2017-04-06, 11:59
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Första gång jag testar detta, har ingen våg. Hur mycet ska jag dela tabletten? hur mycket är halva i mg?

4Mg om du köpt en vanlig.
Dela den på mitten bara och krossa.
Halva den högen blir 2mg
Citera
2017-04-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Bumpar upp det igen. Ingen som vet?
Ingen skillnad alls, förutom att de är större och därför sämre för IV.
Citera
2017-04-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Första gång jag testar detta, har ingen våg. Hur mycet ska jag dela tabletten? hur mycket är halva i mg?

Citat:
4Mg om du köpt en vanlig.
Dela den på mitten bara och krossa.
Halva den högen blir 2mg

Ja, gör som eddiepeddi säger, alternativt lägg under tungan i stället för att krossa.
Citera
2017-04-06, 17:15
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Lingstrom
Ingen skillnad alls, förutom att de är större och därför sämre för IV.

Tycker effekten nästan är noll när man snortar dom...
Citera
2017-04-06, 23:05
Medlem
slitenslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
48mg? Anledningen till det?!

B
bara en vilja att se om det går att bli "hög". svaret är nej. verkar som maxeffekt går vid 24 mg.
Citera
2017-04-06, 23:30
Medlem
slitenslavs avatar
Citat:
Fick Buprenorfin Actavis idag. Dom oranga/ljusbruna typ.
Är det stor skillnad på dom jämfört med dom från Sandoz och dom "franska" när man snortar den?
rundade bluefish märkta med en 8 och dom halvrosa du nämner är ju väldigt lätta att mosa med tummen. Orifarm och sandoz, mfl är ju stenhårda och svårmosade. Jag föredrar dom mjuka, Men tycker effekten är till 90% lika. Faan kommer ihåg när nackhåren reste sej på en 0,4 mg temgesic på -90 talet, Lätt å vara efterklok, Men men skulle inte ha ökat så mycket från den dosen. Nu behöver man 16 mg bara för att orka vakna.
Citera
2017-04-08, 09:30
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitenslav
rundade bluefish märkta med en 8 och dom halvrosa du nämner är ju väldigt lätta att mosa med tummen. Orifarm och sandoz, mfl är ju stenhårda och svårmosade. Jag föredrar dom mjuka, Men tycker effekten är till 90% lika. Faan kommer ihåg när nackhåren reste sej på en 0,4 mg temgesic på -90 talet, Lätt å vara efterklok, Men men skulle inte ha ökat så mycket från den dosen. Nu behöver man 16 mg bara för att orka vakna.

Sant! Minns dom små runda Buprenortexen.
Dom var bra. Var så små så lätt att få i sig 8mg om man snortade och dom smälte lätt under tungan och gav bra effekt.
Citera
2017-04-08, 17:50
Medlem
Citat:
Tycker effekten nästan är noll när man snortar dom...
Då har du snortat när du har tolerans, för det är ingen skillnad på dem, förutom att de är större och därför ger mer pulver.
Citera
2017-04-08, 21:45
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:

Hej! molekylen buprenorfin är den samma i mediciner som innehåller buprenorfin från apoteket (och troligen gäller det för importerade läkemedel också).

Därför går alla märken att snorta lika bra, och ger samma effekt.

Möjligtvis kan vissa märken ha olika bindeämnen som gör de svårare att krossa, vilket skulle göra de svårare att snorta.

Nu intas dock buprenorfin sublingualt, och måste kunna smälta enkelt. Därför gissar jag på att det inte finns några sub-märken som är svårsnortade, utan alla är troligen lika enkla.

Jag har snortat alla märken som sålts i sverige utan problem. Däremot gillar jag actavis minst, för jag tycker att den nästan blir till FÖR fint pulver när den krossats, vilket gör det lätt hänt att råka andas in pulvret ned i halsen.

Mvh vargen
Citera
2017-04-08, 21:48
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitenslav
bara en vilja att se om det går att bli "hög". svaret är nej. verkar som maxeffekt går vid 24 mg.

Faktiskt så är takdosen närmre 4mg.

Man behöver inte ta mer än så då halverinstiden är så pass lång att tar man mer så ackumuleras det bara i kroppen, och gör ingen skillnad då allt över tröskeldosen inte känns av ändå.

Många tar 16mg (mig inkluderat) men det är onödigt mycket. Jag måste ta allt för jag tar det övervakat, men har bytt dos till 4mg förut under en vecka utan att känna någon abstinens över huvud taget !

Sen vill jag ha en så hög dos som möjligt för att kunna spara piller utifall jag skulle bli utskriven ur programmet. Jag sidomissbrukar inte eller missköter mig, men ändå känns skönt att veta att utifall nån skulle framea mig eller nåt, så klarar jag mig under spärrtiden.
(JAG SÄLJER INGEN SUB FRÅGA INTE)

mvh vargen
Citera
2017-04-09, 19:44
Medlem
vargenbaras avatar
Här är en bra förlklaring om takdosen av buprenorfin!

http://suboxonetalkzone.com/ceilings/
Citera
2017-04-14, 21:27
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Citat:

Nej ingen större skillnad mer än bindmedlet.

Sandoz recept är mest likt orgnial B8.
Har gått igenom alla sorter i programmet och min åsikt är att Sandoz är helt klart bäst och smakar engilt mig bäst.

Actavis och tex Bluefish har talc och olika sötningsmedel annars är dem detsamma.
Talc kan ge olika besvär vid I.v så om du skjuter dem så bör du tänka på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in