2017-04-05, 18:27
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför ska han vara med där? Hans huvuduppgift är ju strategi. Nu slipper han vara måltavla som säkerhetsrisk på den positionen
Eftersom jag inte litar på NSC
2017-04-05, 18:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du sa att du inte förstod det sista han sa och det sista han sa var:

Men det han menade med att gå "nuke" är att gå nuclear och det är när man tvingar igenom saker genom att endast ha en majoritet i senaten.

Nja, det är att man förlängar försäljningen från att endast gälla PR till specifika företag till att vem som helst kan köpa information om användaren, allt från surfhistoriken till bankärenden och sociasecurity nummer och nej det är inte en majoritet som vill att internetleverantörerna ska sälja det utan ett godkänande av användaren utan det är en extrem minoritet på under 20% inom exakt alla läger (Republikan, Demokrat och Independent)

Absolut men det optimala vore väl trots allt att lägga en veto på en lag som uppenbarligen har skapats för att endast gynna företag och inte medborgarna eller hur?

Finner det intressanta att du jämför NSA med Facebook och Google, statlig myndighet och Privatägt aktiebolag...Men hur som det är fortfarande en enorm skillnad om ett företag kan köpa in din surfhistorik endast för att kunna skapa anonser som passar dig och att sälja dina bankuppgifter eller anser du att de är samma sak?
Jag känner mig ganska säker på att detta var ett upphävande av en lag och inte någon ny lag. Eftersom Obamas lag gynnade Facebook och Google, ser jag inte att det var fel att upphäva den. Dessutom är du ett typecempel på en hysteriker och därför inbillar du dig att levernatörerna får sälja ditt social security number och dina bankuppgifter. Det får de givetvis inte göra och det kommer sannolikt en lagtext som reglerar detta, utan att gynna vissa, av Obama utvalda bolag som Google och Facebook.

Varför tycker du Google och Facebook ska ha monopol på att samla in och sälja info om sina användare?

Citat:
"The president pledged to reverse this type of federal overreach in which bureaucrats in Washington take the interest of one group of companies over the interest of others," picking the winners and losers, he said.
http://www.nydailynews.com/news/politics/trump-signs-bill-allowing-internet-providers-sell-users-data-article-1.3018231

Vidare:
Citat:
Ajit Pai, the agency chairman appointed by Trump, has said he wanted to roll back the broadband privacy rules. Pai and other Republicans want a different federal agency, the Federal Trade Commission, to police privacy for both broadband companies like AT&T and internet companies like Google.

Varför vill du främja vissa företag framför andra?

Varför tror du de kommer samla in och sälja bankuppgifter?

Varför tror du de kommer samla in och sälja social security numbers?

Förstår du verkligen inte att det redan finns lagstiftning som reglerar sånt, eller har du bara drabbats av sedvanlig hysteri - ett fenomen som är intimt förknippat med Trump Deragement Sydrome, som många trattskallar lider av?
Senast redigerad av Japhy 2017-04-05 kl. 18:37.
2017-04-05, 18:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Du är lika sjuk i huvudet som vänsterslöddret på Huffpost. Du försöker lägga skulden på President Donald Trump för vad som helst. Varför brydde du dig inte när Hussein gav Google och Facebook tillgång till "sensetive" data?

Svara på frågorna istället för att hela tiden undvika dem.

1. Varför skulle Trump inte placera det amerikanska folkets bästa före de amerikanska företagens möjlighet att tjäna pengar på dem och därmed även öppna upp säkerhetsrisker i form av att folks bankärenden och socialsecurity uppgifter kan med stor lätthet hamna i fel händer?

2. Varför försöker du lyfte bort fokuset från Trump till Obama och varför vill du lägga skulden på Obama för att Facebook och Google har tillgång till surfhistoriken men du vill inte lägga skulden på Trump som inte lade ett veto för en lag som Obama la veto på innan just för att den öppnar upp för stora säkerhetshål och därmed är en lag som arbetar emot det amerikanska folkets bästa?

