Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Nu var golfbil ett exempel på något av det billigaste i sammanhanget. Hur mycket tror du det kostar att äta och bo på mar-a-lago t.ex?
Eller vad tror du det kostar för de secretservice agenter som måste bo i Trump tower för att Melania bor där?
Ca $1,5 miljoner beräknas det kosta bara i hyra i Trump Tower.
Detta är pengar som går direkt till Trumps företag. Att Trump skänker sin lön på $400 000 är ju småpotatis mot de pengar han får in på att resa till mar-a-lago så ofta som han gör och att hans Fru bor i Trump tower.
Som du säger så kostade säkerheten kring Obama och Bush också pengar, skillnaden är att Obama och Bush inte tjänade pengar på sina golfrundor.
Okej. Du tycker det är jobbigt att Trump behöver SS-vakter och att det är Trump som bestämmer vart han vill åka på helgen? Ett rum i Trump Tower kostar c:a 400 dollar natten. Jag antar att två vakter bor i ett rum. Men du menar alltså att USAs president ska sitta och uggla i vita huset och aldrig åka därifrån för att det är för dyrt? Okeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Måste varit skitjobbigt för dig. TÄnk så mycket Trump tjänar på att presidenten måste övervakas.
Du tror inte att en stor del av kostnaderna är lönekostnader för SS-vakterna, eller? Men det är säkert Trumps ondskefulla plan för att tjäna pengar - åka till Mar-a-Lago ENBART för att dra in pengar på SS-vakternas golfbilshyrning.
Förstår du inte hur äckligt jävla småsint du framstår här? Men du menar att Trump borde golfa på någon annans golfklubb för att på så sätt låta någon annan tjäna pengar? Bra där. Kör på det. Klaga i nåt år och se hur du mår sen.
För övrigt är jag säker på att även SS-vakter kan ha med sig matlåda om nu kostnaderna är så höga. Skulle heller inte förvåna mig om de får låna golfbilarna gratis och blir bjudna på maten av den enormt generöse Trump. Han låter för tusan en hemlös stackarre bo gratis i Trump tower, utan att nämna det för någon. Men sånt skiter du i. Det ÄR ju så DYRT med den lagstiftade övervakningen. Ujujuj.