Gillis på en bättre skaldjursrisotto, duktigt otippat. Axel hade tydligen för mycket parmesan i risotton, hur fan nu det är möjligt.. Kändes som plåster på såret för Gillis
Meningslöst att titta.
Frukost - Vinnate Gillis. Klara fick inte ens med kaffet.
Lunch - Vinnare Gillis. Klara misslyckades med sin rätt.
Middag - Gillis gör en skitsnygg, underbar rätt på enkla bra råvaror.
Klara tar fram ALLT lyx som finns och tallriken ser ut som om en 5 åring kastat från 5 meter.
...och vinner. Patetiskt. Gillis har all anledning att sura. Bortdömd. Mannerström sjönk i min aktning.
Programmet förlorar respekt hos tittarna när de så uppenbart har en förbestämd vinnare. Klaras frukost och lunch var direkt pinsamma. Vad gäller middagen så är det inte ok att lägga maten på kanten som ska vara fri.
Ganska platt omgång av mästerkocken över hela säsongen. Kommer nog bara minnas hon som lagade "bolunuss", för de roliga uttalet.
I övrigt blir man ju oftast mest förbannad på deltagarna som tror att livet går under om de inte vinner. "Åh jag älskar mat, jag vill arbeta med de varje dag" å så fortsätter de lipa.
Jamen gör de då! Dom har valt typ svåraste vägen till att ta sig in i restaurangkök, bara googla fram en kockutbildning på Lernia å ansök så kan du stå å köra långpannor å skala en åker lök inom några månader.
Istället står de å lipar över tidspress över att laga en tallrik på en timme.
Helt rättvis vinnare. Klara lagade mycket mer elegant och intressant mat. Stor talang.
Min poängbedömning på olika delarna(med brasklappen att jag inte kunde smaka)
Frukost: 9-5 till Klara (Gillis frukost för mycket barnkalas, ingen större tanke. Klaras genomarbetad aptitlig.)
Lunch: 7-6 till Gillis (Båda presenterade torra kotletter men Gillis något bättre)
Middag: 10-8 till Klara (Här levererade Gillis stabilt, Klara gjorde något som såg ut att komma från en verklig finkrog)
Totalt 25-19 Klara Klar seger enligt mig.
Senast redigerad av Amor 2017-04-06 kl. 07:28.