2017-04-06, 20:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Han har inte fel kolla på vilka som stödjer Trump bland den ekonomiska världseliten, den största kampanjbidagaren var miljadären Thil som är ordförande för Bilderberggruppen, vilket betyder i klarspråk att Trump är Bilderbergarnas president, och det är ju ni Globalistfienders värsta fiende.

Det är Globalisterna som Trump gör affärer med, lär dej om vilka som styr världsekonomin i stället för att bara bluddra.
Så varför bekämpar globalisterna Trump?

Och varför hyllar varken EU eller Sverige globalisternas puppet Trump?

P.S. Jag har inget emot globalism. Tvärtom (nästan).
2017-04-06, 20:05
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Han har inte fel kolla på vilka som stödjer Trump bland den ekonomiska världseliten, den största kampanjbidagaren var miljadären Thil som är ordförande för Bilderberggruppen, vilket betyder i klarspråk att Trump är Bilderbergarnas president, och det är ju ni Globalistfienders värsta fiende.

Det är Globalisterna som Trump gör affärer med, lär dej om vilka som styr världsekonomin i stället för att bara bluddra.
Ojdå, förlåt. Jag visste inte att Trump vars största bidrag kom från honom själv, nu ägs av Peter Thiel och att han nu är ordförande för Bilderberg. Se man lär sig något varja dag.

Men allvarligt borde du nog hålla dig till konspirationforat.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-04-06 kl. 20:09.
2017-04-06, 20:10
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hehe, vad menar du? Att han ska dödas? Eller gör han något olagligt?

Nej, inget så dramatiskt. Däremot så är inte Presidenten på något sätt skyddad när det gäller förtalsstämningar, särskilt givet att han dvs Trump agerar med uppsåt.

När det till exempel gäller Susan Rice så är hon privatperson sedan flera år tillbaks och tjänsteman innan detta. Hon skulle säkerligen ha ett gott utgångsläge när det gäller en stämning.

Det står knappast utom tvivel att President Trump´s substanslösa utpekande av Rice som kriminell syftar till att skada henne.

Och givet Trumps beteende och personlighet så lär Rice inte direkt vara den siste som utpekas som brottsling framöver.
2017-04-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej, inget så dramatiskt. Däremot så är inte Presidenten på något sätt skyddad när det gäller förtalsstämningar, särskilt givet att han dvs Trump agerar med uppsåt.

När det till exempel gäller Susan Rice så är hon privatperson sedan flera år tillbaks och tjänsteman innan detta. Hon skulle säkerligen ha ett gott utgångsläge när det gäller en stämning.

Det står knappast utom tvivel att President Trump´s substanslösa utpekande av Rice som kriminell syftar till att skada henne.

Och givet Trumps beteende och personlighet så lär Rice inte direkt vara den siste som utpekas som brottsling framöver.

Ja det är ju troligare att Rice skulle stämma Trump än att Obama gör det.
2017-04-06, 20:21
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Räcker det med att citera MSM med ont uppsåt?
Jag kan inte lagarna; därav en genuin fråga.

Som sagt har Trump länge gått längs gränsen, men har aldrig (enligt mig) riktigt krossat den. Han har utan tvekan en unik gift där - "The great manipulator"

Och enligt mig är biffen med Rice mycket mindre kontroversiellt (i väljarns ögon, det har iofs inget direkt med juridik att göra) än "if ISIS do anything blame the judges"
2017-04-06, 20:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Räcker det med att citera MSM med ont uppsåt?
Jag kan inte lagarna; därav en genuin fråga.

Som sagt har Trump länge gått längs gränsen, men har aldrig (enligt mig) riktigt krossat den. Han har utan tvekan en unik gift där - "The great manipulator"

Och enligt mig är biffen med Rice mycket mindre kontroversiellt (i väljarns ögon, det har iofs inget direkt med juridik att göra) än "if ISIS do anything blame the judges"

Det finns en bra förklaring som reder ut begreppen här: http://law.stackexchange.com/questions/17753/can-former-president-obama-sue-president-trump-for-defamation

Vad gäller Trumps bisarra påhopp på delar av domarkåren är det mer av en principiell fråga sett till hur konstitutionen definierar de s.k separation of powers. Jag håller med dig om att den är betydligt mer kontroversiell än pajaserierna gällande Susan Rice.

Vad gäller Rice så borde President Trump lära sig att hålla käften, han kan rimligtvis bara förlora på att fortsätta som han gör.
2017-04-06, 20:41
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Ja det är ju troligare att Rice skulle stämma Trump än att Obama gör det.

Jepp. Privatpersonen Susan Rice har av allt att döma ett gott utgångsläge sett till juridiken, det är inget tvivel om att hon bland annat i sin fortsatta yrkeskarriär mycket väl kan komma att bli lidande (inte minst ekonomiskt) pga de ogrundade anklagelserna från USA´s President om att hon har begått allvarliga brott.

