Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Du missar poängen. Alla tycker det är bra att han donerar sin lön. Inklusive mig.
Men att han gör det till NPS är i bästa fall otroligt klumpigt gjort ur pr-perspektiv eller också så är det en medveten slap in the face till NPS, vilket i så fall gör att det inte är klumpigt utan idiotiskt.
I bägge fallen så är det inte till Trumps fördel. Det finns hur många organisationer som helst Trump hade kunnat valt som hade varit bättre ur PR-perspektiv.
Nu är du ytterst okunnig vad gäller PR och det är lite tröttsamt att behöve undervisa trådens trattskallar, men jag ska lära dig grunden inom bra PR:
Skänker du bort pengar - se till att du får så mycket uppmärksamhet som möjligt för det.
Detta ger bra uppmärksamhet. Nu vet alla att Trump jobbar gratis. Det är heller inte någon hemlighet att Trump skar ner NPS budget. Det kanske är en nyhet för dig, men knappast för de som bryr sig om NPS budget (en försvinnande liten del av USAs väljargrupp). De flesta bryr sig mest om att det finns fina parker, vilket det fortfarande gör.
Men du, jag orkar faktiskt inte älta denna fantastiskt fina gest från Trumps sida med dig. Du kommer bara tjata om hur det är dålig PR, vilket beror på att du inte vet hur PR fungerar.
Nästa lön kanske går till Planned Parenthood, eller någon kvinnosaksorganisation. Det kommer också generera uppmärksamhet.