2017-04-06, 09:42
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jorden är platt så en felaktig förutsättning är en felaktig förutsättning, det är nämligen såpass enkelt att vi behöver inte frimurarans BIG G(gravity), vi behöver ingen kraft mer magisk än gud för att få vår teori att gå ihop, det är bara den heliocentriska kulten som behöver det eftersom deras teori inte bygger på verkligheten.

Inkorrekt, båtar försvinner inte bakom någon kurva och det är ännu en sak som modern teknologi kan bevisa bortom allt rimligt tvivel: https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg

Nej leka med pinnar och skuggor ger oss ingenting i denna debatten. Du får exakt samma resultat som den kända Alexandria mätningen om du har en mycket mer lokal sol men komiskt att du sa det när jag precis kollat: https://www.youtube.com/watch?v=p-sHOCwDPfo skippa första 3 minuterna men principen förstår du säkert.

Så du erkänner nu att du har noll bevis för en kurva? Det du tar upp är ju ännu en gång bara den heliocentriska kulten uppfinningar som är framtagna just för att visa det dom gör och inga bevis överhuvudtaget, jordens kurva mäts på jorden, punkt. Du förstår att på en boll skulle vi ha miljarder filmer på eländet så detta med att ni låtsas som om denna mytiska kurva är osynlig och inte mätbar och inte direkt synbar är så felaktigt att det är löjligt.

Förklara den totala avsaknaden av kurva på Chicago skyline filmen, för jag upprepar igen bollen är INTE SELEKTIV den är inte platt ibland. Så förklara den totala avsaknaden av kurva?

LED vet jag inte men att månen är ett ljus och inte gammal dammig rymdsten som den heliocentriska kulten påstår har ju alla sett som befunnit sig ute en natt under fullmåne.

Tog mig faktiskt tid att kolla en av länkarna du postade. Och ja...det här YT klippet bevisar verkligen att jorden är rund.

https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg
Citera
2017-04-06, 09:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej du har såklart fel. Vatten är en vätska som påverkas av krafter och är således inte "platt".

Ytan på stora massor vatten är alltid platt men vätskan är formbar korrekt men tron att att vatten fäster sig utmed en boll om bollen är tillräckligt stor är givetvis nonsens och inga bevis finns för den saken heller trots att detta är ännu ett experiment som den heliocentriska kulten skulle kunna bevisa med alla miljarder dom har att leka med.

Citat:
Du kommer med ett felaktigt påstående, det finns ingen "avsaknad av kurvan". Vi vet - utan något tvivel - att det finns en "kurva".

Det finns ingen kurva, just därför ni har noll bevis för en kurva och vi skjuter target på + 90 miles.
Vetenskap är vetenskap och bevis slår alltid tro, bevisa en kurva om den hade funnits hade som sagt varit otroligt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Du klagar på att folk inte kan googla och så klarar du inte av att googla själv. Så mycket för att söka sanning... Nåväl. Detta kommer upp om man googlar Warren dunes statepark:

Nu pratade vi om videon, att Warren höjden är såpass hög har ingen sagt något om utan det handlar om att du hittade på var filmen var tagen från trots att du inte hade någon som helst aning om detta, vill du bli tagen på allvar får du se till att vara mindre oärlig miss cherry picky.

Den totala avsaknaden av kurva försvinner nämligen inte bara för att du hittar på en höjd. Du förstår även om så filmen vore tagen från 500 feet så är det en total avsaknad av kurva vi ser och så fungerar inte en boll. Så förklara nu den totala plattheten på din boll?

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Nej, en tyngd på ett snöre är inte en maskin. Det finns inga mekanismer i den. Pendeln kan bara ändra riktning om en yttre kraft påverkar den. När det inte finns någon yttre kraft och den ändå ändrar riktning så är det för att jorden roterar runt sin axel. Är det verkligen så svårt att förstå konceptet snöre + tyngd? Hur är det med smör + brödbit? Vatten + glas? Du är så korkad att det är förvånande att du inte svultit ihjäl vid det här laget när de enklaste sakerna står över ditt huvud...

