2017-04-04, 21:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Menar du att USA eller NATO inte skulle kunna ändra sin inställning i framtiden vad som än händer?
Det har jag inte sagt, men inte i Syrien och speciellt inte såsom situationen ser ut nu med Ryssland inblandat och Aleppo övertaget av regimen. Det är som de själva säger ett förändrat politisk läge.
Citera
2017-04-04, 21:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
USA har redan ingripit. Som du vet så bombar dom där och stödjer vissa rebeller och grupper. Vad säger att dom inte kan ändra sig och skicka dit folk som dom gjorde mot Irak?

Du vet att det är så, jag vet inte varför du håller på och tjafsar om det?
Rebellerna har blivit av med sitt stöd, därav den nya hållning att förse rebellerna med vapen förutsatt de strider mot HTS i Idlib. Därutöver är beväpningen av rebellerna inte ämnad att faktiskt avsätta Assad, annars hade man inte dragit tillbaka stöder till rebellerna som man gjorde, utan det är till för att ha någon form av inflytande över fredsprocessen och ett fortsatt tryck över Assad. Du borde läsa mer om politik.
Citera
Medlem
Jag tycker alla nyheter verkar lite väl snabba på att utdöma domar om att Assads regim som skyldiga utan att någon utredning skett.
Det gör detta med stöd av uppgifter om att attacken skedde i samband med en flygattack och att regimen har flyg men det saknar oppositionen.
Det utesluter helt att det kan finnas andra orsaker t.ex att flygen bekämpat riktiga mål t.ex ett av daesh/al-qaeda allierade gruppers vapenförråd som innehållit/förvarat denna gas.
Det krävs utredning innan de skyller på någon part samt att jag inte ser att Assad regimen har något att vinna på att detta sker utan endast mycket att förlora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Menar du att FN skulle ljuga om sin egna rapport

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/08/25/un-proves-assad-regime-dropped-chemical-bombs-on-civilians/

Jag vill tillägga att jag tror inte FN medvetet skulle ljuga, men MSM däremot, det är en helt annan femma.
Citera
2017-04-04, 21:41
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag vill tillägga att jag tror inte FN medvetet skulle ljuga, men MSM däremot, det är en helt annan femma.
De skulle alltså hitta på ett citat? Det verkar som att du drar det här för långt för att det ska vara seriöst att fortsätta.
Citera
2017-04-04, 21:41
Medlem
https://www.almasdarnews.com/article/jumping-conclusions-something-not-adding-idlib-chemical-weapons-attack/

Mycket läsvärd artikel, den låter en tänka utanför boxen.
Så Hopes.n.dreams är du en sionist eller?
Du samma fack som fitz-humme,Lucas49,och andra som får betalt för detta jobb ni gör. Något annat kan det ej vara, för såna som dig och fitz-humme brukar jag aldrig träffa i verkligheten.
Citera
2017-04-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
De skulle alltså hitta på ett citat? Det verkar som att du drar det här för långt för att det ska vara seriöst att fortsätta.

Drar jag det för långt? Jag läste rapporten som du länkade till. Har dock inte läst hela, men än så länge stod det ingenting om att regeringsstyrkor ska ha använt kemvapen.

Har du läst rapporten?
Citera
2017-04-04, 22:03
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
https://www.almasdarnews.com/article/jumping-conclusions-something-not-adding-idlib-chemical-weapons-attack/

Mycket läsvärd artikel, den låter en tänka utanför boxen.
Så Hopes.n.dreams är du en sionist eller?
Du samma fack som fitz-humme,Lucas49,och andra som får betalt för detta jobb ni gör. Något annat kan det ej vara, för såna som dig och fitz-humme brukar jag aldrig träffa i verkligheten.
Jo, något är ju lite "off". Jag påpekade i en annan tråd att en tredjedel av fitz inlägg innehöll ordet putin. Det är bara att söka om ni inte tror mig (alltså inte efter mitt inlägg, det togs bort )
Citera
2017-04-04, 22:19
Medlem
Chris1991s avatar
Kemisk attack i Syrien igen, jag dömer ut den som en solklar falseflag. Assad och Putin har tryckt på ordentligt utan kemiska vapen och det finns ingen poäng i att använda den typen av vapen för att sen porträtteras som barbarer på den internationella scenen.
Nej, detta är en falseflag som är ett svar på den enormt misslyckade offensiven i Hama. Även Oscarsvinnarna Al-Qaida är på plats, vilket gör mig hundra gånger mer skeptisk.
Citera
2017-04-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Kemisk attack i Syrien igen, jag dömer ut den som en solklar falseflag. Assad och Putin har tryckt på ordentligt utan kemiska vapen och det finns ingen poäng i att använda den typen av vapen för att sen porträtteras som barbarer på den internationella scenen.
Nej, detta är en falseflag som är ett svar på den enormt misslyckade offensiven i Hama. Även Oscarsvinnarna Al-Qaida är på plats, vilket gör mig hundra gånger mer skeptisk.
Jag är inte helt säker utan funderar kring att ett vapenförråd tillhörande Daesh/Al-Qaeda stödjande grupper kan ha bekämpats och det visar sig nu att det innehållit denna gas.
Det har ju funnits indikationer på att dessa grupper innehar liknande gas.
Citera
2017-04-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991

Visst är det så. Assad har inget att vinna på att använda kemiska vapen. Däremot är galningarna så desperata nu att de utsätter civilbefolkningen för detta. I tro att det skall bättra deras situation.

Att korrupta FN uttalar sig åt ett håll har ingen relevans överhuvudtaget.
Citera
2017-04-04, 22:55
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Drar jag det för långt? Jag läste rapporten som du länkade till. Har dock inte läst hela, men än så länge stod det ingenting om att regeringsstyrkor ska ha använt kemvapen.

Har du läst rapporten?
Jag har läst metodologin samt deras slutsatser. Du behöver inte läsa rapporter från pärm till pärm...

Rapporten pekar bokstavligen ut regimen som ansvarig för två utav attackerna. Antingen har du läsproblem eller så ljuger du om att du läser. Det måste vara ett utav dessa om du inte hittar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in