2017-04-05, 19:25
Medlem
NS_14s avatar
Enligt Bannon själv fungerade han enbart temporärt i säkerhetsrådet och skulle vara kvar i rollen (efter Flynn) till dess Mcmaster återträdde.

https://www.wsj.com/articles/steve-bannon-removed-from-security-councils-principals-committee-1491407076

Citat:
Susan Rice operationalized the NSC during the last administration. I was put on to ensure that it was de-operationalized,”

https://www.google.se/amp/www.breitbart.com/big-government/2017/04/05/steve-bannon-leaves-national-security-council-susan-rice-takedown/amp/

Rosie Gray:

https://mobile.twitter.com/RosieGray/status/849648807138783232?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt p%3A%2F%2Fwww.allenbwest.com%2Fmatt-palumbo%2Fbreaking-bannon-out
2017-04-05, 19:29
Medlem
Hahahaha Trumps presskonferans med kungen av Jordan.

Trump skiter verkligen i Mellanöstern.

Reporter: Trump har du nu samma ansvar i Mellanöstern som Obama hade.

Trump: Jag ska träffa Kinas president imorgon,

2017-04-05, 19:36
Medlem
Väldigt intressant Trump viker sig inte.

Han håller kvar vid sin position om att det är Shia muslimerna han vill ha kvar i makten.
2017-04-05, 19:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag hoppas du förstår att det inte var så att Trump stal några miljoner från NPS, utan att han omlokaliserade pengarna till andra, mer behövande utgiftsområden.
Jag vet att det måste kommas på allehanda långsökta ursäkter och bortförklaringar till precis allting människan tar sig för, man skulle ju kunna tro att det himmelska sändebudet klarar sig utan jordiska missionärer (som inte ens bor i landet!), men hur vore det om man tog reda på hur det faktiskt står till innan man kommer med rövarhistoria #348?

Men det är väl helt enkelt inte så det går till i sektförsamlingen?
https://www.vice.com/en_us/article/trump-donated-his-paycheck-to-the-government-in-meaningless-pr-stunt
Citat:
The donation to the National Park Service is good PR, but means nothing.
While that might seem like a sweet act of charity it's effectively pennies to a federal agency like the NPS, which has an annual budget of around $3 billion and a backlog of $11.9 billion of maintenance work the nation's parks need.
2017-04-05, 19:39
Medlem
Och roligt att Trump inte har en aning om något i Mellanöstern.

Han hade extremt svårt att svara på frågor.

Verkar som Trump bara vill bort från Mellanöstern efter alla dessa år.
2017-04-05, 19:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag vet att det måste kommas på allehanda långsökta ursäkter och bortförklaringar till precis allting människan tar sig för, man skulle ju kunna tro att det himmelska sändebudet klarar sig utan jordiska missionärer (som inte ens bor i landet!), men hur vore det om man tog reda på hur det faktiskt står till innan man kommer med rövarhistoria #348?

Men det är väl helt enkelt inte så det går till i sektförsamlingen?
https://www.vice.com/en_us/article/trump-donated-his-paycheck-to-the-government-in-meaningless-pr-stunt
Precis! Bra PR, ett kul skämt och något som får trattskallarna att visa upp sitt extrema hat mot en president som donerar HELA sin lön. Det är ju era extrema reaktioner som gör att det hela uppmärksammas så mycket. Nu vet nästan samtliga väljare att Trumnp, precis som JFKm jobbar gratis. Ett utmärkt schackdrag från mäster Trump.

FÖr inte är det så illa att du trodde 70 000 dollar skulle göra någon skillnad? Det är väl självklart att det bara är PR och en humoristisk gest från Trump. Bara du som måste rota fram några källor för att visa oss vad vi redan förstått. Det är ju rent utsagt plågsamt att se hur djupt ni trattskallar sjunkit under månaden jag varit borta.

Men nu är jag tillbaks för att undervisa er.
2017-04-05, 19:51
Medlem
Citat:
Trump talar här till sina väljare - inte till Trumphatare. Vem som helst som donerar hela sin lön till NPS skulle få beröm, men du är en snarstucken hatare som inte uppskattar att Trump ger bort allt han tjänat sedan han tillträdde, till NPS.

