Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-23, 18:55
  #1
Medlem
noobz1337s avatar
Yooka-Laylee en 3D platformer som är under utveckling av Playtonic Games. Spelet verkar vara en "Banjo-Kazooie revival".
Det är planerat att släppas i Oktober till Windows, Mac, Linux, Xbox One, Ps4 samt Wii U.

Playtonic Games är de som låg bakom gamla RareWare (skapare av bl.a Donkey Kong Country, Banjo-kazooie, Jetforce Gemini).

Deras kickstarter finns här:
https://www.kickstarter.com/projects...mer-rare-vival

En video med lite gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=329VH0WW4_k

Jag som spelade väldigt mycket n64 och de flesta spel som Rare skapat, blev jag väldigt glad när jag hittade detta, jag var en riktig Banjo-Kazooie fanatiker när jag var mindre.
Vad tror ni om detta spel?
__________________
Senast redigerad av noobz1337 2016-01-23 kl. 19:00.
Citera
2017-02-13, 14:29
  #2
Medlem
Svejsares avatar
Jag tror att det här kan bli ett skönt lir. Härligt att gå tillbaka till N64-mekaniken.

Släpps 11 april.

Lite mer gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=jU2JX2gYdh4
Citera
2017-02-13, 15:29
  #3
Medlem
Släpps inte längre till Wii U, men kommer istället senare släppas till Switch (Nintendos nästa konsoll), alltså senare än de andra plattformarna och vet inte om det bara kommer bli digitalt eller även på kassett. Vi får se.
Citera
2017-02-14, 00:07
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ser skoj ut. Härligt med lite klassisk old school plattform. Saknar det i dagens spelvärld. Lite trist att det inte kommer någon fysisk utgåva dock. Kommer nog vänta ett litet tag i förhoppning om att spelet säljer så pass bra att det kommer en fysisk ochså. Men ett köp blir det hur som helst nån gång i framtiden.
Citera
2017-02-14, 03:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ser skoj ut. Härligt med lite klassisk old school plattform. Saknar det i dagens spelvärld. Lite trist att det inte kommer någon fysisk utgåva dock. Kommer nog vänta ett litet tag i förhoppning om att spelet säljer så pass bra att det kommer en fysisk ochså. Men ett köp blir det hur som helst nån gång i framtiden.

Syftade du på mitt inlägg? I så fall handlar det bara om Switch. Vad jag vet så kommer det fysiska utgåvor till de andra plattformarna (någon får gärna rätta mig), och har vi tur kommer även Switch att få en fysisk utgåva senare, men det är inget som är säkert ännu. Sedan kommer ju även Super Mario Odyssey i slutet av året som också är lite av samma genre (sandbox-plattformare) så det är också något att se fram emot om man saknar N64-eran.
Citera
2017-02-14, 11:12
  #6
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Syftade du på mitt inlägg? I så fall handlar det bara om Switch. Vad jag vet så kommer det fysiska utgåvor till de andra plattformarna (någon får gärna rätta mig), och har vi tur kommer även Switch att få en fysisk utgåva senare, men det är inget som är säkert ännu. Sedan kommer ju även Super Mario Odyssey i slutet av året som också är lite av samma genre (sandbox-plattformare) så det är också något att se fram emot om man saknar N64-eran.
Nej det var bara jag som helt missat att det kommer en fysisk utgåva också. Spelar på ps4. Tyvärr inga planer på en switch även om mario odyssey ser väldigt lockande ut. Får nöja mig med crash bandicoot remastern istället för att få avnjuta lite plattform spel.
Citera
2017-03-20, 17:37
  #7
Medlem
Dudinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nej det var bara jag som helt missat att det kommer en fysisk utgåva också. Spelar på ps4. Tyvärr inga planer på en switch även om mario odyssey ser väldigt lockande ut. Får nöja mig med crash bandicoot remastern istället för att få avnjuta lite plattform spel.

De har skrivit att det för närvarande är "out of their scope" att släppa spelet på Switch Game Card. När de väl börjar få in pengar från försäljning av PS4, Xbox One och PC versioner så kommer de säkerligen ha råd.

Spelet ser superbra ut och Toybox var rolig. Jag gillar speciellt att de tänkt till angående karaktärerna och vilka djur som passar bäst för de förmågor de vill ha med.

Det är också kul att se ett mellanting mellan indieutvecklare som släpper jättefula spel och AAA som släpper onödigt grafiskt avancerade spel.
Citera
2017-04-05, 22:34
  #8
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lite så där halvljumma betyg. Verkar tyvärr vara en del tekniska missar. Låter annars som ett ok plattformsspel men inget spektakulärt. Skulle man kanske inte förvänta sig heller då det är lågbudget och indie. Men blir nog ett köp när priset gått ner ändå då det inte finns så mycket annat i denna genren. Någon som köpt det redan nu ?
Citera
2017-04-06, 08:33
  #9
Medlem
Dudinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lite så där halvljumma betyg. Verkar tyvärr vara en del tekniska missar. Låter annars som ett ok plattformsspel men inget spektakulärt. Skulle man kanske inte förvänta sig heller då det är lågbudget och indie. Men blir nog ett köp när priset gått ner ändå då det inte finns så mycket annat i denna genren. Någon som köpt det redan nu ?

Vissa gav 7/10 vilket är ett bra betyg. Kameran är inte perfekt, det märkte man i Toybox. Angående andra klagomål jag hört så är det mest folk som i grunden inte gillar collectathon.

Men sedan tror jag Super Mario Odyssey blir ett bättre spel inom genren.
Citera
2017-04-06, 09:19
  #10
Medlem
Nihennas avatar
Tycker att klagomålen kan summeras med följande: Det ÄR en 90-talsplattformare, med både det goda och onda som kommer av det.

Så tja, verkligen älskar man spel som Banjo-kazooie, Donkey Kong 64 osv. så kommer man förmodligen älska spelet. Vilket jag gör så det blir nog att köpa till Switchen när det kommer dit
Citera
2017-04-06, 17:18
  #11
Medlem
Dudinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker att klagomålen kan summeras med följande: Det ÄR en 90-talsplattformare, med både det goda och onda som kommer av det.

Så tja, verkligen älskar man spel som Banjo-kazooie, Donkey Kong 64 osv. så kommer man förmodligen älska spelet. Vilket jag gör så det blir nog att köpa till Switchen när det kommer dit

Jag tror det också. Jag gillade själv N64 plattform och har gillat allt med Toybox och allt jag sett i trailers. Världarna ser fantastiskt roliga ut. Jag tror det blir en succé och att Playtonic gör fler spel.
Citera
2017-04-06, 18:18
  #12
Medlem
Dudinkas avatar
Kameran kommer också få en patch i samband med att spelet släpps: https://www.rockpapershotgun.com/201...-issues-patch/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback