2017-04-02, 18:04
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland och USA menar olika saker med "moderat opposition". För Ryssland och Syrien är det de grupper som gått med på vapenvila och att inte samarbeta med Nusra (eller IS). Med dessa för man förhandlingar.
Så om Nusra (eller IS) hade gått med på vapenvila så hade dessa också blivit moderat opposition? Varför göra skillnad på terrorister och terrorister liksom.
Citera
2017-04-02, 18:07
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Du hänger upp dig på detta med erkännande och jag vet varför. Du vill ha bekräftelse på lögnerna från Väst. Men så blir det inte. USA kallade Nusra för moderata rebeller. Gör du det?

Du kanske inte läste det jag skrev ovan. Ryssland och USA menar olika saker med "moderat opposition". För Ryssland och Syrien är det de grupper som gått med på vapenvila och att inte samarbeta med Nusra (eller IS). Med dessa för man förhandlingar.
Helvete vilket patetiskt försök för att rädda ditt skinn. "menar olika saker med moderat". Varför ska man benämna dessa grupper som "moderata" om man inte faktiskt menar att de just är moderata?

Ja, du får göra det hur tekniskt eller semantiskt som helst, men faktum kvarstår att Ryssland erkänt Ahrar al-Sham och Jaish al-Islam som moderata.
Citera
2017-04-02, 18:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Så om Nusra (eller IS) hade gått med på vapenvila så hade dessa också blivit moderat opposition?
Ja, det tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Varför göra skillnad på terrorister och terrorister liksom.
Nej, det går ju liksom inte. Det behövs kriterier och detta med vapenvila och att inte samarbeta med Nusra eller IS användes av Ryssland för att skilja agnarna från vetet. Och det lyckades ju.

De lokala vapenvilorna upprätthålls i stort sett och därmed kan man ha samtal med dessa grupper.
Så de förtjänar ju benämningen "moderat opposition".
Citera
2017-04-02, 18:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Helvete vilket patetiskt försök för att rädda ditt skinn. "menar olika saker med moderat". Varför ska man benämna dessa grupper som "moderata" om man inte faktiskt menar att de just är moderata?
Jaså, det blev svårt nu.
Sånt är livet ibland. Men du inser väl att ordet moderat är ganska luddigt.
Man kan ju säga att Ryssland har lyckats ge det en definition i det här sammanhanget.
Citat:
Ja, du får göra det hur tekniskt eller semantiskt som helst, men faktum kvarstår att Ryssland erkänt Ahrar al-Sham och Jaish al-Islam som moderata.
Jaish al-islam har gått med på vapenvila kallas därmed moderat opposition. De har deltagit i förhandlingarna i Astana.
Jag är osäker på Ahrar al-Sham dock.
Citera
2017-04-02, 18:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Hur kan man överhuvudtaget kalla väpnade rebeller som för fullt krig mot en stat för moderata?
Citera
2017-04-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Hur kan man överhuvudtaget kalla väpnade rebeller som för fullt krig mot en stat för moderata?

När man pratar om moderata eller extremistiska rebeller är det inte våldet och det väpnade upproret primärt man anser utan den ideologi som styr grupperna.
Citera
2017-04-02, 18:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
USA kallade alla som inte tillhörde IS "moderata rebeller", eller "moderat opposition".
Citera
2017-04-02, 20:53
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
USA kallade alla som inte tillhörde IS "moderata rebeller", eller "moderat opposition".
Vad för stöd har du för det påståendet? Du insinuerar ju att al-Nusra betraktas som moderata av USA.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-02 kl. 20:57.
Citera
2017-04-02, 21:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Hon förstår situationen som du vill att hon ska förstå. Det är alltså högst subjektivt. Nu är ju jag också subjektiv, alla människor är det, men jag hänvisar åtminstone inte till bloggare, som dessutom inte heller bor i Syrien.
Nej, jag tror du är typen, om du ursäkta det är ingenting negativt menat, av den delen av svenska folket som är lurad av massmedia. Rakt av.
Lite sorgligt och igen, jobba med "think-outside the box" - bort från MSM