3. Förstår du hur veto fungerar och att man i USA inte måste falla i linje med vad vissa inom partiet vill, speciellt när det är ett lagförslag som klart och tydligt inte är för det amerikanska folkets bästa?
2017-04-05, 18:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag känner mig ganska säker på att detta var ett upphävande av en lag och inte någon ny lag. Eftersom Obamas lag gynnade Facebook och Google, ser jag inte att det var fel att upphäva den. Dessutom är du ett typecempel på en hysteriker och därför inbillar du dig att levernatörerna får sälja ditt social security number och dina bankuppgifter. Det får de givetvis inte göra och det kommer sannolikt en lagtext som reglerar detta, utan att gynna vissa, av Obama utvalda bolag som Google och Facebook.

Varför tycker du Google och Facebook ska ha monopol på att samla in och sälja info om sina användare?

Fast den är inte upphävd, den är förlängd så fler företag kan köpa ännu känsligare information, lagtexten säger även att all information får säljas vilket även inkluderar känslig information, det är helt enkelt en lag som är framtagen av mutade politiker som springer ärenden åt företagen i USA.

Varför klarar ni inte av att svara på den simpla frågan "Varför anser ni att det är bra av Trump att placera företagens bästa före det amerikanska folkets bästa?"

[Tillagt]

Sedan så kommer inte Trump att kunna handplocka vilka som har rätten att ta del av informationen, lagen är påskriven och fixad, den säger att informationen kan säljas och därmed så är den teoretiskt sett på den öppna marknaden.
2017-04-05, 18:36
Medlem
baggebo1s avatar
Tyvärr tror jag man bör titta på Posobiec här om man är intresserad av Bannonpetningen. Det här kommer att diskuteras. Litar inte helt på Posobiec/Cernovich/Stone/Jones-falangen heller, men de bör lyssnas till:

https://twitter.com/JackPosobiec/status/849652678086893570

Jag har tittat några minuter. Det handlar om en intern maktkamp där Kushner läckt anti-Bannon info till msm samtidigt som Ryan arbetat internt för att få bort honom.

Då är det illa.
Senast redigerad av baggebo1 2017-04-05 kl. 18:40.
2017-04-05, 18:39
Medlem
E.Merckxs avatar
Ha, ha. Elizabeth Warren var ovanligt tyst på årets Equal Pay Day. Idioten har dom senaste åren använt den dagen för att ta politiska poäng:

Elizabeth Warren✔ @SenWarren

#EqualPayDay isn’t a national day of celebration. It’s a national day of embarrassment.
10:51 PM - 12 Apr 2016

"She delivered a nearly 10 minute speech Tuesday afternoon and made no mention of equal pay. The topic of speeches during the session was the Supreme Court nomination of Judge Neil Gorsuch"

Washington Free Beacon avslöjade att hon själv bara betalade kvinnliga medarbetare 71% av det som hon gav dom manliga:

"However, women working for Warren were paid just 71 cents for every dollar paid to men during the 2016 fiscal year, according to a Washington Free Beacon analysis."

http://freebeacon.com/issues/elizabeth-warrens-female-staffers-made-71-less-male-staffers-earnings-2016/
2017-04-05, 18:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tyvärr tror jag man bör titta på Posobiec här om man är intresserad av Bannonpetningen. Det här kommer att diskuteras. Liter inte helt på Posobiec/Cernovich/Stone/Jones-falangen heller, men de bör lyssnas till:

https://twitter.com/JackPosobiec/status/849652678086893570

Jag har tittat några minuter. Det handlar om en intern maktkamp där Kushner läckt anti-Bannon info till msm samtidigt som Ryan arbetat internt för att få bort honom.

Då är det illa.

Det verkar som att den värsta maktkampen i Trumpadministrationen inte är över utan att den endast har börjat, det är väl en del av problemet av att han [Trump] handplockade de som var snälla mot honom vilket har lett till att hela hans administration är fylld med opportunister som inte delar Trumps ideologiska ståndpunkt eller ens hans politiska linje?
2017-04-05, 18:40
Medlem
FlashyBears avatar
http://www.politico.com/story/2017/04/nikki-haley-rex-tillerson-foreign-236806
Citat:
Based at the United Nations headquarters in New York, Haley has used her physical distance from the president and his aides, and the vacuum created by Tillerson’s absence on the public stage, to sound hardheaded notes on Russia even as a Kremlin-related scandal has dogged the Trump presidency.

“She’s fortunate to be away from Washington so that the fights between the Republican regulars and the Trump White House don’t damage her,” said the former Bush administration foreign policy aide.

“The president has not once called me and said, ‘Don’t beat up on Russia,’ has not once called me and told me what to say,” she told ABC’s Martha Raddatz in an interview that aired Sunday. “I am beating up on Russia.”