Jag hoppas du förstår att det inte var så att Trump stal några miljoner från NPS, utan att han omlokaliserade pengarna till andra, mer behövande utgiftsområden.

Men gnäll på du om hur ondskefull Trump är som skänker hela sin lön till NPS. Det blir så skönt när man får gnälla lite på Trump, inte sant?

Komiskt att du försöker berätta för oss hur Trump borde agera. Jag är nu säker på att du sitter på ett enormt världsomspännande fastighetsimperium och att du vet precis hur man blir vald till världens mäktigaste man. Sääääääääkert.

Vem som helst skulle få beröm om man inte samtidigt drog in 4600gånger så mycket pengar från deras budget.
Det är att spotta NPS i ansiktet.

Du säger att han talar till sina väljare men missar att Trumps väljare är mer positiva till NPS än den genomsnittlige amerikanaren.
Jag tycker det är bra att donera till NPS men att göra det samtidigt som man brutalt sågar deras budget skriker hyckleri lång väg och allt han åstadkom med sin donation var att få pressen att än en gång belysa hans nedskärningar på NPS.

Med dessa andra mer behövande utgiftsområden så menar du då försvaret som får $54 miljarder mer?
Ja USAs försvar behöver ju helt klart en ökad budget, de ca $600miljarder de redan har är ju inte nog för att försvara deras land.
2017-04-05, 19:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vem som helst skulle få beröm om man inte samtidigt drog in 4600gånger så mycket pengar från deras budget.
Det är att spotta NPS i ansiktet.

Du säger att han talar till sina väljare men missar att Trumps väljare är mer positiva till NPS än den genomsnittlige amerikanaren.
Jag tycker det är bra att donera till NPS men att göra det samtidigt som man brutalt sågar deras budget skriker hyckleri lång väg och allt han åstadkom med sin donation var att få pressen att än en gång belysa hans nedskärningar på NPS.

Med dessa andra mer behövande utgiftsområden så menar du då försvaret som får $54 miljarder mer?
Ja USAs försvar behöver ju helt klart en ökad budget, de ca $600miljarder de redan har är ju inte nog för att försvara deras land.
Du svarar alltså med att, i princip upprepa vad du redan skrivit en gång. Jaha. Okej. Då vet jag. Du tycker det är dåligt, hans väljare tycker det är bra att han donerar hela sin lön till NPS. Ska du återigen svara med att:

Trump har sänkt NPS budget.
Trump satsar på försvaret och det är ju jättedumt efter att Obama krigat mot sju länder under åtta år coh bränt varenda dollar så att veteraner knappt kan få sjukvård.
Usch och fy vad otaktiskt av Trump. Nu får ju alla reda på att Trump omlokaliserar pengar från NPS till militären, stöd till hemlösa- och sjuka veteraner, muren och så vidare. Ja, buhu.
2017-04-05, 20:03
Medlem
Citat:
Precis! Bra PR, ett kul skämt och något som får trattskallarna att visa upp sitt extrema hat mot en president som donerar HELA sin lön. Det är ju era extrema reaktioner som gör att det hela uppmärksammas så mycket. Nu vet nästan samtliga väljare att Trumnp, precis som JFKm jobbar gratis. Ett utmärkt schackdrag från mäster Trump.

FÖr inte är det så illa att du trodde 70 000 dollar skulle göra någon skillnad? Det är väl självklart att det bara är PR och en humoristisk gest från Trump. Bara du som måste rota fram några källor för att visa oss vad vi redan förstått. Det är ju rent utsagt plågsamt att se hur djupt ni trattskallar sjunkit under månaden jag varit borta.

Men nu är jag tillbaks för att undervisa er.

Fast nu blev det inte ens bra PR eftersom Trump minskar deras redan ansträngda budget med ca $360miljoner.

