2017-04-03, 05:43
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
"Svensk media" innebär att han citerar sådana som Aftonbladets Anders Lindberg. Kom ihåg att det är den huvudsakliga källan till hans information. Andra som argumentera länge än näsan räcker vet att man kan triangulera data
Jo, eller jag vet typ vilka idioter det är inom svensk media. Det är sant som Udo Ulfkotte sa, de spökskriver åt CIA/NATO.
Kolla det här stolpskottet: Ingvar Persson på Aftonbladet efter att ha fått Amnesty International tecknade förintelsepropaganda i knäet:
Aftonbladet 7 feb: Assad är Syriens största terrorist
http://www.aftonbladet.se/ledare/a/qljEz/assad-ar-syriens-storsta-terrorist

Samtidigt ska jag erkänna att jag inte har haft stenkoll på vad svensk media skriver, händer ibland att man ser att de rapporterar något.

Sen har Erik i Uppdrag Granskning gjort ett fenomenalt jobb med att avslöja hur korkade de är och vet ingenting om vad de skriver om. Men de ligger ju på YouYube

Jag tycker det är tragiskt att svensk media lyckas lura folk sådär.

Citat:
men denna lirare vill bara ha yes-men på Aftonbladet som upprepar detta vänstervridna PK-mantra där det ingår att man ska gulla med jihadister och sedan "shockeras" när det visar sig att ex-rebeller som flytt skeppet "bokstavligt talat" och tagit sig till Europa (dit de välkomnats med öppna armar av samma Anders Lindbergs-typer) och sedan här fortsatt med terrorplaneringen. No shit, och vatten är blött! Där har du ett riktigt chockerande avslöjande!
Sionistisk media, inte "vänster" även om jag fattar att du kopplar vänster som massiv invandring.
Massmedia skiter fullständigt i varenda unge de använder som propaganda. Det gäller Aylan Kurdi, Bana Alabed, Palestinska pojken "Moderata rebeller" hög huvudet av.

Citat:
Nej, Syrien frågan är så öerhört med komplex än vad några nissar på Aftonbladet vill få det till och problemet är att det är just deras världsbild som riskerar göra denna konflikt så oerhört farlig, för det här är ingen oskyldig naivitet vi talar om, utan sådant som leder till att samhällen perverteras med terrorism och osunda värderingar.
Massmedia är Weapons of Mass Deception, med så otroligt mycket blod på händerna. Och det fortsätter.
Citera
2017-04-03, 09:11
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad för stöd har du för det påståendet? Du insinuerar ju att al-Nusra betraktas som moderata av USA.

USA delar in de som strider mot Assad i två grupper: IS och "moderata rebeller"/"moderat opposition".
Det vet du väl, det är ju detta vi har hört hela tiden. De som inte tillhör IS är den goda sidan, enligt USA.
De är förstås medvetna om att terrorstämplade Nusra dominerar i den senare gruppen, men det låtsas de inte om och media mörkar detta också. Det låter ju betydligt bättre i propagandan med "moderat opposition".

Det finns många uppseendeväckande media-företeelser i det här kriget. En sådan är att media varit så ointresserad av vad dessa moderata rebeller vill, vilka de är osv. Utan man underförstår att detta är goda krafter, demokratikämpar.
På det viset har man effektivt dolt att många av dem är legoknektar åt USA.

Ryssland bad USA upprepade gånger att de skulle skilja de "moderata" från Nusra och fick till slut ett löfte om det. Men det uppfylldes aldrig.

Då gjorde Ryssland jobbet själva. De har drivit en kampanj för fred och försoning och upprättat vapenvila på många håll och med många grupper. De som håller sig till vapenvilan har fått delta i förhandlingarna i Astana och kallas där för "moderat opposition".
Senast redigerad av humanlife 2017-04-03 kl. 09:16.
Citera
2017-04-03, 11:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA delar in de som strider mot Assad i två grupper: IS och "moderata rebeller"/"moderat opposition".
Det vet du väl, det är ju detta vi har hört hela tiden. De som inte tillhör IS är den goda sidan, enligt USA.
De är förstås medvetna om att terrorstämplade Nusra dominerar i den senare gruppen, men det låtsas de inte om och media mörkar detta också. Det låter ju betydligt bättre i propagandan med "moderat opposition". .

