2017-04-04, 11:19
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanhoee9
Jag var värdelös på DTK - med den korta tiden så hann jag inte kolla ordentligt. Dessutom den enda saken jag inte hade pluggat på innan. Tycker det är såå tråkigt!

Hur gick det för dig då? Ja, du får satsa på nästa gång!

Förjävligt, kunde och visste hur man skulle cirka 3/4 av uppgifterna men det jag inte hade övat på var huvudräkning, men jag har alltid haft det lätt att göra dtk-uppgifter, hatar däremot Xyz beroende på tillfälle.

Hur gick det för övrigt?
Citera
2017-04-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katekes1
Tråkigt att höra. För mig handlar inte om vissa svar - utan alla på PP1.

Just för att undvika detta kollar jag uppgiftsnumret på svarsbladet först sen vad jag svarade, och sen skriver jag ner det på oranga. Annars blir det lätt att man hamnar fel någonstans sen blir allt fel.
Citera
2017-04-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Förjävligt, kunde och visste hur man skulle cirka 3/4 av uppgifterna men det jag inte hade övat på var huvudräkning, men jag har alltid haft det lätt att göra dtk-uppgifter, hatar däremot Xyz beroende på tillfälle.

Hur gick det för övrigt?

Jo, tack! För övrigt gick det bra tycker jag.
57/80 på matten - inte jättenöjd iofs, hade sämst på DTK och endel NOG.
67/80 på läs. Det är jag nöjd med.

Om man går efter förra årets normering så får jag 1.45, men jag hoppas ju såklart på snällare i år ;-)
Citera
2017-04-04, 11:37
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanhoee9
Jo, tack! För övrigt gick det bra tycker jag.
57/80 på matten - inte jättenöjd iofs, hade sämst på DTK och endel NOG.
67/80 på läs. Det är jag nöjd med.

Om man går efter förra årets normering så får jag 1.45, men jag hoppas ju såklart på snällare i år ;-)

Låter riktigt nice, bra jobbat!
Citera
2017-04-04, 12:58
Medlem
katekes1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slerk
Just för att undvika detta kollar jag uppgiftsnumret på svarsbladet först sen vad jag svarade, och sen skriver jag ner det på oranga. Annars blir det lätt att man hamnar fel någonstans sen blir allt fel.

Såg nu att de kastat om alla provfrågor, så det verkar stämma ändå. Puh. Tog verkligen musten ur mig. Väntar med iver på morgondagen
Citera
2017-04-04, 13:17
Medlem
Citat:
Typ samma. Blir sjukt nervös.
Möjligheten finns ju faktiskt att du råkat skriva svaret på fråga 7 på fråga 8 istället och fortsatt så i princip hela provet. Eller i alla fall någon del av provet. Lätt hänt när man är lite stressad. Jag upptäckte själv att jag gjort så i den verbala delen, dock upptäckte jag detta under provtiden men jäklar vilken panik jag fick. Hann som tur var ställa det till rätta och är sjukt tacksam att jag hann upptäcka det i tid. Men det kanske är en förklaring så länge du inte vet med dig att du kontrollerade detta?
Citera
2017-04-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Låter riktigt nice, bra jobbat!

Tack :-)
Citera
2017-04-04, 13:40
Medlem
Citat:
Såg nu att de kastat om alla provfrågor, så det verkar stämma ändå. Puh. Tog verkligen musten ur mig. Väntar med iver på morgondagen

Åhh skönt!!! Man kan ju få hjärtsnörp för mindre
Citera
2017-04-04, 14:00
Bannlyst
Hur mycket motsvarar 1.0 på hp i gymnasiebetyg osv?
Citera
2017-04-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Hur mycket motsvarar 1.0 på hp i gymnasiebetyg osv?

Menar du prestationsmässigt eller i antagningsmöjligheter?

Omöjligt att svara på båda frågor, då det är helt och hållet individuellt och olika från utbildning till utbildning.
Citera
2017-04-04, 14:09
Medlem
Citat:

Menar du att det fanns en version till då? Bortsett från version a och b på pp1? Har nämligen exakt samma problem som du och funderar på om jag "hamnat fel" nånstans och fört över fel nummer! Orkar inte mer!!!
Citera
2017-04-04, 14:30
Medlem
Ebolakids avatar
Vad är den högsta historiska procentuella försvåringen när det kommer till normeringstabellen? Tänker då främst på kvant. Har skrivit fyra år på rad och har legat på runt 1,7(endast kvant, Shi verbal) men måste säga att årets kvant var svinlätt! Hade tyvärr svårigheter med DTK och skrev fyra av mina åtta fel där... så nu till själva frågan. Hur mycket kan den påverkas om man ser ur ett historiskt perspektiv? Dessutom har normeringstabellen blivit tuffare och tuffare på senare tid, kanske vill du närma sig den verbala normeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in