Så det som skulle visa hur generös Trump är och att han inte ens tar ut lön(fast han får staten att betala många gånger mer till Trumps företag när han debiterar secret service i Mar-a-Lago och Trump tower, något som secret service beräknar kommer kosta ca $60miljoner/år, alltså 150ggr Presidentlönen ) blir istället om hur han skär ner på NPS.
2017-04-05, 20:08
Medlem
Citat:
Du svarar alltså med att, i princip upprepa vad du redan skrivit en gång. Jaha. Okej. Då vet jag. Du tycker det är dåligt, hans väljare tycker det är bra att han donerar hela sin lön till NPS. Ska du återigen svara med att:

Trump har sänkt NPS budget.
Trump satsar på försvaret och det är ju jättedumt efter att Obama krigat mot sju länder under åtta år coh bränt varenda dollar så att veteraner knappt kan få sjukvård.
Usch och fy vad otaktiskt av Trump. Nu får ju alla reda på att Trump omlokaliserar pengar från NPS till militären, stöd till hemlösa- och sjuka veteraner, muren och så vidare. Ja, buhu.

Du missar poängen. Alla tycker det är bra att han donerar sin lön. Inklusive mig.
Men att han gör det till NPS är i bästa fall otroligt klumpigt gjort ur pr-perspektiv eller också så är det en medveten slap in the face till NPS, vilket i så fall gör att det inte är klumpigt utan idiotiskt.

I bägge fallen så är det inte till Trumps fördel. Det finns hur många organisationer som helst Trump hade kunnat valt som hade varit bättre ur PR-perspektiv.
2017-04-05, 20:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fast nu blev det inte ens bra PR eftersom Trump minskar deras redan ansträngda budget med ca $360miljoner.

Så det som skulle visa hur generös Trump är och att han inte ens tar ut lön(fast han får staten att betala många gånger mer till Trumps företag när han debiterar secret service i Mar-a-Lago och Trump tower, något som secret service beräknar kommer kosta ca $60miljoner/år, alltså 150ggr Presidentlönen ) blir istället om hur han skär ner på NPS.
Fast kommentatorerna är ju överens om att det var bra PR. Bara du som gnäller för gnällandets skull. Och nej, Trumps företag tjänar inte pengar på att secret service har som uppdrag att beskydda presidenten. Det är heller inte Trump som bestämt att presidenten måste beskyddas.

Men du tror alltså att Trumps företag tjänar pengar på att secret service har som uppdrag och funktion att beskydda presidenten? Stackare. Det är klart att han skär ner på NPS. Pengarna måste satsas på åsidosatta veteraner och på att modernisera USAs militär.
2017-04-05, 20:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du missar poängen. Alla tycker det är bra att han donerar sin lön. Inklusive mig.
Men att han gör det till NPS är i bästa fall otroligt klumpigt gjort ur pr-perspektiv eller också så är det en medveten slap in the face till NPS, vilket i så fall gör att det inte är klumpigt utan idiotiskt.

I bägge fallen så är det inte till Trumps fördel. Det finns hur många organisationer som helst Trump hade kunnat valt som hade varit bättre ur PR-perspektiv.
Nu är du ytterst okunnig vad gäller PR och det är lite tröttsamt att behöve undervisa trådens trattskallar, men jag ska lära dig grunden inom bra PR:

Skänker du bort pengar - se till att du får så mycket uppmärksamhet som möjligt för det.

Detta ger bra uppmärksamhet. Nu vet alla att Trump jobbar gratis. Det är heller inte någon hemlighet att Trump skar ner NPS budget. Det kanske är en nyhet för dig, men knappast för de som bryr sig om NPS budget (en försvinnande liten del av USAs väljargrupp). De flesta bryr sig mest om att det finns fina parker, vilket det fortfarande gör.

Men du, jag orkar faktiskt inte älta denna fantastiskt fina gest från Trumps sida med dig. Du kommer bara tjata om hur det är dålig PR, vilket beror på att du inte vet hur PR fungerar.

Nästa lön kanske går till Planned Parenthood, eller någon kvinnosaksorganisation. Det kommer också generera uppmärksamhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in