Man kan vara väldigt extrem och ändå vara "moderat rebell" och att de kallar dem "moderat opposition" också visste jag faktiskt inte vilket jävla namn, undrar vad man kallar alliansen när typ al-Qaeda är "moderat opposition"

Man kan tex. kidnappa och hugga huvudet av ett barn, som de gjorde men den palestinska pojken. Liten tanig pojk de bodysnatchat från nått sjukhus.
I BBC, som man väl kan jämföra med SVT fast lite sjukare:
Syria conflict: Boy beheaded by rebels 'was fighter'
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36843990
Det är deras undersökande journalist så ser man grabben:
http://www.moonofalabama.org/2016/07/cia-rebels-behead-kid-and-other-recent-us-successes-in-syria.html
(otäcka bilder där om ni klickar er vidare)

Citat:
Det finns många uppseendeväckande media-företeelser i det här kriget. En sådan är att media varit så ointresserad av vad dessa moderata rebeller vill, vilka de är osv. Utan man underförstår att detta är goda krafter, demokratikämpar.

Ryssland bad USA upprepade gånger att de skulle skilja de "moderata" från Nusra och fick till slut ett löfte om det. Men det uppfylldes aldrig.
Det är för det inte finns några moderata terrorister utanför Mediahusens propaganda.

Citat:
Då gjorde Ryssland jobbet själva. De har drivit en kampanj för fred och försoning och upprättat vapenvila på många håll och med många grupper. De som håller sig till vapenvilan har fått delta i förhandlingarna i Astana och kallas där för "moderat opposition".
Det var ju skönt att höra nån som inte blivit lurad. Men han kommer tro du hittar på, och skylla de på din politiska ståndpunkt, baserat på hans egna fördomar. (och det är bara början)

I en uppkopplad värld informationen lättåtkomlig. Skumt.

Putin åkte ju dit för bomba sjukhus. Är ju mediabilden.
Värst är nog amerikanska media. Höra Tulsi Gabbard på CNN - "The Butcher Assad"
https://www.youtube.com/watch?v=oVZuLzHyUpI

(Hon har lagt ett lagförslag om kriminalisera finansiering till terrororganisationer för USA)

Ännu en kvinna som rapporterar från Syrien nu när Syrian Girl tydligen var känslig på nått vis.
Citera
2017-04-03, 12:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Man kan vara väldigt extrem och ändå vara "moderat rebell"
Enligt USA, ja.
Citat:
och att de kallar dem "moderat opposition" också visste jag faktiskt inte vilket jävla namn,
De uppfyller kriteriet som Syrien/Ryssland har satt. De strider inte, alltså är de inte rebeller. Så det är ju tydligare nu.
Men som begreppen användes av USA var det ju mycket missvisande.
Citat:
undrar vad man kallar alliansen när typ al-Qaeda är "moderat opposition"
Fast det gör de inte.
Citat:
Man kan tex. kidnappa och hugga huvudet av ett barn, som de gjorde men den palestinska pojken. Liten tanig pojk de bodysnatchat från nått sjukhus.
I BBC, som man väl kan jämföra med SVT fast lite sjukare:
Syria conflict: Boy beheaded by rebels 'was fighter'
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36843990
Det är deras undersökande journalist så ser man grabben:
http://www.moonofalabama.org/2016/07/cia-rebels-behead-kid-and-other-recent-us-successes-in-syria.html
(otäcka bilder där om ni klickar er vidare)
Som väl är har Ryssland genom sin försoningskampanj åstadkommit vapenvila på många platser, de är över tusen till antalet och det räddar förstås civilbefolkningen från fortsatt lidande. Man kan inte vinna allt på slagfältet, man måste söka andra vägar till fred och det har Ryssland gjort på ett beundransvärt skickligt sätt.