Jo dom allra flesta är elektroniska nu för tiden och en simpel magnet räcker för att rubba pendeln så dom bevisar givetvis precis ingenting och det behöver vi inte ens diskutera mer, är maskiner skapade av män ert enda bevis så är det över för er.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det här (Michelson–Morley 1887): http://aapt.scitation.org/doi/abs/10.1119/1.12938

Jag antog att det var det du refererade till när du skrev det här:

Dom gjorde ett flertal experiment tillsammans och dina slutsatser var ju såpass felaktiga att man undrar hur du läser egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Nej det finns ingen darkside. Det är bara ett uttryck för att vi inte kan se baksidan från jorden.
Men om nu jorden är platt så borde alla världsdelar synas på en och samma bild tagen från en satellit.

Nu är det ju inte så...kommentar?

Finns inga bilder på jorden tagna från rymden och rent praktiskt så finns ingen wide angle nog för att lyckas ta en hel bild, ballonger kommer nästan lika högt som dom påstår att ISS är och på dessa videos är det tämligen uppenbart att man ser enbart en bråkdel av världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987

Här är för övrigt ett mycket fint och ultrahögupplöst foto av jorden från en Rysk vädersatellit.

http://www.theverge.com/2012/5/12/3016254/russian-satellite-earth-from-space-121-megapixels

Haha ser ni inte att det där är en teckning så vet jag inte vad jag skall säga, någon med ett milt konst och fotointresse ser att den där bilden är en teckning. Dessutom är det intressant att ni ser bollar på 2d skärmar och på 2d paper, indoktrinering ligger tung för skillnaden mellan 2d och 3d tror jag dom flesta 8 åringar förstår.
Citera
2017-04-06, 09:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så du erkänner nu att du har noll bevis för en kurva?

Absolut inte, vi har massor med bevis för en "kurva". Att du inte förstår bevisen jag räknade upp kan jag dock inte göra så mycket åt.

Citat:
Förklara den totala avsaknaden av kurva på Chicago skyline filmen
Det finns ingen "avsaknaden av kurva". Vad du ser i filmen är refraktion: luften närmast vattnet har en annan täthet än luften ovanför och luften fungerar som en lins som böjer av ljuset. Vi har med andra ord även en krökning av ljuset - ljuset följer "kurvan".
Citera
2017-04-06, 10:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ytan på stora massor vatten är alltid platt

Nej så är det verkligen inte, vatten är inte "platt" utan vattenmolekylerna strävar efter att ha så låg lägesenergi som möjligt vilket i sin tur betyder att varje vattenmolekyl försöker minimera sitt avstånd till jordens centrum.

Citat:
men tron att att vatten fäster sig utmed en boll om bollen är tillräckligt stor är givetvis nonsens och inga bevis finns för den saken heller trots att detta är ännu ett experiment som den heliocentriska kulten skulle kunna bevisa med alla miljarder dom har att leka med.

Vi har massor med bevis för att vattenmolekyler faller ned mot jorden. Du kan experimentera lite själv: Gå ut en regnig dag och studera åt vilket håll regnet faller.

Vad har du för förklaring till att regnets vattendroppar faller nedåt?
Senast redigerad av madtop 2017-04-06 kl. 10:15.
Citera
2017-04-06, 10:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Tog mig faktiskt tid att kolla en av länkarna du postade. Och ja...det här YT klippet bevisar verkligen att jorden är rund.

https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg

Ja en total avsaknad av båtar som försvinner under kurvan är ju såklart nu jättebra bevis för en boll när du hade tokfel om ditt första påstående. Du ser helt enkelt bollar överallt i vilket fall. Det är något homosexuellt över globetards helt klart.

Citat:
Absolut inte, vi har massor med bevis för en "kurva". Att du inte förstår bevisen jag räknade upp kan jag dock inte göra så mycket åt.

