2017-02-19, 12:41
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Någon som är förvånad över att Sofia tillåtits förstöra Villa Solbacken? Hon har "blåst ut" den, flyttat väggar, ändrat planlösning och allting - inte alls bara barnsäkrat och tagit bort asbest som man fick höra först. Det sägs att Prinsessan Lilian inte skulle känna igen sig, om hon kom tillbaka dit för att spöka. Sofias dåliga smak får genomsyra allt... Hade det inte gått att hastigt K-märka byggnaden, som ju har historiskt värde för oss eftersom Bertil och Lilian bodde där i så många år? Då hade det inte varit lagligt för ägaren att göra ändringar utan tillstånd. (Färgen på utsidan måste man dock söka tillstånd för att ändra, men det gjorde S och CP förstås inte. De tog en annan nyans...)

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/209541

Hon lär ta de chanser hon får att få sin vilja igenom. Får hon inte bo på ett slott ska det tokrenoveras. Kåken är bara en funkisvilla modell större, att en avdankad prins och en gruvarbetardotter bott där är inget skäl för k-märkning.

Lilla Hellqvist (och för all del även prins Lippi) förstår uppenbarligen inte att de onödiga renoveringarna uppfattas som slöseri.
Citera
2017-03-10, 19:32
Medlem
Hade troligen inte hänt någon av oss andra utan tror hennes uppgradering beror på hennes titel:
Citat:
Sofia blev uppgraderad på hemliga USA-resan

Prinsessan Sofia har varit på en hemlig resa till USA.
Enligt sajten Stoppapressarna åkte hon i ekonomiklass – men uppgraderades till affärsklass av personal på flygplatsen.
– Det var en privat resa som prinsessan genomförde, säger Margareta Thorgren, informationschef vid hovet.

http://www.expressen.se/nyheter/kungligt/sofia-blev-uppgraderad-pa-hemliga-usa-resan/
Citera
2017-03-10, 21:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hade troligen inte hänt någon av oss andra utan tror hennes uppgradering beror på hennes titel:

http://www.expressen.se/nyheter/kungligt/sofia-blev-uppgraderad-pa-hemliga-usa-resan/
Handlar mer om att enklare hålla reda på hon iom titeln hon har samt att SÄPO har ett enklare jobb!
Citera
2017-03-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Handlar mer om att enklare hålla reda på hon iom titeln hon har samt att SÄPO har ett enklare jobb!

Handlar om FJÄSK ...
Citera
2017-03-23, 16:07
Medlem
Kungahuset gick precis ut med att knatte nr två är på G. En till att försörja, jippie!
Snart har vi väl slut på landskap som de kan få?

http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/aktuellt/prinscarlphilipochprinsessansofiavantarbarn.5.73a5 feee15af50049ffc6.html
Citera
2017-03-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dillar
Kungahuset gick precis ut med att knatte nr två är på G. En till att försörja, jippie!

http://www.kungahuset.se/kungafamiljen/aktuellahandelser/aktuellt/prinscarlphilipochprinsessansofiavantarbarn.5.73a5 feee15af50049ffc6.html

Monarkins bidrag till mänskligheten
Citera
2017-03-23, 21:10
Medlem
"Till skillnad från kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine har prins Carl Philip och prinsessan Sofia tidigt bestämt sig för att inte ha någon barnflicka - så långt det går."
Citat från Aftonbladet

Pappa CP "arbetade" 70 dagar förra året och mamma 59. Vem behöver en nanny då?!? Dessutom var det sällan heldagar de jobbade plus att mycket av det var för egna stiftelsen och liknande (som borde ses som volontärt/hobbygrej och inte arbete).
Citera
2017-03-23, 22:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jag som hade hört han föredrog tvåan
Citera
2017-03-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Haha! Om man ska vara riktigt elak så tror jag CP tar vad han får... 🙊
Fast hade han haft lite vett så hade han utnyttjat sin "status" till max och inte låtit sig lockas in i giftemål av kaffeflickan.
Citera
2017-03-23, 23:35
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten

Jo förvisso, men enbart som mottagare. Sofia har nog en kunglig samling av strap-on:s i garderoben.

Men förövrigt hajar jag inte hatet mot henne. Är väl bara bra att de får in lite nytt friskt blod i sin inavlade släkt?
Hon är ju dessutom hyfsat vacker och verkar inte hälften så urblåst som tillexempel Madde.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-03-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jo förvisso, men enbart som mottagare. Sofia har nog en kunglig samling av strap-on:s i garderoben.

Men förövrigt hajar jag inte hatet mot henne. Är väl bara bra att de får in lite nytt friskt blod i sin inavlade släkt?
Hon är ju dessutom hyfsat vacker och verkar inte hälften så urblåst som tillexempel Madde.

MVH/Gnomegirl

Nu citerade du visserligen inte mig men jag vill ändå svara!
I hela sitt vuxna liv så har hon sökt efter medial uppmärksamhet, paradise hotel, utvikningar m.m.
Sen gav hon nog upp hoppet om det och stack till USandA där hon skaffade sig en sugardaddy med jobbig unge (från hennes numera nedlagda blogg). Sen "råkar" hon träffa en naiv och lätt utvecklingsstörd(?) prins som faller som en fura... Hon startar "välgörenhet" i Afrika efter detta eftersom hon inser att hennes bakgrund inte ser helt bra ut i folks ögon.

Helt ärligt så väntar jag vara på att hennes sugardaddy ska avslöja något smarrigt eller att en vanilj-porrfilm med henne släpps.
Eller så har kungahuset lyckats att muta alla till tystnad.
Citera
2017-03-24, 09:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Haha! Om man ska vara riktigt elak så tror jag CP tar vad han får... 🙊
Fast hade han haft lite vett så hade han utnyttjat sin "status" till max och inte låtit sig lockas in i giftemål av kaffeflickan.

Ja, kungliga män har ju i alla tider förlustat sig med slampor av olika slag. Men till gemål har de valt en kvinna som varit oklanderlig. (I alla fall på det området.) C P borde antagligen ha haft en förmyndare som hade fattat sådana beslut åt honom, hans intelligens är för låg för att han ska förstå vad han gör...

Citat:

Helt ärligt så väntar jag vara på att hennes sugardaddy ska avslöja något smarrigt eller att en vanilj-porrfilm med henne släpps.
Eller så har kungahuset lyckats att muta alla till tystnad.

Ja, jag misstänker också att vi inte har sett det värsta av/med Sofia ännu...

Citat:

Vad var det jag sa? The Heir and the Spare. Hon vet att konsolidera sin ställning. Nu har hon försörjning på hög nivå garanterad livet ut, även om C P skulle lämna henne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in