in en enda ton till Meliora.
Nu har vi det ju till och med på papper, att TFs roll i bandet var låtskrivare och bandledare, samt ha hand om estetiska frågor, övriga medlemmar var endast musiker.
Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.
TF hade inte varit ett skit utan resten av bandet, hur tänkte du nu?
Är väl snarare tvärt om när det kommer till det musikaliska. MR spelade ju t ex inte in en enda ton till Meliora.
Nu har vi det ju till och med på papper, att TFs roll i bandet var låtskrivare och bandledare, samt ha hand om estetiska frågor, övriga medlemmar var endast musiker.
Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.
MR fick ju inte ens chansen till att spela in en ton på Meloria var det väl? Tidsbrist eller något läste jag någon sida tillbaka.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-04-06 kl. 20:17.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-04-06 kl. 20:17.