Du länkande inte till några bevis, du försöker förklara jordens kurva med allt annat än jordens kurva, det är mest komiskt hur vilsen du är. När du inte längre kan observera fenomenet så sysslar du inte längre med vetenskap utan pseudovetenskap.

Citat:
Det finns ingen "avsaknaden av kurva". Vad du ser i filmen är refraktion: luften närmast vattnet har en annan täthet än luften ovanför och luften fungerar som en lins som böjer av ljuset. Vi har med andra ord även en krökning av ljuset - ljuset följer "kurvan".

Det är en total avsaknad av kurva vi ser. Dina bortförklaringar blir sämre och sämre för om ni nu påstår att beviset för en boll är total platthet så spelar ju inte all vetenskap i världen någon roll, ni ser ju det ni vill se uppenbarligen. Dessutom är refraktion inte en sådan enorm faktor att det får +1500 feet att försvinna. Då skulle vi se extremt lustiga böjningar av allt i naturen hela tiden och det gör vi uppenbarligen inte och videon är en time lapse där det går från kallt till varmt, klart till molnigt, regn till uppehåll osv.

Så förklara nu den totala avsaknaden av kurva?
Citera
2017-04-06, 10:21
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Det är något homosexuellt över globetards helt klart.

Vad grundar du det på?
Citera
2017-04-06, 10:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej så är det verkligen inte, vatten är inte "platt" utan vattenmolekylerna strävar efter att ha så låg lägesenergi som möjligt vilket i sin tur betyder att varje vattenmolekyl försöker minimera sitt avstånd till jordens centrum.

Vi har massor med bevis för att vattenmolekyler faller ned mot jorden. Du kan experimentera lite själv: Gå ut en regnig dag och studera åt vilket håll regnet faller.

Vad har du för förklaring till att regnets vattendroppar faller nedåt?

Jag pratar om ytan på stora massor vatten och då börjar du prata om molekyler...haha. Sjöar och saltfält tex, Salar De Uyuni, total platthet. Alla sjöar och alla hav, total platthet. På en rund snurrande jord borde allt vatten samlas vid nord och sydpolen ja men det gör det uppenbarligen inte, verkligheten grinar ännu en gång den heliocentriska kulten i ansiktet.

Jag tror inte på konceptet att något kan falla uppåt, då är det inget fall så vad skall förklaras? En regndroppe väger uppenbarligen mer än luften den färdas igenom.

Citat:
Vad grundar du det på?

Er extrema fascination för bollar.
Citera
2017-04-06, 10:49
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:

Er extrema fascination för bollar.

Och jämför det med din extrema fascination för saker som är platta..hmm..ja
Jag misstänker att du aldrig har varit utanför landets gränser men om du kan så köp en flygbiljett till valfritt land på andra sidan jordklotet, så kommer även du att upptäcka att jorden är rund
Citera
2017-04-06, 10:54
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Jorden är platt så en felaktig förutsättning är en felaktig förutsättning, det är nämligen såpass enkelt att vi behöver inte frimurarans BIG G(gravity), vi behöver ingen kraft mer magisk än gud för att få vår teori att gå ihop, det är bara den heliocentriska kulten som behöver det eftersom deras teori inte bygger på verkligheten.

Inkorrekt, båtar försvinner inte bakom någon kurva och det är ännu en sak som modern teknologi kan bevisa bortom allt rimligt tvivel: https://www.youtube.com/watch?v=yfbvwqjITLg

Nej leka med pinnar och skuggor ger oss ingenting i denna debatten. Du får exakt samma resultat som den kända Alexandria mätningen om du har en mycket mer lokal sol men komiskt att du sa det när jag precis kollat: https://www.youtube.com/watch?v=p-sHOCwDPfo skippa första 3 minuterna men principen förstår du säkert.

