Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Feminister gillar ryggdunk så dom håller sig hellre till sina små bloggar och liknande där dom kan censurera allt som inte passar, det oärliga sättet att debattera fungerar ju inte här.
Vet inte riktigt vad du saknar dock TS, tala med extremister är alltid slöseri med tid anser jag, av 1000 konversationer med feminister är det möjligtvis två av dom som inte är den vanliga offerkofts klysch tramset. Har du hört en nazifeminist har du hört alla.
Nej de flesta gillar debattera med seriösa debattörer som inte brister ut i personpåhopp, halmdockebytggande, nonsens eller rent och skärt hat.
Men också debattörer som har en någorlunda lik världsbild som man själv och klarar tänka logiskt.
Med andra ord: Ingen som ex. är övertygad om att män och kivnnor i stort är likvärdiga homo sapiens med likvärdiga krav på respekt och värdiga liv i ett samhälle pallar något längre sitta som motdebattör till någon som hävdar att män är överlägsna kvinnor ex.
Kommentatorsfält i div tidningar idag är antigen bortagna helt eller gallrade...just för att de annars totalt svämmar över av trams, nonsens, hat och skit. Ofta riktat mot kvinnor, minoriteter och invandrare ex. Den gruppen tenderar ofta ha otroligt mycket tid och engagemang klottra skit....
Motsatsen till ex. de "oärliga" feministiska bloggar du är så sur på, är ex. antifeministiska dito eller
avpixlat, nya tider etc etc...får itne ens i närheten motsvarande lass av skit från feministiskt eller antirasitiskt håll.
Kanske något du borde fundera på?
Hur kommer det sig att så många män faktiskt verkar vara stolta att bete sig som kräk mot ex. kvinnor på nätet?
Att det liksom är OK, inget att skämmas över för sig själv att man anonymt sitter och bajsar på någon grupp eller individ?
Varför är det sönerna som sitter i "mammas källare" och spyr hat...men betydlgit mer sällan döttrar?
Detta är den stora socialpsykologiska frågan kan jag tycka.
Varför har vi så att säga en bild för manlighet att ju mer jag "spottar" på tjejer dessto mer "man" blir jag.