2017-04-02, 20:10
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.
2017-04-02, 20:14
Medlem
Mia-Rovys avatar
Vilken typ av feminist menar du? Här vimlar ju också av kvinnohatare som kallar alla icke-kvinnohatare för feminister. Och vissa menar att det endast är manshatare som är feminister.

Så vilka söker du? Kanske är lättare om du säger en ståndpunkt du saknar motdebattörer för.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-02 kl. 20:17.
2017-04-02, 20:18
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vilken typ av feminist menar du? Här vimlar ju också.av kvinnohatare som kallar alla icke-kvinnohatare för feminister. Och vissa.memar att det endast är manshatare som är feminister.

Så vilka söker du? Kanske är lättare om du säger en ståndpunkt du saknar motdebattörer för.

Ja jag tycker att dom borde attackera från alla läger så att säga, rent allmänt alltså. Det är ju knappt så "mobben" får mothugg.
2017-04-02, 20:19
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja jag tycker att dom borde attackera från alla läger så att säga, rent allmänt alltså. Det är ju knappt så "mobben" får mothugg.
Jag brukar i alla fall kritisera kvinnohatare när jag ser dem, och jag tycker att jag gör det galant (det är ju ganska lätt, med tanke på deras argument och logiska felslut). Sen om du menar detta eller något annat är svårt för mig att veta. Vet ju inte riktigt vad du söker efter. Upplever också att de flesta är på min sida.
2017-04-02, 20:22
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jag brukar i alla fall kritisera kvinnohatare när jag ser dem, och jag tycker att jag gör det galant (det är ju ganska lätt, med tanke på deras argument). Sen om du menar detta eller något annat är svårt för mig att veta

Ja jag kanske ställer för breda frågor, får se om det ens är hållbart trådmaterial...

Men ja jag menar även att det är för få som du då t.ex.
2017-04-02, 20:27
Medlem
För att de får mothugg, inte avgör villkoren för debatten, och Flashback inte är något safe space för lättkränkta snöflingor.
2017-04-02, 20:31
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ja jag kanske ställer för breda frågor, får se om det ens är hållbart trådmaterial...

Men ja jag menar även att det är för få som du då t.ex.
Alright. Ja, men jag är ju här Vart sedan alla andra är vet jag inte. Upplever ändå för det mesta medhåll från övriga användare.

Men visst, det är inte alltid jag orkar. Och ibland ser jag det som en vinst om TS inte får mothugg av mig. Och allt ser jag inte heller. Men ibland så.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-02 kl. 20:34.
2017-04-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.
det är svårt att försvara en lögn
2017-04-02, 20:39
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
det är svårt att försvara en lögn
Så du har något konkret? Hur lyder lögnen?
2017-04-02, 20:41
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
För att de får mothugg, inte avgör villkoren för debatten, och Flashback inte är något safe space för lättkränkta snöflingor.

Men herregud det är ju här på Flashback man får vara anonym, det är ju helt glasklart för fan att det här som man bakom sin anonymitet har safe space för sina icke rumsrena tankar och åsikter.
2017-04-02, 20:47
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Så du har något konkret? Hur lyder lögnen?

Det är väl ganska svårt att inte se att dagens feminister fokuserar på trams istället för riktiga problem som tex Islam, som dom konstigt nog är för? Nej istället ska det fokuseras på mansplaining, hat mot vita män och annat trams, är du också en sådan eller?
2017-04-02, 20:50
Medlem
1. pga alldels för låg kvalitet, precis som TS beskriver det...vem fan orkar käfta med folk som helt seriöst kallar sig för antifeminist och itne vill att kvinnor ska ha rösträtt ex.
2. pga dagens rådande ideal/ tendenser av att enbart prata med sina gelikar...de s.k. åsiktsbubblorna. Flashback har ju blivit synonymt med kvinnohat och rasism i det allmäna medvetandet.
3. Kanske också för att feminister oftare än andra har mer att pyssla med än s.k. nättroll och antifeminister.

det sista är dock en ren gissning från min sida.

Jag är dock feminist och jag käftar för fullt här pga att jag tror starkt på att motverka nr 2.
För min egen skull, för debattens skull.
Även om jag verkligen VERKLIGEN anser att nivån ibland är så låg så jag mer tror mig befinna mig på ett dagis för nerknarkade 3-åringar i trotsåldern än på ett allmänt forum för minst 18 åringar, så kör jag på. Gör man medvetna val av att väja undan från de största idioterna så funkar det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in