Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Vissa globalister bekämpar Trump. De som är emot Trump är den politiska eliten oavsett om de är globalister eller inte.
Trump har ju massivt stöd från extremglobalistiska företag som t.ex. Exxon och Goldman Sachs.
Trump är emot den politiska delen av etablissemanget, inte för att han ser dem som dåliga för landet eller för folket utan för att han och den övriga finansiella/rika eliten/etablissemanget är emot de regleringar och beskattningar på rika.
Trump är en del av eliten/etablissemanget. Han är verkligen inte en av folket. Han är född och har levt hela sitt liv i topp 1%.
Att tro att han skulle vara någon sort förkämpe mot etablissemanget är skrattretande.
Alla hatar Trump. Har du missat valrörelsen? Däremot är man rädd för president Trump och inte har något emot den del av hans politik som gynnar en.
Precis som Merkel som försöker få så mycket hon kan av Trump.
Precis som GOP. Tror du att de gillar Trump? Men de kan tex få "sin" domare.
Precis som stora företag.
Ditt resonemang utgår ifrån att Trump blir en katastrof för alla, men så inte är fallet.
Det spelar ingen roll hur han levt sitt liv
Inte ens hans eventuella syften spelar någon större roll.
Det är hans populistiska drag som räknas:
1 media, media, media, media, media
2 Ryssland
3 invandringen
4 islam
5 (inte för mig, men för andra) TTIP/NAFTA etc
Hur fan kan det gynna globalisterna/eliten fattar jag inte
Du är typ som Lööf som säger att Åkesson tillhör etablissemanget eftersom han suttit längst/har haft en fett lön. Vad fan liksom har det med saken att göra?
Trump har redan gjort mycket. Jag har svårt att se att man nominerar någon lik Bush/Clinton igen. Någon som Bernie har kanske chans nu. Tack vare Trump
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Jepp. Privatpersonen Susan Rice har av allt att döma ett gott utgångsläge sett till juridiken, det är inget tvivel om att hon bland annat i sin fortsatta yrkeskarriär mycket väl kan komma att bli lidande (inte minst ekonomiskt) pga de ogrundade anklagelserna från USA´s President om att hon har begått allvarliga brott.
Om Rice sedan vill kasta sig in i den resulterande mediastormen som en förtalsstämning skulle innebära är nog mera tveksamt.
Tror inte att hon bryr sig om "mediastormen". Det handlar nog mer om hennes (enligt mig låga) sannolikhet att vinna och att Trump skulle få ytterligare jag-vs-alla anti-etablissemangets poäng
Trump behöver ha fiender för att fungera.