Citat:
Varken MSM, Amnesty eller HRW är "compromised". Dessa skriver rapporter om västs militära insatser också. Det är bara du som intalat dig själv att dessa är "köpta" för att kunna undvika en situation där du behöver ta ställning till hur brutal och hänsynslös Assadregimen är. Helt naturligt ur psykologisk hänseende.
Sluta, jag har postat massor med varför jag tror det där. Här en Flashback-länk från 18 februari om deras tecknade Förintelseläger propaganda som exempel: Flashback-länk

Vilken MSM ser du som pålitlig? DN? The Guardian? BBC? CNN? SVT? MSNBC?

Citat:
Det är redan bekräftat att länder bistår rebeller, vad försöker du komma fram till? Aharar al-Sham och Jaish al-Islam är två grupper som faktiskt indirekt blivit erkända som moderata rebeller av Ryssland.
"The Rebels" (som i Irak & Libyen införde en Central Bank som en av sina första åtgärder, "Central Bank Rebels") är moderata ja du hörde väl vad Syriens FN Ambassadör sa - MODERATA
https://youtu.be/iJKN9Z8UU94 (det är från FN, det får du kolla på)
Citat:
Mutaz Kanoğlu – Turkey
David Scott Winer – USA
David Shlomo Aram – Israel
Muhamad Tamimi – Qatar
Muhamad Ahmad Assabian – Saudi
Abd-el-Menham Fahd al Harij – Saudi
Islam Salam Ezzahran Al Hajlan – Saudi
Ahmed Ben Naoufel Al Darij – Saudi
Muhamad Hassan Al Sabihi – Saudi
Hamad Fahad Al Dousri – Saudi
Amjad Qassem Al Tiraoui – Jordan
Qassem Saad Al Shamry – Saudi
Ayman Qassem Al Thahalbi – Saudi
Mohamed Ech-Chafihi El Idrissi – Moroccan

Dessa syriska rebeller är moderata terrorister.

Lästips:
Payback: Russian Airstrikes Pound Erdogan's (Moderate) 'Rebels' Near Turkish-Syrian Border
http://russia-insider.com/en/politics/payback-russian-airstrikes-pound-ankara-backed-rebels-near-turkish-syrian-border/ri19399
Citera
2017-04-02, 21:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nej, jag tror du är typen, om du ursäkta det är ingenting negativt menat, av den delen av svenska folket som är lurad av massmedia. Rakt av.
Lite sorgligt och igen, jobba med "think-outside the box" - bort från MSM

Sluta, jag har postat massor med varför jag tror det där. Här en Flashback-länk från 18 februari om deras tecknade Förintelseläger propaganda som exempel: Flashback-länk

Vilken MSM ser du som pålitlig? DN? The Guardian? BBC? CNN? SVT? MSNBC?

"The Rebels" (som i Irak & Libyen införde en Central Bank som en av sina första åtgärder, "Central Bank Rebels") är moderata ja du hörde väl vad Syriens FN Ambassadör sa - MODERATA
https://youtu.be/iJKN9Z8UU94 (det är från FN, det får du kolla på)

Dessa syriska rebeller är moderata terrorister.

Lästips:
Payback: Russian Airstrikes Pound Erdogan's (Moderate) 'Rebels' Near Turkish-Syrian Border
http://russia-insider.com/en/politics/payback-russian-airstrikes-pound-ankara-backed-rebels-near-turkish-syrian-border/ri19399
Min information om Syrien bygger långt ifrån på nyhetssidor, låt vara svensk media. Det finns massvis med böcker, vittnen och andra rapporter som tillsammans ger en helhetsbild av Assadregimen.

