2017-03-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Enligt kör och vilotiderna är det fine! Men vägarbetstidslagen nej, måste du ha 30 min rast efter 6h arbete, dock åker ju du inte personligen på smäll om du skulle få böta för det. (Om man ens kan få böter för den???) Men kov får man ju personliga böter om man fuskar med det. Jag skiter iaf fullständigt i vägarbetstids lagen när jag kör. Tar rast när det passar.

Jag skiter också i det faktiskt, det är nog mycket regler med endast kör & vilotider.
Citera
2017-03-07, 12:58
Medlem
Inte många poliser som vet om 6h regeln enligt Vägarbetstidslagen så det funkar nog några år till.
Citera
2017-03-18, 09:44
Medlem
Någon mer här inne som använder tidsprogrammet "TransPa Live" för att rapportera in sina arbetstider?

Har en fråga gällande rapporteringen av arbetstiden och hoppas ifall någon kunnig kan hjälpa mig att svara på min fråga.
Citera
2017-03-19, 23:16
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DozerD10
Inte många poliser som vet om 6h regeln enligt Vägarbetstidslagen så det funkar nog några år till.

Men transportstyrelsen vet.. Jag är tydligen under granskning tillsammans med några kollegor..
Bara företaget som kan straffas för det dock tror jag.
Citera
2017-04-02, 20:51
Medlem
Hur är det med 10 timmars regeln vid nattarbete går det att få dispens för det?
Citera
2017-04-04, 11:02
Medlem
Hej alla chaufförer! Jag håller på med ett projekt (berättar mer för aktuell chaufför) och behöver därför få input, i form av att få åka med som 'matsäck'.
Jag vill åka med på en långkörning, och det ska vara en stor bil med släp. Ser inget hinder i att sova i passagerarsätet en natt. Det spelar alltså ingen roll vart du åker (men gärna norrut). Jag vill kliva på/av i Stockholm/Uppsala med omnejd. Jag förutsätter att du inte är en 'snusk gubbe', för något sådant kommer inte på tal. Men trevligt sällskap och ett par luncher bjuder jag på.
Jag har sökt med ljus och lykta efter någon som kör långkörningar, men får inte tag på någon. Har också kontaktat flera åkerier, utan resultat.
Det far ju tusentals lastbilar på våra svenska vägar under dagarna/nätterna. Finns det verkligen ingen som vill ha sällskap?
Oseriösa gör dig ej besvär att svara på detta!
Citera
2017-04-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippoportomus
Hej alla chaufförer! Jag håller på med ett projekt (berättar mer för aktuell chaufför) och behöver därför få input, i form av att få åka med som 'matsäck'.
Jag vill åka med på en långkörning, och det ska vara en stor bil med släp. Ser inget hinder i att sova i passagerarsätet en natt. Det spelar alltså ingen roll vart du åker (men gärna norrut). Jag vill kliva på/av i Stockholm/Uppsala med omnejd. Jag förutsätter att du inte är en 'snusk gubbe', för något sådant kommer inte på tal. Men trevligt sällskap och ett par luncher bjuder jag på.
Jag har sökt med ljus och lykta efter någon som kör långkörningar, men får inte tag på någon. Har också kontaktat flera åkerier, utan resultat.
Det far ju tusentals lastbilar på våra svenska vägar under dagarna/nätterna. Finns det verkligen ingen som vill ha sällskap?
Oseriösa gör dig ej besvär att svara på detta!

Måste det vara lastbil med släp eller duger det med trailer med kärra? Iofs samma längd. Kör Sthlm - Trondheim i natt.
Citera
2017-04-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Måste det vara lastbil med släp eller duger det med trailer med kärra? Iofs samma längd. Kör Sthlm - Trondheim i natt.
Tack snälla för svar! Har skickat meddelande till dig!

Jag tar gärna emot fler förslag!
Citera
2017-04-04, 20:10
Medlem
Fyfan att dom har ändrat behovsanställning till 2 år istället för 6 månader...

Till och med helsvenska åkerier kommer att utnyttja detta

(behovsanställa, efter två år bye bye, repeat)
Citera
2017-04-05, 18:06
Medlem
Har någon jobbat för DSV?
Citera
2017-04-05, 18:25
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Har någon jobbat för DSV?

Du vet vad förkortningen står för? Danske Sultne Vognmænd (danska hungriga åkare).
Gammalt skämt redan på den tiden det faktiskt gick att leva på det dom betalade, om man bara gillade nudlar...
Citera
2017-04-06, 21:40
Medlem
Har ni sett dessa blåa Volvo FH som drar kärra bakom bilen mellan Holland och Sverige? Kör blommor och levererar hos blombutiker? Har sett dom längs E4 mellan Luleå och Norrköping. Även längs E45 mellan Östersund och Ner mot Göteborg. De kör med två förare!

Kör dom tom tillbaka? Varför alltid två förare? Har de många bilar?

Bil: https://www5.picturepush.com/photo/a/13425233/800/Anonymous/IMG-8380-border.png
Senast redigerad av lufttork 2017-04-06 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in