2017-04-04, 19:43
  #51937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koth
Första gången jag skrev högskoleprovet. Var det bara jag som reagerade på att man litegrann såg igenom första sidan på provhäftena innan provpassen ens startade? Man kunde ju tydligt urskilja några ord genom första sidan/framsidan innan man fick öppna det. Lite märkligt, eller?

Tydligt var det ju absolut inte. Men visst, man såg igenom och jag ansträngde mig för att dechiffrera några ord men förgäves.
Citera
2017-04-04, 19:55
  #51938
Medlem
koths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaade
Tydligt var det ju absolut inte. Men visst, man såg igenom och jag ansträngde mig för att dechiffrera några ord men förgäves.

Tydligt kanske var fel ordval. Beror väl på hur begåvad man är på att läsa baklänges och spegelvänt, men jag tyckte mig kunna se ordet celiaki, och när vi nån minut efter fick öppna provet så stod där mycket riktigt celiaki.
Citera
2017-04-04, 21:18
  #51939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakenson
59/80 verbala och 71/80 kvantitativa. Vad är det lägsta möjliga normeringen på det tror ni?
Frågar eftersom det är mycket diskussion om hur dålig normeringen kan bli jämfört med tidigare år.
Jobbigt att man måste söka till högskolan innan man får reda på betyget..

Samma här! Har 59:verbal och 72:kvantitativ. Behöver 1.6 för att komma in. Tror att det går 1.9/1.3, vi får hålla tummarna att HPakademins facit stämmer. Då är det lugnt. Team 59verbal👍🏻 Tror och hoppas på oss. Kommer bli en nagelbitare.
Citera
2017-04-04, 21:35
  #51940
Medlem
52 KVA 64 VERB - behöver 1.35 för att vara säker. Vad tror ni om chanserna för 1.35?
Citera
2017-04-04, 21:41
  #51941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
52 KVA 64 VERB - behöver 1.35 för att vara säker. Vad tror ni om chanserna för 1.35?

Testa att använda läsförmågan genom att gå typ 1-2 sidor tillbaka i tråden.
Citera
2017-04-04, 21:46
  #51942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTLIFE
Testa att använda läsförmågan genom att gå typ 1-2 sidor tillbaka i tråden.

Du kan lämna denna tråden nu
Citera
2017-04-04, 21:50
  #51943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttornquist
Samma här! Har 59:verbal och 72:kvantitativ. Behöver 1.6 för att komma in. Tror att det går 1.9/1.3, vi får hålla tummarna att HPakademins facit stämmer. Då är det lugnt. Team 59verbal👍🏻 Tror och hoppas på oss. Kommer bli en nagelbitare.

Verkligen! Dock mycket som kan gå för eller emot vår fördel; Hpakademins facit, normeringen och antagningspoängen
Citera
2017-04-04, 21:53
  #51944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Du kan lämna denna tråden nu

Sluta vara stöddig och gör som jag säger istället. Hur svårt kan det vara att kolla en gammal normering? Vet du hur en normering funkar? Ingen vet om det räcker eller inte. Så kolla själv och gör en bedömning.
Citera
2017-04-04, 21:57
  #51945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTLIFE
Sluta vara stöddig och gör som jag säger istället. Hur svårt kan det vara att kolla en gammal normering? Vet du hur en normering funkar? Ingen vet om det räcker eller inte. Så kolla själv och gör en bedömning.

Lär dig att det här är ett diskussionsforum. Jag vill ha andra människors tankar och infallsvinklar - blir det hårdare normering? Lättare? Ingetdera? Vad tror folk? Seså, nu kan lämna tråden.
Citera
2017-04-05, 03:46
  #51946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Lär dig att det här är ett diskussionsforum. Jag vill ha andra människors tankar och infallsvinklar - blir det hårdare normering? Lättare? Ingetdera? Vad tror folk? Seså, nu kan lämna tråden.

Tror normeringen blir närmast identisk med HT16:s normering. Brukar vara väldigt små skillnader från prov till prov, men tendensen är att det blir hårdare för varje år. Färre fuskare detta året spelar kanske in lite, likaså att det var en enkel kvant och kanske lite svårare verbala delar.

Skulle tippa på att det blir som höstens normering, kanske en smula tuffare.
Citera
2017-04-05, 06:16
  #51947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinbefruktaren
Tror normeringen blir närmast identisk med HT16:s normering. Brukar vara väldigt små skillnader från prov till prov, men tendensen är att det blir hårdare för varje år. Färre fuskare detta året spelar kanske in lite, likaså att det var en enkel kvant och kanske lite svårare verbala delar.

Skulle tippa på att det blir som höstens normering, kanske en smula tuffare.
Håller med dig. De har en tendens att höja gränsen varje år och jag förväntar mig en liknande höjningen det här året. Dock brukar HP på våren vara en aningen snällare med normeringen så vi får se.
Citera
2017-04-05, 09:18
  #51948
Medlem
Officielt facit ligger uppe nu. Det stämmer med HPakademins.

Däremot så ger dom mig fel facit för provpass 1. Man blir ju lite orolig för hur resultatet blir när dom inte verkar ha koll på vilka delar man faktiskt skrivit...
__________________
Senast redigerad av Proggrat 2017-04-05 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in