Om det är någon som lurad är det väl du och dina meningsfränder. Ni har helt tappat förmågan att skilja på vad som är faktiskt propaganda av väst och vad som inte är det. Det är ingen nyhet att majoriteten av personer som dig antingen är islamofober eller judehatare, eller helt enkelt antivästerländska. Ni VILL tro att Assadregimen krigar mot terrorister och ni VILL att muslimer ska slaktas för att tillfredsställa er hat mot mot muslimer, judar eller allt som kan tänkas utmana den västerländska ordningen.

Du kan ju ha en preferens om vilket utfall du hoppas på (Assad eller rebellerna), men sitt inte och hänvisa till uppenbara propagandasidor eller ljuga om hur allting som framställs på västerländsk media är påhittad eller lögner.

Det som är fascinerade är att du tror att du på något sätt har någon som helst kunskap om Syrien eller dess historia, låt vara dess folk. Du bygger hela din information på youtubare som kommer fram med underliga teorier och med klart uttalade pro-Assad agendor.

FN har du tidigare ansett vara pålitliga, och de själva har en mängd rapporter som bekräftar det som "västerländsk media" rapporterar om, både till nackdel och fördel för Assad. Både HRW och Amnesty skriver ju ständigt om USA:s flygbombningar i Afghanistan, Irak, Jemen och Syrien. Det är för mig oförståeligt hur du kan påstå att dessa är "köpta" när de skriver om sådant som faktiskt inte gynnar USA. Det, om något, borde visa på vilken bristfällig uppfattning du har om omvärlden.
Citera
2017-04-02, 22:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Min information om Syrien bygger långt ifrån på nyhetssidor, låt vara svensk media.
Svensk media.. den vidrigaste av dem alla..

Citat:
Om det är någon som lurad är det väl du och dina meningsfränder. Ni har helt tappat förmågan att skilja på vad som är faktiskt propaganda av väst och vad som inte är det. Det är ingen nyhet att majoriteten av personer som dig antingen är islamofober eller judehatare, eller helt enkelt antivästerländska.

FEL!
Detta handlar INTE om politik, inte hur man "vill ha världen" det är ju sjukt att hävda när du själv berättar att du bara fått info från den sidan som USA/NATO/ISRAEL vill att du ska se.

Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!
Att arméer som amerikanska och NATO agerar som de gör är knappast på vinst för det amerikanska folket, vad har de vunnit på Syrien, Libyen, Iraq, Afghanistan?
Visst, lite vinst för en liten del av amerikanska befolkningen kanske.
Barack Obama, den gamla Nobelpristagaren - är den enda President någonsin som varit i krig under ALLA dagar i Oval Office, kör USA djupt ner i en finanskris med alla de åren av krig.
För Europa och hur "asylkrisen" slog till 2015 skulle vara bra för Europa fattar jag inte, utan vara islamofob, var nu den gränsen går. Jag tycker inte det är superbra för varken Europa eller (framförallt) Sverige att varenda kriminell från kåken i Iraq/Libyen eller som hävdade sig vara från Syrien = PUT är speciellt bra.
För Mellanöstern är det ju uppenbarligen inte några Happy Days - men vi har en vinnare - Isr***

Citat:
Ni VILL tro att Assadregimen krigar mot terrorister och ni VILL att muslimer ska slaktas för att tillfredsställa er hat mot mot muslimer, judar eller allt som kan tänkas utmana den västerländska ordningen.
"Vill tro att Assad krigar mot terrorister" - Hallå!! Assad Psyop över! Avslutad! Från Vita Huset i självaste New York Times:
https://www.nytimes.com/2017/03/31/us/politics/trump-bashar-assad-syria.html

VAD TROR DU ASSAD KRIGAR MOT?!
"Moderata Rebeller" för fred, frihet och demokrati?

Citat:
Du kan ju ha en preferens om vilket utfall du hoppas på (Assad eller rebellerna), men sitt inte och hänvisa till uppenbara propagandasidor eller ljuga om hur allting som framställs på västerländsk media är påhittad eller lögner.
Du projekterar dina problem på mig nu, fulknep sluta, tack.