Citat:
Det är för det inte finns några moderata terrorister utanför Mediahusens propaganda.
Man rättar sig efter USA:s och Israels agenda. Precis som EU, våra riksdagspolitiker, SVT m fl gör.

Citat:
Det var ju skönt att höra nån som inte blivit lurad. Men han kommer tro du hittar på, och skylla de på din politiska ståndpunkt, baserat på hans egna fördomar. (och det är bara början)
Jag vet, han är sionist.

Citat:
I en uppkopplad värld informationen lättåtkomlig. Skumt.

Putin åkte ju dit för bomba sjukhus. Är ju mediabilden.
Värst är nog amerikanska media. Höra Tulsi Gabbard på CNN - "The Butcher Assad"

(Hon har lagt ett lagförslag om kriminalisera finansiering till terrororganisationer för USA)

Ännu en kvinna som rapporterar från Syrien nu när Syrian Girl tydligen var känslig på nått vis.
Man kan lära sig mycket av kriget i Syrien. Hur median hjärntvättar oss t ex. Hur de kan driva så lögnaktiga kampanjer att det knappt går att förstå. Vilka ondsinta krafter som måste ligga bakom och som vi knappt kan föreställa oss.

När de redan mäktiga tar till vad som helst mot ett land, mot ett folk, ogiltigförklarar deras val av president och parlament, skickar terrorister mot dem osv. Och de som gör allt detta påstår sig värna demokrati och frihet, då är det en absurd värld vi lever i. Vi vill inte tro att det är så illa, men det är det. Vi i Väst väljer ideligen fel ledare.
Senast redigerad av humanlife 2017-04-03 kl. 12:38.
Citera
2017-04-03, 13:00
Medlem
Återtagna områden idag av SAA

Syrian MoD announces Syrian Army recapture of Ma'rdas in north Hama countryside

https://mobile.twitter.com/sayed_ridha/status/848839298593964032

Iskandariyah has fallen as well.

https://mobile.twitter.com/InsideSourceInt/status/848830163236249600

Tal Zaydan captured by #SAA in #NorthernHama

https://mobile.twitter.com/NatDefFor/status/848841975239454720
Citera
2017-04-03, 13:40
Medlem
humanlifes avatar
Här är senaste rapporten om vapenvilan. Avtal om vapenvila har nu tecknats på 1431 platser och med 139 olika grupper.
Citat:
Russian reconciliation center reports 14 ceasefire violations in Syria in past day

MOSCOW, April 2. /TASS/. Russian monitors reported 14 ceasefire violations in Syria in the past day but confirmed neither of the 11 violations reported by Turkish officers, the Russian center for reconciliation of the warring parties in Syria said in its regular daily news bulletin on Sunday.

According to the bulletin, reconciliation agreements were signed during the day with two settlements in the provinces of Damascus and al-Suwayda. The overall number of Syrian settlements that have joined the reconciliation process has reached 1,431. Ceasefire agreements were reached with three armed groups. The number of such groups has reached 139.

More:
http://tass.com/world/938854
Citera
2017-04-03, 15:28
Medlem
Citat:
----
Höra Tulsi Gabbard på CNN - "The Butcher Assad"

Tulsi Gabbard var nyligen i Syrien och träffade Assad. Framkommer nu att hon var där som "messenger for Trump".
USA vill nu samarbeta med Assad. Trump har fått Assads mobilnummer:

Citat:
AԼison Meuse‏Verifierat konto
@AliTahmizian
AԼison Meuse Retweetade AԼison Meuse
Ibrahim al-Amin alleges US Congresswoman Tulsi Gabbard served as messenger for Trump, relaying readiness for co-op in form of fighting ISIS

Citat:
AԼison Meuse‏Verifierat konto @AliTahmizian 5 tim
'US envoy in Damascus: We are ready to cooperate with you'
Lebanese daily leads w/ Trump's alleged message to Assad

Citat:
AԼison Meuse‏Verifierat konto @AliTahmizian 3 tim
AԼison Meuse Retweetade AԼison Meuse
US rep allegedly said: "Our president wants to know if you'd pick up the phone if he calls" and Assad replied: "Yes here's my mobile number"