Ytterligare ett bevis att Trump är "Putin's puppet" eller?

Det blir intressant att följa "Trump-vs-Haley beef"...
2017-04-05, 18:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det verkar som att den värsta maktkampen i Trumpadministrationen inte är över utan att den endast har börjat, det är väl en del av problemet av att han [Trump] handplockade de som var snälla mot honom vilket har lett till att hela hans administration är fylld med opportunister som inte delar Trumps ideologiska ståndpunkt eller ens hans politiska linje?
Trump var kanske för korkad. Han har en bindgalen indiska som försöker starta tredje världskriget i FN, han har en Mossadagent som närmaste man, ett gäng Israeldårar inom säkerhetsapparaten osv. Vet inte om han trodde att alla de här bara skulle lyda, eller om han inte bryr sig.
2017-04-05, 18:44
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Steve Bannon petad av Trump!

Obehagligaste nyheten hittills, under hela Trumperan.

Bannon var den enda anledningen till att jag någonsin hyste en liten strimma hopp om att Trump skulle kunna åstadkomma något vettigt. Men idag känns det här faktiskt som en icke-nyhet. Alla som inte stoppade huvudet rejält i sanden såg redan när Trumps utnämningar började utannonseras i höstas att det här var på väg käpprätt åt helvete. Och sedan dess har det bara blivit värre.
2017-04-05, 18:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fast den är inte upphävd, den är förlängd så fler företag kan köpa ännu känsligare information, lagtexten säger även att all information får säljas vilket även inkluderar känslig information, det är helt enkelt en lag som är framtagen av mutade politiker som springer ärenden åt företagen i USA.

Varför klarar ni inte av att svara på den simpla frågan "Varför anser ni att det är bra av Trump att placera företagens bästa före det amerikanska folkets bästa?"

[Tillagt]

Sedan så kommer inte Trump att kunna handplocka vilka som har rätten att ta del av informationen, lagen är påskriven och fixad, den säger att informationen kan säljas och därmed så är den teoretiskt sett på den öppna marknaden.
Det är jobbigt att du är så oinformerad.
Trump har alltså upphävt en lag som säger att vissa företag - facebook och google - har rätt att samla in och sälja info, medan andra - verizon och AT&T till exempel - inte har den rätten. Trump menar att detta att samla in och sälja privat info, redan regleras genom Federal Trade Comission.

Eftersom din fråga om "det amerikanska folkets bästa" enligt dig innebär att facebook och google ska ha rätt att samla in och sälja din privata info, måste jag fråga dig:

Varför vill du att Google och Facebook ska ha den särställningen?

Du måste komma in i matchen, Ondahamstern. Just nu är du bara hysterisk.

Citat:
The FTC has guidelines for how companies such as Google and Facebook may use customers' information. Those companies are among the world's biggest online advertisers, and Internet providers are eager to gain a slice of their market share. But critics of the FCC privacy rules argued that the regulations placed stricter requirements on broadband companies than on tech firms, creating an imbalance that could be resolved only by rolling back the FCC rules and designing something new.

http://www.latimes.com/business/la-fi-internet-privacy-fcc-20170404-story.html

Så, återigen, Varför vill du ge Facebook och Google fördelar framför internetlevarantörer? Beror det på att du ser de företagen som extra goda och fina, eller beror det på att du är en hysterisk person som saknar relevant kunskap och som har en:

2017-04-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Menar du att Trump trollade dem? Eller menar du på fullast allvar att det var ett sammanträffande?

Nej jag menar att det var jävligt idiotiskt gjort. Troligen så var det bara obetänksamhet , har svårt att se att han skulle trolla dem. Vad skulle han vinna på det? Allt detta gett är negativ press.

Vi snackar om National Park Service här. Finns inget att vinna på det här.
Så som det var upplagt med presskonferens vid överlämningen av checken så verkar det som om Trump/administrationen såg det som bra pr.

typ, "Titta jag ger bort min första pay check och jag gör det till något bra/populärt."
Istället blir det bara som en offentlig slap in the face. Jag vill dra ner er budget med 360miljoner men här får ni 78 000 som plåster på såren för att jag är en sådan nice guy.

NPS är väldigt populärt i USA. Bara 5% tycker att deras budget borde sänkas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in