Citat:
Det som är fascinerade är att du tror att du på något sätt har någon som helst kunskap om Syrien eller dess historia, låt vara dess folk. Du bygger hela din information på youtubare som kommer fram med underliga teorier och med klart uttalade pro-Assad agendor.
Jag bygger inte hela mina källor på "Pro Assad YouTubare" - Bullshit, du behöver titta bort från massmedia det är fan inte många som köper den där krigspropagandan längre.
Låter som en gammal gubbe som inte "litar på de internet länkarna" utan sätter på Aktuellt. Klart att det finns massor men info-kanaler online som inte ger ensidig NATO-Propaganda.

Citat:
FN har du tidigare ansett vara pålitliga, och de själva har en mängd rapporter som bekräftar det som "västerländsk media" rapporterar om, både till nackdel och fördel för Assad. Både HRW och Amnesty skriver ju ständigt om USA:s flygbombningar i Afghanistan, Irak, Jemen och Syrien. Det är för mig oförståeligt hur du kan påstå att dessa är "köpta" när de skriver om sådant som faktiskt inte gynnar USA. Det, om något, borde visa på vilken bristfällig uppfattning du har om omvärlden.
Amnesty är så korrupta så jag använder dem själva som källa när de tillsammans med Goldhsmits Univ. i London gick ihop och skapade sin tecknade propagandafilm inför Genevé
Teckand Förintelsepropanda.

Sen händer de att de talar sanning men när man öppet ser att någonting används som krigspropaganda med den informationen som finns om Amnesty International -

Men gillar du HRV måste du vara ett stort fan av Kenneth Roth?
Hur han dissade en av få ärliga röster från Sverige i den "offentliga debatten"
Swedish Doctors for Human Rights: White Helmets Video, Macabre Manipulation of Dead Children and Staged Chemical Weapons Attack to Justify a “No-Fly Zone” in Syria
http://theindicter.com/swedish-doctors-for-human-rights-white-helmets-video-macabre-manipulation-of-dead-children-and-stage d-chemical-weapons-attack-to-justify-a-no-fly-zone-in-syria/

Citat:
Ni VILL tro att Assadregimen krigar mot terrorister och ni VILL
Citat:
Min information om Syrien bygger långt ifrån på nyhetssidor, låt vara svensk media.
Aleppo Media Center, "AMC" en NATO-Propagandahubb i Gaziantep, Turkiet är det du bygger din verklighetsbild om det är via svensk media.
Finns lite info om dem i tråden om Massmedias hantering av Syrien (tror jag) annars lite här:
http://21stcenturywire.com/2016/09/20/exclusive-aleppo-media-centre-funded-by-french-foreign-office-eu-and-us/
..när folk låter bli att ens kolla på annan info blir det lite cult över det. trodde de försvann när Aleppo befriades men uppenbarligen inte.

Hur svårt kan det va? Kom igen, jag tror fortfarande på dig!
Inte bara vad som är rätt och fel enligt vanligt sund moral, de som dina "Moderata Rebeller" gjort mot Aleppo och syriens folk är allt annat än trevligt
Citera
2017-04-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Svensk media.. den vidrigaste av dem alla..

FEL!
Detta handlar INTE om politik, inte hur man "vill ha världen" det är ju sjukt att hävda när du själv berättar att du bara fått info från den sidan som USA/NATO/ISRAEL vill att du ska se.

Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!
Att arméer som amerikanska och NATO agerar som de gör är knappast på vinst för det amerikanska folket, vad har de vunnit på Syrien, Libyen, Iraq, Afghanistan?
Visst, lite vinst för en liten del av amerikanska befolkningen kanske.
Barack Obama, den gamla Nobelpristagaren - är den enda President någonsin som varit i krig under ALLA dagar i Oval Office, kör USA djupt ner i en finanskris med alla de åren av krig.
För Europa och hur "asylkrisen" slog till 2015 skulle vara bra för Europa fattar jag inte, utan vara islamofob, var nu den gränsen går. Jag tycker inte det är superbra för varken Europa eller (framförallt) Sverige att varenda kriminell från kåken i Iraq/Libyen eller som hävdade sig vara från Syrien = PUT är speciellt bra.
För Mellanöstern är det ju uppenbarligen inte några Happy Days - men vi har en vinnare - Isr***

"Vill tro att Assad krigar mot terrorister" - Hallå!! Assad Psyop över! Avslutad! Från Vita Huset i självaste New York Times:
https://www.nytimes.com/2017/03/31/us/politics/trump-bashar-assad-syria.html

VAD TROR DU ASSAD KRIGAR MOT?!
"Moderata Rebeller" för fred, frihet och demokrati?

Du projekterar dina problem på mig nu, fulknep sluta, tack.

Jag bygger inte hela mina källor på "Pro Assad YouTubare" - Bullshit, du behöver titta bort från massmedia det är fan inte många som köper den där krigspropagandan längre.
Låter som en gammal gubbe som inte "litar på de internet länkarna" utan sätter på Aktuellt. Klart att det finns massor men info-kanaler online som inte ger ensidig NATO-Propaganda.

Amnesty är så korrupta så jag använder dem själva som källa när de tillsammans med Goldhsmits Univ. i London gick ihop och skapade sin tecknade propagandafilm inför Genevé
Teckand Förintelsepropanda.

Sen händer de att de talar sanning men när man öppet ser att någonting används som krigspropaganda med den informationen som finns om Amnesty International -

Men gillar du HRV måste du vara ett stort fan av Kenneth Roth?
Hur han dissade en av få ärliga röster från Sverige i den "offentliga debatten"
Swedish Doctors for Human Rights: White Helmets Video, Macabre Manipulation of Dead Children and Staged Chemical Weapons Attack to Justify a “No-Fly Zone” in Syria
http://theindicter.com/swedish-doctors-for-human-rights-white-helmets-video-macabre-manipulation-of-dead-children-and-stage d-chemical-weapons-attack-to-justify-a-no-fly-zone-in-syria/

Aleppo Media Center, "AMC" en NATO-Propagandahubb i Gaziantep, Turkiet är det du bygger din verklighetsbild om det är via svensk media.
Finns lite info om dem i tråden om Massmedias hantering av Syrien (tror jag) annars lite här:
http://21stcenturywire.com/2016/09/20/exclusive-aleppo-media-centre-funded-by-french-foreign-office-eu-and-us/
..när folk låter bli att ens kolla på annan info blir det lite cult över det. trodde de försvann när Aleppo befriades men uppenbarligen inte.

Hur svårt kan det va? Kom igen, jag tror fortfarande på dig!
Inte bara vad som är rätt och fel enligt vanligt sund moral, de som dina "Moderata Rebeller" gjort mot Aleppo och syriens folk är allt annat än trevligt
"Svensk media" innebär att han citerar sådana som Aftonbladets Anders Lindberg. Kom ihåg att det är den huvudsakliga källan till hans information. Andra som argumentera länge än näsan räcker vet att man kan triangulera data, men denna lirare vill bara ha yes-men på Aftonbladet som upprepar detta vänstervridna PK-mantra där det ingår att man ska gulla med jihadister och sedan "shockeras" när det visar sig att ex-rebeller som flytt skeppet "bokstavligt talat" och tagit sig till Europa (dit de välkomnats med öppna armar av samma Anders Lindbergs-typer) och sedan här fortsatt med terrorplaneringen. No shit, och vatten är blött! Där har du ett riktigt chockerande avslöjande!

Nej, Syrien frågan är så öerhört med komplex än vad några nissar på Aftonbladet vill få det till och problemet är att det är just deras världsbild som riskerar göra denna konflikt så oerhört farlig, för det här är ingen oskyldig naivitet vi talar om, utan sådant som leder till att samhällen perverteras med terrorism och osunda värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in