Så du erkänner nu att du har noll bevis för en kurva? Det du tar upp är ju ännu en gång bara den heliocentriska kulten uppfinningar som är framtagna just för att visa det dom gör och inga bevis överhuvudtaget, jordens kurva mäts på jorden, punkt. Du förstår att på en boll skulle vi ha miljarder filmer på eländet så detta med att ni låtsas som om denna mytiska kurva är osynlig och inte mätbar och inte direkt synbar är så felaktigt att det är löjligt.

Förklara den totala avsaknaden av kurva på Chicago skyline filmen, för jag upprepar igen bollen är INTE SELEKTIV den är inte platt ibland. Så förklara den totala avsaknaden av kurva?

LED vet jag inte men att månen är ett ljus och inte gammal dammig rymdsten som den heliocentriska kulten påstår har ju alla sett som befunnit sig ute en natt under fullmåne.
För det första är jag troende, till skillnad från dig som inte ens kan stava till Gud.

För det andra så har jag varit intresserad utav astronomi sedan barnsben.

Det du försöker med är att invalidera till exempel månlandningen, rymdforskning, vetenskap och logik genom en sekt-liknande propaganda.

Jag förespråkar att du iallafall föreställer dig att jorden är rund, vad har vetenskapsmännen för behållning att underhålla sanningen för oss?

Varför tar inte du och gänget som tror på det här och anordnar en rymdexpedition för att hämta bevis att jorden är platt?

Juste.. Inte tillräckligt mycket intelligents/resurser.
Citera
2017-04-06, 10:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Alla sjöar och alla hav, total platthet.

Förklara fysiken bakom "vattnets platthet".
Vilka krafter är inblandade och hur vet vattnet vad platt är?
Hur vet de enskilda vattenmolekylerna att de är en del av en sjö och ska bli "platta"?

Citat:
Jag tror inte på konceptet att något kan falla uppåt, då är det inget fall så vad skall förklaras? En regndroppe väger uppenbarligen mer än luften den färdas igenom.

Vad är vikt och varför faller regndroppen mot jorden yta?

Citat:
På en rund snurrande jord borde allt vatten samlas vid nord och sydpolen

Varför skulle vattnet samlas vid polerna? Förklara.
Senast redigerad av madtop 2017-04-06 kl. 11:13.
Citera
2017-04-06, 11:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och jämför det med din extrema fascination för saker som är platta..hmm..ja
Jag misstänker att du aldrig har varit utanför landets gränser men om du kan så köp en flygbiljett till valfritt land på andra sidan jordklotet, så kommer även du att upptäcka att jorden är rund

Verkligheten är ju verkligheten, jag var trots allt globetard i en väldans massa år jag med men det här med att se bollar vid total platthet är ju nästan sjukligt.
Har flugit en hel del och många av dom bästa flat eartherna är ju piloter. Ta en drink på planet vore omöjligt på en boll, varför tar det lika lång tid att åka från A till B som B till A om jorden snurrar? Varför gör inte planet konstant en "nose down" rörelse om den följer en boll? Flyga är en utmärkt källa till kunskap även om skicka ballonger en 2,3,4 gånger så högt klart är ännu bättre bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
För det första är jag troende, till skillnad från dig som inte ens kan stava till Gud.

För det andra så har jag varit intresserad utav astronomi sedan barnsben.

Det du försöker med är att invalidera till exempel månlandningen, rymdforskning, vetenskap och logik genom en sekt-liknande propaganda.

Jag förespråkar att du iallafall föreställer dig att jorden är rund, vad har vetenskapsmännen för behållning att underhålla sanningen för oss?

Varför tar inte du och gänget som tror på det här och anordnar en rymdexpedition för att hämta bevis att jorden är platt?

Juste.. Inte tillräckligt mycket intelligents/resurser.

Troende som i satanist? Big G som koncept är ju inget annat än ett sataniskt skämt. Bibeln är en flat earth bok, så är Quaren och Torah. Så vad hade din tro med något att göra här?

