2017-04-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Denna Nicklas har verkligen haft otur. Två människor försvinner, den ena efter den andra, och han blir misstänkt för människorov vid båda tillfällena. I det aktuella fallet hade han bara lånat sin bil till Hassan.🤔

Enligt Sydsvenskan och åklagare Pär fanns Niclas fingeravtryck i Hassans blod. Tror du det är ett sammanträffande att två personer försvinner på samma vis när de träffat just Niclas?
Citera
2017-04-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterlysning112
Enligt Sydsvenskan och åklagare Pär fanns Niclas fingeravtryck i Hassans blod. Tror du det är ett sammanträffande att två personer försvinner på samma vis när de träffat just Niclas?

Är Niclas Holmgren och Amir Mekky släkt?
Citera
2017-04-05, 04:17
Medlem
drunknars avatar
Så vem är denne Niclas Holmgren? Seriemördande hitman eller vad? Är han knuten till något kriminellt gäng eller mördar han för nöjes skull? Någon måste veta......
Citera
2017-04-05, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Ja enäggstvillingar
Citera
2017-04-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag vet att Holmgren kidnappade o förnedra mekky och tvingade han äta sin bajs ute i bökebergsskogen. Mekky hade tur han grät så mycket och var absolut inget hot, så Holmgren döda inte han.
Citera
2017-04-05, 09:20
Medlem
https://m.facebook.com/niclaslave.holmgren?tsid=0.9520011114937061&fref=s earch

Måste vara han. Har varit häktad sen oktober och hans sista inlägg är i september. Han är väldigt bekant och har gemensam vän med han. Undrar om jag stött på honom.
Citera
2017-04-05, 09:56
Medlem
vepiss avatar
Han finns på lexbase, någon som vet vad han har på sig?
Citera
2017-04-05, 13:48
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Så vem är denne Niclas Holmgren? Seriemördande hitman eller vad? Är han knuten till något kriminellt gäng eller mördar han för nöjes skull? Någon måste veta......

Citerar mig själv här för att klargöra vad jag menar med seriemördare/hitman angående denne Niclas. Han har tydligen suttit häktad ca 4 månader för detta försvinnande/mord: (FB) Malmö: Sharam Tamjidis mystiskt försvunnen och verkar ha varit inblandad i div stölder och bedrägerier som går att läsa lite om i tråden jag länkat till ovan. Finns en del som tyder på HA-kopplingar, både i tråden och på NHs facebooksida. Kan han vara någon slags HA-hitman? Vore guld om någon kunnig kan fixa FU till detta fall!
Citera
2017-04-05, 14:21
Medlem
Citat:
Citerar mig själv här för att klargöra vad jag menar med seriemördare/hitman angående denne Niclas. Han har tydligen suttit häktad ca 4 månader för detta försvinnande/mord: (FB) Malmö: Sharam Tamjidis mystiskt försvunnen och verkar ha varit inblandad i div stölder och bedrägerier som går att läsa lite om i tråden jag länkat till ovan. Finns en del som tyder på HA-kopplingar, både i tråden och på NHs facebooksida. Kan han vara någon slags HA-hitman? Vore guld om någon kunnig kan fixa FU till detta fall!
Åtalet blev väl nerlagt? Då finns ingen fup att få ut...

Verkar som han lånar pengar och sen när han inte kan betala så mördar han snubben istället...
Citera
2017-04-05, 14:23
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Åtalet blev väl nerlagt? Då finns ingen fup att få ut...

Verkar som han lånar pengar och sen när han inte kan betala så mördar han snubben istället...

Helt rätt men jag menade fup till detta fall, han har åtalats för människorov och synnerligen grov misshandel gällande Hassan.
Känns som om polis/åklagare tar en chans här och åtalar utan att ha hittat bo. Antagligen beror det på att de insett nu, om inte tidigare, att denne Niclas är skyldig till väldigt mycket grov brottslighet. Med största sannolikhet minst två mord.....vem vet hur mycket övrigt?
Senast redigerad av drunknar 2017-04-05 kl. 14:27.
Citera
2017-04-05, 16:12
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
160622: Malmö: Hassan Al-Zein

/ Moderator
Citera
2017-04-05, 17:20
Medlem
Citat:
Helt rätt men jag menade fup till detta fall, han har åtalats för människorov och synnerligen grov misshandel gällande Hassan.
Känns som om polis/åklagare tar en chans här och åtalar utan att ha hittat bo.

Jag tycker faktiskt att åklagaren ligger lågt här när han inte tar med rubriceringen mord. Bortsett från TQ har personer åtalats och även dömts för mord, medhjälp med mera utan att kropp, och därmed dödsorsak, har kommit fram.

Kända fall där personer har dömts för mord utan kropp är fallet i X-teams lokal i Falun, det så kallade Kakelugnsmordet m fl. Det är ovanligt men inte uteslutet.

För övrigt åtalades en man för dubbelmordet i Hovs hallar innan parets kroppar hade återfunnits, med grov misshandel och vållande till annans död alternativt människorov som andrahandsyrkande. Det fallet har en del likheter i bevishänseende med Al-Zeins vid (första) åtalsväckande. Dubbelmördaren dömdes dock inte för mord förrän kropparna hittats och efter att resning beviljats i målet. Turerna i det speciella målet finns sammanfattat i:

(FB) Dubbelmord i nv skåne? På Sölve Svensson och Irene Saldert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in