Mer att läsa på arabiska:
http://www.al-akhbar.com/node/275193

Trump, Assad och Tulsi Gabbard låter som en lysande kombination för att få ett slut på konflikten.
Citera
2017-04-03, 15:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Man kan vara väldigt extrem och ändå vara "moderat rebell" och att de kallar dem "moderat opposition" också visste jag faktiskt inte vilket jävla namn, undrar vad man kallar alliansen när typ al-Qaeda är "moderat opposition"

Jag insåg precis att jag kanske missförstod den fetade meningen. Vilken allians syftar du på? Om du syftar på USA-koalitionen, så är mitt tidigare svar fel förstås.
Citera
2017-04-03, 22:41
Medlem
FSA håller på att gå bankrutt och har nu skurit ned lönen till sina krigare efter att Donald Trump strypt pengaflödet. Lär nog sänka incitamentsnivån ytterligare för att gå med i rövarbandet, såtillvida de inte lyckas lägga om rekryteringsstrategin till att fokusera på alla de "jungfruar" som utlovas efter "martyrdöden".

https://www.almasdarnews.com/article/free-syrian-army-slashes-salaries-rebel-fighters-amid-dwindling-foreign-support
Citera
2017-04-04, 00:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
De är förstås medvetna om att terrorstämplade Nusra dominerar i den senare gruppen, men det låtsas de inte om och media mörkar detta också. Det låter ju betydligt bättre i propagandan med "moderat opposition".

Jag vill ha en källa för ditt påstående om att USA betraktar alla som inte är IS som moderata. Om du inte gör det borde det av ditt inlägg framgå att det är din åsikt och att du inte har belägg för det.
Citera
2017-04-04, 00:48
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Svensk media.. den vidrigaste av dem alla..

FEL!
Detta handlar INTE om politik, inte hur man "vill ha världen" det är ju sjukt att hävda när du själv berättar att du bara fått info från den sidan som USA/NATO/ISRAEL vill att du ska se.

Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!
Att arméer som amerikanska och NATO agerar som de gör är knappast på vinst för det amerikanska folket, vad har de vunnit på Syrien, Libyen, Iraq, Afghanistan?
Visst, lite vinst för en liten del av amerikanska befolkningen kanske.
Barack Obama, den gamla Nobelpristagaren - är den enda President någonsin som varit i krig under ALLA dagar i Oval Office, kör USA djupt ner i en finanskris med alla de åren av krig.
För Europa och hur "asylkrisen" slog till 2015 skulle vara bra för Europa fattar jag inte, utan vara islamofob, var nu den gränsen går. Jag tycker inte det är superbra för varken Europa eller (framförallt) Sverige att varenda kriminell från kåken i Iraq/Libyen eller som hävdade sig vara från Syrien = PUT är speciellt bra.
För Mellanöstern är det ju uppenbarligen inte några Happy Days - men vi har en vinnare - Isr***

"Vill tro att Assad krigar mot terrorister" - Hallå!! Assad Psyop över! Avslutad! Från Vita Huset i självaste New York Times:
https://www.nytimes.com/2017/03/31/us/politics/trump-bashar-assad-syria.html

VAD TROR DU ASSAD KRIGAR MOT?!
"Moderata Rebeller" för fred, frihet och demokrati?

Du projekterar dina problem på mig nu, fulknep sluta, tack.

Jag bygger inte hela mina källor på "Pro Assad YouTubare" - Bullshit, du behöver titta bort från massmedia det är fan inte många som köper den där krigspropagandan längre.
Låter som en gammal gubbe som inte "litar på de internet länkarna" utan sätter på Aktuellt. Klart att det finns massor men info-kanaler online som inte ger ensidig NATO-Propaganda.

Amnesty är så korrupta så jag använder dem själva som källa när de tillsammans med Goldhsmits Univ. i London gick ihop och skapade sin tecknade propagandafilm inför Genevé
Teckand Förintelsepropanda.

