2017-04-01, 12:34
Medlem
Rasande-Roses avatar
Nja, nu är definitionen inte alls så kristallklar. Man är minderårig, men jag skulle nog snarare kalla minderåriga över 15 år för ungdomar. Sen så föreslår jag också att du istället formulerar det som "dåligt allmänbildad".

Vidare så har man i våra grannländer lyckats konstatera att en majoritet av de ensamkommande är vuxna över 18 år. Finns inget som tyder på att det skulle vara annorlunda här i Sverige. Ensamkommande man ser i medier och på stan förefaller vara i åldern 25-40 år.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-04-01 kl. 12:38.
Citera
2017-04-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Nja, nu är definitionen inte alls så kristallklar. Man är minderårig, men jag skulle nog snarare kalla minderåriga över 15 år för ungdomar. Sen så föreslår jag också att du istället formulerar det som "dåligt allmänbildad".

Vidare så har man i våra grannländer lyckats konstatera att en majoritet av de ensamkommande är vuxna över 18 år. Finns inget som tyder på att det skulle vara annorlunda här i Sverige. Ensamkommande man ser i medier och på stan förefaller vara i åldern 25-40 år.

I FN:s barnkonvention används ordet barn i betydelsen en människa som inte fyllt 18 år.
Citera
2017-04-01, 12:59
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
I FN:s barnkonvention används ordet barn i betydelsen en människa som inte fyllt 18 år.

FN:s barnkonvention får säga vad den vill. Här i Sverige säger vi ungdomar om minderåriga som inte är barn. Vad gäller de ensamkommande, som uppenbart är vuxna, så säger vi skäggbarn.
Citera
2017-04-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
FN:s barnkonvention får säga vad den vill. Här i Sverige säger vi ungdomar om minderåriga som inte är barn. Vad gäller de ensamkommande, som uppenbart är vuxna, så säger vi skäggbarn.

Man räknas fortfarande som barn tills man fyllt 18 år.

Ensamkommande barn som visar sig vara vuxna heter vuxna barn.
Citera
2017-04-01, 14:18
Bannlyst
Citat:

Vuxna barn? Kan man kalla pensionärer för pensionerade barn också?
Citera
2017-04-01, 20:46
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Minderårig. Barn är något helt annat.
Citera
2017-04-02, 04:50
Medlem
Streckkods avatar
Sluta tjaffsa nu!

Ni vet ju att det är ensamkommande embyon vi pratar om!

Guldklimpar, raketforskare, pensionsräddare och talibaner.
Kärt baaarn har många namn...
Citera
2017-04-02, 06:07
Medlem
Citat:

-Unga vuxna menar du? Ensamkommande kallas för lögnare..
Citera
2017-04-02, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
https://www.svd.se/ett-20-tal-utvisas-i-kvall--nu-kraftsamlar-aktivister/i/senaste

Hur många finns här? 35000? Och vi utvisar 20?
Kommer dess rabiata fruntimmer att förstöra och försena utvisningar?
Kärringarna borde utvisas.

Under tisdagskvällen kommer polisen att verkställa en större utvisningsinsats till Afghanistan. Enligt uppgifter från flyktingorganisationer har ett 20-tal personer på Migrationsverkets försvar i Göteborg fått instruktioner om att göra sig i ordning och samla ihop sina tillhörigheter eftersom de ska iväg snart.

Kinna Skoglund, från nätverket ”Vi står inte ut”, är på plats för att protestera. Hon säger att flera hundra personer har samlats för att genomföra en manifestation mot utvisningen.
Släpp in tanten på någon av de större förläggningarna så lär hon ändra åsikt...
Citera
2017-04-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Men nyansera lite då? Vill ni bara skramla med nyckelknippor och blåsa visselpipa för att det ska bli tyst? Ni åstadkommer inte någonting som ens är värt att bemöta, även om ni triggar några inte alltför brighta killar.

När ni ändå är här kan ni väl försöka argumentera lite? Med fungerande argument, alltså.

Vilka djävla ni?? Tuta i trumpeter och skramla runt med grytlock och annat krafs är inte min melodi.

Åsiktspluralism = lika med friskt samhälle.

Den här skittråden (ää bää kuk o fitta tanterna knullar hö hö hö bränna på bål ha ha hittepå) har noll och inget värde,

Dock vann FI

Som jag inte röstar på men som stod för någon form av vett o sans inkl. argument.
Citera
2017-04-02, 21:33
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Vilka djävla ni?? Tuta i trumpeter och skramla runt med grytlock och annat krafs är inte min melodi.

Den här skittråden (ää bää kuk o fitta tanterna knullar hö hö hö bränna på bål ha ha hittepå) har noll och inget värde,

Dock vann FI

Som jag inte röstar på men som stod för någon form av vett o sans inkl. argument.

Hur vann FI? I vilken tävling. Vett o sans inkl. argument tell me more.

Citat:

Vad i helvete är vuxna barn

https://youtu.be/iA5OzZ4sSMQ

En vuxen bebis?
Senast redigerad av de.Montfort 2017-04-02 kl. 21:42.
Citera
2017-04-02, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom

Dock vann FI

Jo F! är duktiga på sina gapargument, spotta, kissa och bränna pengar som ett bokbål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in