Varför skall man tro på nonsens bara för att det är konsensus och något makten sagt åt dig att tro på? Finns inga bevis för att månlandningen skedde, rymdforskning finns såklart men är teoretisk och har väldigt lite med verkligheten att göra och branschen som sådan är ju ett massivt skämt, 1969 åkte dom till månen 237000 km bort, nu tar vi oss inte ens 150 miles bort, snacka om en bransch på fallrepet. Vetenskapen säger att jorden är platt och det gör också logik. Vi ser aldrig någon kurva, vi känner aldrig något snurrande.

Jag trodde att jorden var rund i typ 30 år, det är enda teorin vi fick lära oss i skolan så föreställa sig behövs inte, jag har varit där men modern teknologi har dödat den tron och det finns ingen mening med att vara obstinat och hata utveckling.

Nej behövs inte, jordens form bevisas på jorden så åka någon annanstans för att bevisa vad som sker här är bara vetenskapligt självmord. Utan kurva ingen boll, det hela är väldigt enkelt.

Citat:
Nej så är det inte. Vatten är en flytande vätska.

Förklara fysiken bakom "vattnets platthet".
Vilka krafter är inblandade och hur vet vattnet vad platt är?
Hur vet de enskilda vattenmolekylerna att de är en del av en sjö och ska bli "platta"?

Vad är vikt och varför faller regndroppen mot jorden yta?

Ta fram en stor bunke och häll vatten i den, ytan är platt. Det är liksom ingenting som ens behöver diskuteras.
Förklara den totala avsaknaden av kurva, skärpning nu guldfisken.
Citera
2017-04-06, 11:19
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Verkligheten är ju verkligheten, jag var trots allt globetard i en väldans massa år jag med men det här med att se bollar vid total platthet är ju nästan sjukligt.
Har flugit en hel del och många av dom bästa flat eartherna är ju piloter. Ta en drink på planet vore omöjligt på en boll, varför tar det lika lång tid att åka från A till B som B till A om jorden snurrar? Varför gör inte planet konstant en "nose down" rörelse om den följer en boll? Flyga är en utmärkt källa till kunskap även om skicka ballonger en 2,3,4 gånger så högt klart är ännu bättre bevis.

Troende som i satanist? Big G som koncept är ju inget annat än ett sataniskt skämt. Bibeln är en flat earth bok, så är Quaren och Torah. Så vad hade din tro med något att göra här?

Varför skall man tro på nonsens bara för att det är konsensus och något makten sagt åt dig att tro på? Finns inga bevis för att månlandningen skedde, rymdforskning finns såklart men är teoretisk och har väldigt lite med verkligheten att göra och branschen som sådan är ju ett massivt skämt, 1969 åkte dom till månen 237000 km bort, nu tar vi oss inte ens 150 miles bort, snacka om en bransch på fallrepet. Vetenskapen säger att jorden är platt och det gör också logik. Vi ser aldrig någon kurva, vi känner aldrig något snurrande.

Jag trodde att jorden var rund i typ 30 år, det är enda teorin vi fick lära oss i skolan så föreställa sig behövs inte, jag har varit där men modern teknologi har dödat den tron och det finns ingen mening med att vara obstinat och hata utveckling.

Nej behövs inte, jordens form bevisas på jorden så åka någon annanstans för att bevisa vad som sker här är bara vetenskapligt självmord. Utan kurva ingen boll, det hela är väldigt enkelt.

Ta fram en stor bunke och häll vatten i den, ytan är platt. Det är liksom ingenting som ens behöver diskuteras.
Förklara den totala avsaknaden av kurva, skärpning nu guldfisken.
Vidare anar jag att du inte har flugit särkilt mycket, på marschöjd kan man mycket väl se jordens kurvatur om det inte är moln och skit ivägen.

Jag har sett jordens kurvatur med mina egna ögon när jag har flugit, är det också en konspiration?

Ditt resonemang håller helt enkelt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in