Om Rice sedan vill kasta sig in i den resulterande mediastormen som en förtalsstämning skulle innebära är nog mera tveksamt.
2017-04-06, 20:45
Medlem
Citat:
Så varför bekämpar globalisterna Trump?

Och varför hyllar varken EU eller Sverige globalisternas puppet Trump?

P.S. Jag har inget emot globalism. Tvärtom (nästan).

Vissa globalister bekämpar Trump. De som är emot Trump är den politiska eliten oavsett om de är globalister eller inte.
Trump har ju massivt stöd från extremglobalistiska företag som t.ex. Exxon och Goldman Sachs.

Trump är emot den politiska delen av etablissemanget, inte för att han ser dem som dåliga för landet eller för folket utan för att han och den övriga finansiella/rika eliten/etablissemanget är emot de regleringar och beskattningar på rika.

Trump är en del av eliten/etablissemanget. Han är verkligen inte en av folket. Han är född och har levt hela sitt liv i topp 1%.
Att tro att han skulle vara någon sort förkämpe mot etablissemanget är skrattretande.
2017-04-06, 20:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Jepp. Privatpersonen Susan Rice har av allt att döma ett gott utgångsläge sett till juridiken, det är inget tvivel om att hon bland annat i sin fortsatta yrkeskarriär mycket väl kan komma att bli lidande (inte minst ekonomiskt) pga de ogrundade anklagelserna från USA´s President om att hon har begått allvarliga brott.

Om Rice sedan vill kasta sig in i den resulterande mediastormen som en förtalsstämning skulle innebära är nog mera tveksamt.

Hon är nog mer bekymrad om att förbereda sig på uppkommande förhör inför kongressen och hur hon skall kunna plea the fifth utan att få utredningen att expoldera totalt och att hennes chef Barry kallas in i båset.
2017-04-06, 21:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vissa globalister bekämpar Trump. De som är emot Trump är den politiska eliten oavsett om de är globalister eller inte.
Trump har ju massivt stöd från extremglobalistiska företag som t.ex. Exxon och Goldman Sachs.

Trump är emot den politiska delen av etablissemanget, inte för att han ser dem som dåliga för landet eller för folket utan för att han och den övriga finansiella/rika eliten/etablissemanget är emot de regleringar och beskattningar på rika.

Trump är en del av eliten/etablissemanget. Han är verkligen inte en av folket. Han är född och har levt hela sitt liv i topp 1%.
Att tro att han skulle vara någon sort förkämpe mot etablissemanget är skrattretande.
Alla hatar Trump. Har du missat valrörelsen? Däremot är man rädd för president Trump och inte har något emot den del av hans politik som gynnar en.
Precis som Merkel som försöker få så mycket hon kan av Trump.
Precis som GOP. Tror du att de gillar Trump? Men de kan tex få "sin" domare.
Precis som stora företag.

Ditt resonemang utgår ifrån att Trump blir en katastrof för alla, men så inte är fallet.

Det spelar ingen roll hur han levt sitt liv
Inte ens hans eventuella syften spelar någon större roll.

Det är hans populistiska drag som räknas:
1 media, media, media, media, media
2 Ryssland
3 invandringen
4 islam
5 (inte för mig, men för andra) TTIP/NAFTA etc

Hur fan kan det gynna globalisterna/eliten fattar jag inte

Du är typ som Lööf som säger att Åkesson tillhör etablissemanget eftersom han suttit längst/har haft en fett lön. Vad fan liksom har det med saken att göra?

Trump har redan gjort mycket. Jag har svårt att se att man nominerar någon lik Bush/Clinton igen. Någon som Bernie har kanske chans nu. Tack vare Trump

Citat:

Tror inte att hon bryr sig om "mediastormen". Det handlar nog mer om hennes (enligt mig låga) sannolikhet att vinna och att Trump skulle få ytterligare jag-vs-alla anti-etablissemangets poäng

Trump behöver ha fiender för att fungera.
2017-04-06, 22:20
Medlem
Citat:

Hon kan drivas av att vilja utsätta Trump för en slags förnedring som tack för hans uttalande. Men om jag skulle tippa så lutar jag nog mest åt att inget händer där men man vet aldrig.
2017-04-06, 23:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Den som har bevisbördan är den som hävdar att Bannon kickades från Nationella säkerhetsrådet. Bannon säger själv att det bara var tillfälligt att han skulle vara där. Så fram med bevisen om det inte skulle stämma.

Fått stiga ner , vilket han onekligen fått eller menar du att Bannon har samma makt nu som då? Trump kör med sitt noll-summe-spel inom kretsen vilket betyder att om någon avancerar så tappar någon makt. Vad som är viktigt är att Bannon, (den fetymniga foliehatten miljärdär men uteliggarlook) således nyttig maktförskjutning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in