2017-04-05, 21:15
Medlem
enfindams avatar
Jag blev förvånad över Klaras vinst, jag trodde på Gillis. Det hela var väldigt jämnt och det avgjordes på sista rätten. Det var ändå roligt för Klara som så intensivt ville ta hem det.
Senast redigerad av enfindam 2017-04-05 kl. 21:45.
Citera
2017-04-05, 21:26
Medlem
HUR kan man vinna när man serverar frukost utan kaffe och en torr köttbit UTAN sås. Hundra procent ovärdig vinnare, tyvärr. Gillis vann i mina och förhoppningsvis många andras ögon! Kung!
Citera
2017-04-05, 21:51
Medlem
tigerrakets avatar
Ja, det är ju tragiskt när man ser hur produktionens synesätt genomskådas.

Tex det faktum att man MÅSTE ha en kvinna och en man i finalen.

Så när Gillis var ensam kvar, då var han "untouchable".
När det sedan stod mellan klara och fiskdamen, självklart åker fiskdamen ut. För vi kan ju inte ha någon som jobbar med fisk, och som är över 45 som vinnare, folk över 45 ska kunna laga mat.

Kan någon räkna ut medelåldern på samtliga vinnare av Sveriges Mästerkock?

Har ju svårt att tro att folk över en viss ålder inte kan laga mat, men i detta programmet så gäller det att pitcha redan från början på vem som skulle passa i en jävla bok.
Citera
2017-04-05, 22:02
Medlem
blomodlarens avatar
Förstod som många andra i tråden att Klara skulle vinna, men vilken jävla skit. Så uppenbart att Gillis rätter var bättre. Den enda värdiga vinnaren. Inte bara vi som tycker så, kolla kommentarerna på tv4as Facebookstatus: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1460732244001670&id=161213550 620219
Citera
2017-04-05, 22:28
Medlem
Mandy-Lees avatar
Den här Klara. På maken till vidrigare människa finns ju inte, dock visste man ju utgången redan förra veckan när Charlotta fick åka efter att ha förlorat mot Klaras äckliga skål med löksoppa. Jag hoppas att inte en enda person köper hennes s.k. kokbok.
Citera
2017-04-05, 22:30
Medlem
Censeres avatar
Så irriterande och så väntat 😠
Citera
2017-04-05, 22:40
Medlem
En sak jag undrar över, och som kanske redan diskuterats här (orkar dock inte gå igenom gamla inlägg), är vad poängen egentligen var med "Efter stängning" webbsändingen. Har aldrig kollat det men sa de inte i början av säsongen att de som klarar sig bra där (den som vinner den "sista" duellen) har chans att i något skede kunna ta sig tillbaks till huvudtävlingen? Kan minnas fel förstås, och har inte heller sett alla program, men inte fan har nån som åkt ut dykt upp igen...
Citera
2017-04-05, 22:47
Medlem
blomodlarens avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Jdjb4/klara-lind-vann-sveriges-masterkock--efter-paniken

''Vad sa du och Gillis efteråt?
– Nej ingenting vi har inte pratat sedan dess. Han drog sig åt sidan och jag stod kvar, säger hon.''

Klart de inte har pratat, hon var väl osportslig som vanligt. Konstigt att hon inte hånade honom i vanlig Klara-mané.

Märkligt att de inte pratat alls sen tävlingen ändå. Hon om någon borde väll höra av sig och tacka för en god kamp.

Citat:
Ursprungligen postat av joachim18
En sak jag undrar över, och som kanske redan diskuterats här (orkar dock inte gå igenom gamla inlägg), är vad poängen egentligen var med "Efter stängning" webbsändingen. Har aldrig kollat det men sa de inte i början av säsongen att de som klarar sig bra där (den som vinner den "sista" duellen) har chans att i något skede kunna ta sig tillbaks till huvudtävlingen? Kan minnas fel förstås, och har inte heller sett alla program, men inte fan har nån som åkt ut dykt upp igen...

Vinnaren får en dag på Marcus restaurang och vara med och komponera en meny där. Det har de sagt i början av varje avsnitt av efter stängning.
Senast redigerad av blomodlaren 2017-04-05 kl. 22:52.
Citera
2017-04-05, 22:49
Medlem
carlpetersen73s avatar
Klara var absolut värdig vinnare, hon hade högst lägstanivå programmet igenom. Grym på att laga mat helt enkelt. Hur hon är som person hör inte till diskussionen, det var inte det tävlingen handlade om.
Citera
2017-04-05, 22:50
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joachim18

Inte heller fattat vad poängen med det programmet är.
Citera
2017-04-05, 22:51
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Klara var absolut värdig vinnare, hon hade högst lägstanivå programmet igenom. Grym på att laga mat helt enkelt. Hur hon är som person hör inte till diskussionen, det var inte det tävlingen handlade om.

Tänker du på kaffet och de torra fläskkotletterna utan sås då?
Citera
2017-04-05, 22:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73

Så är det, dock tror jag Axel på riktigt kunde ha utmanat och de facto vunnit. Den där extra udden som ger en Michelinstjärna kunde bara Axel och Klara prestera. Personligen hade jag valt Gillis mat till vardags, klockren rustik husmans. Men nu söktes en mästerkock, och ser man tex på englands och australiens mästerkockar ligger svenska versionen duktigt i lä
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in