Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Tycker ni okunniga Trumpdyrkare ska skaffa Google Earth och kolla i närbild hur geografin faktiskt ser ut längs gränsen.
Det kommer bli frågan om miljarder i byggnadskostnader, om ens hela muren ens är möjlig att bygga, för det finns områden som kommer bli omöjliga att bygga på.
Skaffa Google Earth och kolla hur det faktiskt ser ut innan du gör sådana okunniga beräkningar.
Även om en mur byggs kommer en ohejdad knarktillförsel ändå pågå, knarkmaffian har mycket pengar och det finns många att muta på båda sidor om gränsen.
Vill man hejda knarkmaffian hjälper inga murar i världen. Pengar är det drivmedel som håller knarkmaffian igång, och människor som vill tjäna pengar, så det finns ändå människor att muta för att fixa så knarket kommer dit det ska.
Lol, så vår smarta Mr-Mr motbevisar USA:s inrikessäkerhetsdepartements beräkningar med... Google Earth. Han verkar också vara expert inom "knarkmaffian"...
Trumphatarna... Dum och dummare...
Men som sagt tror jag inte på en riktig mur. Obama har redan byggt en del (oftast/ bara stängsel?) och deporterat många. Trump kommer bygga ut stängslet och deportera ännu flera.
Muren tror jag att Trump kommer att använda som förhandlingsmedel..
Å andra sidan trodde jag aldrig att Trump skulle våga med "Muslim Ban"
Citat:
Donald J. TrumpVerified account @realDonaldTrump 1h1 hour ago
The Freedom Caucus will hurt the entire Republican agenda if they don't get on the team, & fast. We must fight them, & Dems, in 2018!
Exakt så, exakt så! "Fuck them all to death" // Pr. Garrison.
Hoppas att Dems ställer till med HD och budgeten