Sen händer de att de talar sanning men när man öppet ser att någonting används som krigspropaganda med den informationen som finns om Amnesty International -

Men gillar du HRV måste du vara ett stort fan av Kenneth Roth?
Hur han dissade en av få ärliga röster från Sverige i den "offentliga debatten"
Swedish Doctors for Human Rights: White Helmets Video, Macabre Manipulation of Dead Children and Staged Chemical Weapons Attack to Justify a “No-Fly Zone” in Syria
http://theindicter.com/swedish-doctors-for-human-rights-white-helmets-video-macabre-manipulation-of-dead-children-and-stage d-chemical-weapons-attack-to-justify-a-no-fly-zone-in-syria/

Aleppo Media Center, "AMC" en NATO-Propagandahubb i Gaziantep, Turkiet är det du bygger din verklighetsbild om det är via svensk media.
Finns lite info om dem i tråden om Massmedias hantering av Syrien (tror jag) annars lite här:
http://21stcenturywire.com/2016/09/20/exclusive-aleppo-media-centre-funded-by-french-foreign-office-eu-and-us/
..när folk låter bli att ens kolla på annan info blir det lite cult över det. trodde de försvann när Aleppo befriades men uppenbarligen inte.

Hur svårt kan det va? Kom igen, jag tror fortfarande på dig!
Inte bara vad som är rätt och fel enligt vanligt sund moral, de som dina "Moderata Rebeller" gjort mot Aleppo och syriens folk är allt annat än trevligt
Förlåt, men om du inte vill tro att folk ska uppfatta dig som en person endast tittar på pro-Assadkällor borde du sluta med hänvisa till dubiösa kanaler med tvivelaktig trovärdighet. Jag anser att västerländsk media, trots sina brister, är mer trovärdig än någon anna media. Med det sagt, bygger min information om konflikten inte på vad nyhetssidor säger, vare sig utländsk eller svensk. Den bygger på facklitteratur samt aktuella rapporter av människorättsorganisationer som använder sig utav en vetenskapligt vedertagen metodologi.

Din åsikt är ju att Assad redan från börjat krigat mot "terrorister", men Vita Husets, inklsuive Trumpadministrationen, menar att den politiska verkligheten är annorlunda och att chansen att avsätta Assad är mindre sannolik, vilket i teorin innebär att Assad skulle kunna avsättas om det inte vore för Ryssland och andra faktorer. Det är inte samma narrativ som ni delar, vilket gör din hänvisning mindre relevant.

"Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!" - Nä absolut inte. Du anser bara att judar styr utrikespolitiken och att allting som händer tjänar judar.

(FB) Sverigedemokraternas relation till judarna

Du kan sluta med dina patetiska inlägg, inte för att ja anser att de är irrelevanta eller ointressanta, men du tillför inget nytt. Inget av det du skriver i ditt inlägg är olik från dina andra inlägg. Det är helt enkelt repeteringar av dina inlägg i Syrienfrågan. Du fortsätter länka till helt absurda videoklipp och är rent allmänt motsägelsefull.

Du ignorerar när jag direkt konfronterar dig om FN och dess rapporter samt när jag hänvisar dig till rapporter av HRW, trots att du själv refererar till dom. Du får ge bestämma vilken ståndpunkt du har och vilka källor du anser vara acceptabla, och i sådana fall varför, annars kan vi inte ha en diskussion baserad på gemensam grund.
Citera
2017-04-04, 09:15
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vill ha en källa för ditt påstående om att USA betraktar alla som inte är IS som moderata. Om du inte gör det borde det av ditt inlägg framgå att det är din åsikt och att du inte har belägg för det.
Kan du inte läsa innantill? Jag har inte påstått att USA betraktar alla som inte tillhör IS för moderata. Jag har skrivit att de kallar dem moderata. Du inser väl skillnaden? Moderata rebeller/moderat opposition, det är det USA-median har pumpat i oss hela tiden.
Det vet du mycket väl.

När Ryssland började bomba, klagade USA över att de attackerade moderata rebeller. Bara som ett exempel. Det var då Ryssland började be USA att separera terroristerna från de andra. Och den följetongen pågick länge, jag har länkat till flera artiklar om det här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in