2017-04-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren

Vinnaren får en dag på Marcus restaurang och vara med och komponera en meny där. Det har de sagt i början av varje avsnitt av efter stängning.

Ok, fine! ☺️ Och vem vann?
Citera
2017-04-05, 23:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joachim18
Ok, fine! ☺️ Och vem vann?

Gillis på en bättre skaldjursrisotto, duktigt otippat. Axel hade tydligen för mycket parmesan i risotton, hur fan nu det är möjligt.. Kändes som plåster på såret för Gillis
Citera
2017-04-05, 23:19
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Tänker du på kaffet och de torra fläskkotletterna utan sås då?
Gillis langade även han fram torra kotletter och sett över hela serien gjorde han fler magplask. Absolut duktig, men Klara var stråt vassare.
Citera
2017-04-05, 23:56
Medlem
Nahasapeemapetilons avatar
Blev duktigt lack när Markus nämnde hennes namn. Vad fan! Så jävla äckligt uppgjort, färdigtittat för min del.

Gillis, du är kung!
Citera
2017-04-06, 00:13
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Meningslöst att titta.
Frukost - Vinnate Gillis. Klara fick inte ens med kaffet.

Lunch - Vinnare Gillis. Klara misslyckades med sin rätt.

Middag - Gillis gör en skitsnygg, underbar rätt på enkla bra råvaror.

Klara tar fram ALLT lyx som finns och tallriken ser ut som om en 5 åring kastat från 5 meter.

...och vinner. Patetiskt. Gillis har all anledning att sura. Bortdömd. Mannerström sjönk i min aktning.
Citera
2017-04-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Meningslöst att titta.
Frukost - Vinnate Gillis. Klara fick inte ens med kaffet.

Lunch - Vinnare Gillis. Klara misslyckades med sin rätt.

Middag - Gillis gör en skitsnygg, underbar rätt på enkla bra råvaror.

Klara tar fram ALLT lyx som finns och tallriken ser ut som om en 5 åring kastat från 5 meter.

...och vinner. Patetiskt. Gillis har all anledning att sura. Bortdömd. Mannerström sjönk i min aktning.

Programmet förlorar respekt hos tittarna när de så uppenbart har en förbestämd vinnare. Klaras frukost och lunch var direkt pinsamma. Vad gäller middagen så är det inte ok att lägga maten på kanten som ska vara fri.
Citera
2017-04-06, 00:33
Medlem
_killahs avatar
Roliga var att juryn innan frukosten började lagas sa

"Vi kommer bedöma ALLT på tallriken"
Då borde det blivit rediga minuspoäng för en tom kaffekopp kan man tycka.
Citera
2017-04-06, 01:23
Medlem
Aleopas avatar
Ganska platt omgång av mästerkocken över hela säsongen. Kommer nog bara minnas hon som lagade "bolunuss", för de roliga uttalet.

I övrigt blir man ju oftast mest förbannad på deltagarna som tror att livet går under om de inte vinner. "Åh jag älskar mat, jag vill arbeta med de varje dag" å så fortsätter de lipa.
Jamen gör de då! Dom har valt typ svåraste vägen till att ta sig in i restaurangkök, bara googla fram en kockutbildning på Lernia å ansök så kan du stå å köra långpannor å skala en åker lök inom några månader.
Istället står de å lipar över tidspress över att laga en tallrik på en timme.
Citera
2017-04-06, 02:50
Medlem
ace_secs avatar
Har Klara någon diagnos? Hon har definitivt psykopatiska drag. Obehaglig människa.
Citera
2017-04-06, 03:24
Medlem
Trodde ni verkligen att en vit man skulle vinna? Är det första året ni ser Sveriges Mästerkock?
Citera
2017-04-06, 06:11
Moderator
Dr Kings avatar
Inte bara i denna tråd som många är sura över att Klara vann.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/ko2JX/klara-lind-hatas-efter-segern--stottas-av-mannerstrom
Citera
2017-04-06, 07:23
Medlem
Amors avatar
Helt rättvis vinnare. Klara lagade mycket mer elegant och intressant mat. Stor talang.

Min poängbedömning på olika delarna(med brasklappen att jag inte kunde smaka)

Frukost: 9-5 till Klara (Gillis frukost för mycket barnkalas, ingen större tanke. Klaras genomarbetad aptitlig.)
Lunch: 7-6 till Gillis (Båda presenterade torra kotletter men Gillis något bättre)
Middag: 10-8 till Klara (Här levererade Gillis stabilt, Klara gjorde något som såg ut att komma från en verklig finkrog)

Totalt 25-19 Klara Klar seger enligt mig.
Senast redigerad av Amor 2017-04-06 kl. 07:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in