2017-04-05, 03:31
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja jag tycker att dom borde attackera från alla läger så att säga, rent allmänt alltså. Det är ju knappt så "mobben" får mothugg.

Man undrar ju om du verkligen förstått att vi kvinnor tagit makten här i Sverige ?? Har du sovit i 25 års tid ? Som makthavare känner jag knappast något behov av att göra mig hörd i alla lägen.

Min makt som kvinna är självklar i detta paradis för oss feminister, och därför behöver jag heller inte vara någon radikalfeminist. Tips: Kolla i Saudi-Arabien iställlet om du vill hitta RIKTIGT förtryckta kvinnor.
2017-04-05, 03:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Man undrar ju om du verkligen förstått att vi kvinnor tagit makten här i Sverige ?? Har du sovit i 25 års tid ? Som makthavare känner jag knappast något behov av att göra mig hörd i alla lägen.

Min makt som kvinna är självklar i detta paradis för oss feminister, och därför behöver jag heller inte vara någon radikalfeminist. Tips: Kolla i Saudi-Arabien iställlet om du vill hitta RIKTIGT förtryckta kvinnor.

Du verkar ju MINST lika farlig som den värsta babben?
Men DU är alltså en feminist.
Varför vill DU ha makt?
Senast redigerad av hee4r 2017-04-05 kl. 03:40.
2017-04-05, 03:45
Medlem
Topol-Ms avatar
För att motverka snedfördelningen och det patrialkala kvinnoförtrycket här på FB så får vi helt enkelt kvotera in inläggen i forumet....en rättvisare fördelning helt enkelt!
2017-04-05, 03:49
Medlem
FlamingBacons avatar
Det beror givetvis på att på Flashback kan man inte förtrycka meningsmotståndare, angripa deras inkomstkälla, komma med värdelösa personangrepp eller tro att "kvinnohat" är ett argument. Nja, de sistnämnda två går kanske, fast de fungerar inte bra.

Titta bara på de forum där dessa människor "diskuterar", det finns en kilometerlång lista med regler och förbud, ofta är det helt enkelt förbjudet att inte hålla med i allt väsentligt. Diskussionerna har dessutom en tråkig tendens att alltid koka ned till en diskussion om huruvida motståndaren är rasistsexisthomofob och därmed per definition har fel.
2017-04-05, 10:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jo jag förstår det, men jag håller helt enkelt inte med. Jag tror inte särskilt många aspekter av könsrollerna i samhället beror på sociala konstruktioner, men det är möjligt att jag har fel. Du kommenterade för övrigt inte andra delen av inlägget alls. Skulle vara intressant att höra din åsikt där.

Tycker helt enkelt att din koppling mellan religiösa texter och feminism enbart är långsökt.
2017-04-05, 10:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Förtälj gärna. Vad menas med socialt konstruerat kön? Jag är idel öra. Och jag har dessutom rätt mycket kunskap i sakfrågan så do your best!

Vad är det som är så konstigt att förstå?

Att en del (en hel del enligt mig) av våra könsroller är socialt konstruerade helt enkelt.

Förklarar även detta tydligare på annan plats i tråden.
2017-04-05, 10:57
Medlem
snelhestens avatar
Feminister vill ha auktoritetsställning kring olika frågor och sätta agendan de vill inte behöva försvara och få dem ifrågasatta.
2017-04-05, 12:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Att en del (en hel del enligt mig) av våra könsroller är socialt konstruerade helt enkelt.
Ja, givetvis är de väderkvarnar till könsroller som feminister har hittat på helt och hållet socialt konstruerade.

Problemet är förstås att om de alls har existerat så var det för 50 år sedan.
2017-04-05, 13:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.
För att den feminism som förs idag är bygd på dogmer som lätt kan plockas isär och på flashback finns folk som ser igenom flosklerna
2017-04-05, 17:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Vad är det som är så konstigt att förstå?

Förklarar även detta tydligare på annan plats i tråden.

Då pratar du ju om könsroller, inte kön. Och könsroller, eller män och kvinnors skilda beteenden förklaras inte enbart med sociala konstruktioner.
2017-04-05, 20:41
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Då pratar du ju om könsroller, inte kön. Och könsroller, eller män och kvinnors skilda beteenden förklaras inte enbart med sociala konstruktioner.

Och det är ju just könsroller man menar med socialt konstruerat kön.

Nä, inte enbart men feminister (däribland jag) hävdar att det till stor del förklaras med sociala konstruktioner.
2017-04-06, 09:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Och det är ju just könsroller man menar med socialt konstruerat kön.

Nä, inte enbart men feminister (däribland jag) hävdar att det till stor del förklaras med sociala konstruktioner.
Nämn en könsroll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in