Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Min information om Syrien bygger långt ifrån på nyhetssidor, låt vara svensk media.
Svensk media.. den vidrigaste av dem alla..
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Om det är någon som lurad är det väl du och dina meningsfränder. Ni har helt tappat förmågan att skilja på vad som är faktiskt propaganda av väst och vad som inte är det. Det är ingen nyhet att majoriteten av personer som dig antingen är islamofober eller judehatare, eller helt enkelt antivästerländska.
FEL!
Detta handlar INTE om politik, inte hur man "vill ha världen" det är ju sjukt att hävda när du själv berättar att du bara fått info från den sidan som USA/NATO/ISRAEL vill att du ska se.
Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!
Att arméer som amerikanska och NATO agerar som de gör är knappast på vinst för det amerikanska folket, vad har de vunnit på Syrien, Libyen, Iraq, Afghanistan?
Visst, lite vinst för en liten del av amerikanska befolkningen kanske.
Barack Obama, den gamla Nobelpristagaren - är den enda President någonsin som varit i krig under ALLA dagar i Oval Office, kör USA djupt ner i en finanskris med alla de åren av krig.
För Europa och hur "asylkrisen" slog till 2015 skulle vara bra för Europa fattar jag inte, utan vara islamofob, var nu den gränsen går. Jag tycker inte det är superbra för varken Europa eller (framförallt) Sverige att varenda kriminell från kåken i Iraq/Libyen eller som hävdade sig vara från Syrien = PUT är speciellt bra.
För Mellanöstern är det ju uppenbarligen inte några Happy Days - men vi har en vinnare - Isr***
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Ni VILL tro att Assadregimen krigar mot terrorister och ni VILL att muslimer ska slaktas för att tillfredsställa er hat mot mot muslimer, judar eller allt som kan tänkas utmana den västerländska ordningen.
"Vill tro att Assad krigar mot terrorister" - Hallå!! Assad Psyop över! Avslutad! Från Vita Huset i självaste New York Times:
https://www.nytimes.com/2017/03/31/us/politics/trump-bashar-assad-syria.html
VAD TROR DU ASSAD KRIGAR MOT?!
"Moderata Rebeller" för fred, frihet och demokrati?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Du kan ju ha en preferens om vilket utfall du hoppas på (Assad eller rebellerna), men sitt inte och hänvisa till uppenbara propagandasidor eller ljuga om hur allting som framställs på västerländsk media är påhittad eller lögner.
Du projekterar dina problem på mig nu, fulknep sluta, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Det som är fascinerade är att du tror att du på något sätt har någon som helst kunskap om Syrien eller dess historia, låt vara dess folk. Du bygger hela din information på youtubare som kommer fram med underliga teorier och med klart uttalade pro-Assad agendor.
Jag bygger inte hela mina källor på "Pro Assad YouTubare" - Bullshit, du behöver titta bort från massmedia det är fan inte många som köper den där krigspropagandan längre.
Låter som en gammal gubbe som inte "litar på de internet länkarna" utan sätter på Aktuellt. Klart att det finns massor men info-kanaler online som inte ger ensidig NATO-Propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
FN har du tidigare ansett vara pålitliga, och de själva har en mängd rapporter som bekräftar det som "västerländsk media" rapporterar om, både till nackdel och fördel för Assad. Både HRW och Amnesty skriver ju ständigt om USA:s flygbombningar i Afghanistan, Irak, Jemen och Syrien. Det är för mig oförståeligt hur du kan påstå att dessa är "köpta" när de skriver om sådant som faktiskt inte gynnar USA. Det, om något, borde visa på vilken bristfällig uppfattning du har om omvärlden.
Amnesty är så korrupta så jag använder dem själva som källa när de tillsammans med Goldhsmits Univ. i London gick ihop och skapade sin tecknade propagandafilm inför Genevé
Teckand Förintelsepropanda.
Sen händer de att de talar sanning men när man öppet ser att någonting används som krigspropaganda med den informationen som finns om Amnesty International -
Men gillar du HRV måste du vara ett stort fan av Kenneth Roth?
Hur han dissade en av få ärliga röster från Sverige i den "offentliga debatten"
Swedish Doctors for Human Rights: White Helmets Video, Macabre Manipulation of Dead Children and Staged Chemical Weapons Attack to Justify a “No-Fly Zone” in Syria
http://theindicter.com/swedish-doctors-for-human-rights-white-helmets-video-macabre-manipulation-of-dead-children-and-stage d-chemical-weapons-attack-to-justify-a-no-fly-zone-in-syria/
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Ni VILL tro att Assadregimen krigar mot terrorister och ni VILL
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Min information om Syrien bygger långt ifrån på nyhetssidor, låt vara svensk media.
Aleppo Media Center, "AMC" en NATO-Propagandahubb i Gaziantep, Turkiet är det du bygger din verklighetsbild om det är via svensk media.
Finns lite info om dem i tråden om Massmedias hantering av Syrien (tror jag) annars lite här:
http://21stcenturywire.com/2016/09/20/exclusive-aleppo-media-centre-funded-by-french-foreign-office-eu-and-us/
..när folk låter bli att ens kolla på annan info blir det lite cult över det. trodde de försvann när Aleppo befriades men uppenbarligen inte.
Hur svårt kan det va? Kom igen, jag tror fortfarande på dig!
Inte bara vad som är rätt och fel enligt vanligt sund moral, de som dina "Moderata Rebeller" gjort mot Aleppo och syriens folk är allt annat än trevligt