2017-04-02, 21:49
Medlem
Bill Cliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane
För att förtydliga ditt uttalande om ingen redan länkat det:
https://www.instagram.com/p/BSYtxYiAlC4/

Kanske ska tilläggas att halvtidsbränningen arrangerades av 200 män i Niqabs.
Citera
2017-04-02, 21:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Kom igen nu. Vi får höra hela tiden hur vi hyrt in oss på våra antagonisters arena, vi får höra att vi är överklasslaget utan några egentliga belägg, vi får höra att vi har en identitetskris, etc. Saken är den att såna saker som att ifrågasätta motståndare och dess supportrar drabbar alla! Det ingår. Varför skulle ni vara skyddade från det?
Det ska vi inte vara, men klart man slår tillbaka när kritiken uppstår
Citat:
Dessutom, rent objektivt, så är Solna en långt bättre kommun att bedriva fotbollsverksamhet i än vad Stockholms kommun är. Så jag fattar egentligen inte vad problemet är med att ni är ett solnalag?
Som jag sa har jag ingenting emot det. Kan egentligen inte bry mig mindre vad folk har för uppfattningar om vad vi är. Men ska man va korrekt är AIK både ett Stockholm/Solnalag lite beroende på definition.

Aja fullt godkänd premiär på läktaren. På planen ser det desto mer frustrerande ut..
Citera
2017-04-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det ska vi inte vara, men klart man slår tillbaka när kritiken uppstår

Som jag sa har jag ingenting emot det. Kan egentligen inte bry mig mindre vad folk har för uppfattningar om vad vi är. Men ska man va korrekt är AIK både ett Stockholm/Solnalag lite beroende på definition.

Aja fullt godkänd premiär på läktaren. På planen ser det desto mer frustrerande ut..
Nej men ärligt talat verkar det som att ni blir väldigt förnärmade när man påpekar att ni är ett solnalag. Jag förstår som sagt inte varför egentligen?

Jag vill dock beröma er för niqabupproret (det riktiga niqabupproret). Det var verkligen klockrent
Citera
2017-04-02, 22:11
Medlem
Satt långt ifrån norra idag, finns det bilder där man ser att dom har burkor på sig under bränningen? Haha så jävla klockrent.
Citera
2017-04-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Satt långt ifrån norra idag, finns det bilder där man ser att dom har burkor på sig under bränningen? Haha så jävla klockrent.

https://www.instagram.com/p/BSZAlu4jWhe/?taken-by=supporterkulturen

vid un-banderollen syns några klart och tydligt.
Citera
2017-04-02, 22:51
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Nej men ärligt talat verkar det som att ni blir väldigt förnärmade när man påpekar att ni är ett solnalag.

Vi är ett stockholmslag och vad ni grin-gårdare tycker... skiter vi i.
Vi spelade på Stadion från 1912 och vann guld där bl.a. Runt 1936 (20 år senare) gav vi bort skiten till någon loserklubb. Samma loserklubb flyttade sen in hos bajen på södermalm.
Citera
2017-04-02, 22:53
Medlem
Återigen snyggt tifo, kompletterades med rök. Jag satt fel för att se Häckens, men jag tror de drog de kortare strået.
https://w.cdn-expressen.se/images/fe/5f/fe5f6ac4a51f4572895acfbc9d8dfb1d/16x9/original.jpg
Citera
2017-04-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Vi är ett stockholmslag och vad ni grin-gårdare tycker... skiter vi i.
Vi spelade på Stadion från 1912 och vann guld där bl.a. Runt 1936 (20 år senare) gav vi bort skiten till någon loserklubb. Samma loserklubb flyttade sen in hos bajen på södermalm.
Jo det märks ju att du inte blir ett skit påverkad av vad vi grin-gårdare tycker...

(Obs: spår av ironi kan förekomma)
Citera
2017-04-02, 23:00
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Citat:
Nej men ärligt talat verkar det som att ni blir väldigt förnärmade när man påpekar att ni är ett solnalag. Jag förstår som sagt inte varför egentligen?

Jag vill dock beröma er för niqabupproret (det riktiga niqabupproret). Det var verkligen klockrent
Är DIF fotboll från Södermalm? Likaså DIF hockey? Men DIF bowling är då från Vårby i Huddinge Kommun och DIF brottning från Vällingby? Eller, har jag förstått det rätt? Så en förening är uppdelad i var den kommer ifrån beroende på var respektive sektion har sin hemmaarena? Känns som att varenda större klubb måste ha en rejäl identitetskris då.
Citera
2017-04-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Är DIF fotboll från Södermalm? Likaså DIF hockey? Men DIF bowling är då från Vårby i Huddinge Kommun och DIF brottning från Vällingby? Eller, har jag förstått det rätt? Så en förening är uppdelad i var den kommer ifrån beroende på var respektive sektion har sin hemmaarena? Känns som att varenda större klubb måste ha en rejäl identitetskris då.
Ja vi har ju visserligen aldrig profilerat oss som en Vårbyklubb. Ni har ju faktiskt tidigare profilerat er som en solnaklubb, men nu duger det tydligen inte. Får jag fråga dig varför?
Citera
2017-04-02, 23:18
Medlem
Har polisens ingripande i Peking-klacken avhandlats?

Min spontana reaktion var att polisen skulle göra ett statement i och med maskeringsförbudet som är på tapeten.

Såg att närmare 10 GAIS blev plockade i Borås idag på samma grunder.

Edit; Det var 2 GAIS som blev tagna för överträdelse av maskeringsförbud, resterande på andra grunder.
Senast redigerad av Feinflux 2017-04-02 kl. 23:23.
Citera
2017-04-02, 23:20
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Citat:
Ja vi har ju visserligen aldrig profilerat oss som en Vårbyklubb. Ni har ju faktiskt tidigare profilerat er som en solnaklubb, men nu duger det tydligen inte. Får jag fråga dig varför?
Orkar knappt svara dig, du känns som ett troll... Men ger det ett försök till då. Du menar allvarligt att en klubb kommer ifrån där man har sin hemmaarena? Det är ju som att säga att du är Pakistanier bara för att du flyttar till Pakistan.

AIK fotboll kanske profilerat sig som ett Solnalag förut just för att arenan ligger där, det betyder ju dock inte att klubben kommer därifrån? DIF fotboll har ju likaså profilerat sig som en Söderklubb, "Södermalm Djurgårdsland". Duger inte Östermalm längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in