2017-04-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Någon som minns den där träffen där spelare, ledare, experter m fl skulle tippa
utgången av serien ? Antalet deltagare i tipset var i alla fall 111 enligt säker
källa, alltså mig själv.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/03/20/upptaktstraff-2017-mff-jattefavoriter-nastan-varannan-tror-pa-malmo/

Enkel matematik.

Om ingen förstått det där så är alltså 0.9 % 1 st person varav följer, ja ni vet.
3.8 % skall nog vara 3.6 % i artikeln.
Citera
2017-04-02, 17:02
Medlem
Losec.Muppss avatar
Självfallet har Norling bättre koll än jag, men jag tycker fortfarande det är mycket märkligt att inte starta Thern, oavsett hur bra Blomberg har sett ut på försäsongen.
Citera
2017-04-02, 17:13
Medlem
Kollade FC Barcelona, nej vänta GIF sundsvall-AFC idag. Det enda jag tänkte under andra halvlek var: herregud så dåliga de är AFC - hur ska de kunna ta ett endaste poäng i år. Det är ju bortaplan. Kan de spela bättre hemma? Kan de spela oändligt mycket bättre hemma? Men var är hemma egentligen? Åh är Gif Sundsvall lika fint bolltrillande som Barcelona eller är AFC det sämsta laget som beträtt en allsvensk arena?

Jag tror AFC kommer ta 0 poäng i allsvenskan i år. Jag tror det på fullaste allvar. Tror inte ens de har kvalité till att parkera bussen och gneta till sig 0-0 på hemmaplan

Om inte så är GIF Sundsvall en kandidat, en stark sådan - till SM GULD i år
Citera
2017-04-02, 17:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Kollade FC Barcelona, nej vänta GIF sundsvall-AFC idag. Det enda jag tänkte under andra halvlek var: herregud så dåliga de är AFC - hur ska de kunna ta ett endaste poäng i år. Det är ju bortaplan. Kan de spela bättre hemma? Kan de spela oändligt mycket bättre hemma? Men var är hemma egentligen? Åh är Gif Sundsvall lika fint bolltrillande som Barcelona eller är AFC det sämsta laget som beträtt en allsvensk arena?

Jag tror AFC kommer ta 0 poäng i allsvenskan i år. Jag tror det på fullaste allvar. Tror inte ens de har kvalité till att parkera bussen och gneta till sig 0-0 på hemmaplan

Om inte så är GIF Sundsvall en kandidat, en stark sådan - till SM GULD i år

Det var sannerligen ingen bra start. Pelle O får inte låsa Turay, Eddhari (och Omeje när han är tillbaka) för mycket. Framåt finns kvalitet, men då måste Pelle O hitta rätt balans.

Att Giffarna kan trilla boll var inget nytt. Däremot förvånande att den skrala offensiven lyckas hänga tre.
Citera
2017-04-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Adams hade jag glömt.

Nåt är ju fel med den där Sana som inte kan tygla sitt humör förövrigt.
Han är ju Göteborgare.
Citera
2017-04-02, 17:58
Avslutad
Surt att vi inte fick straffen men om man skall vara ärlig så skapade vi väl egentligen inte tillräckligt mycket framåt för att vara värda en seger. Däremot var det härligt att se vilken trygghet det fanns i försvaret, speciellt om man tänker på hur rädda vi har sett ut genom åren just borta mot AIK.

Något som stör mig dock är alla hyllningar Friberg ständigt får i media. Han gjorde visserligen ett helt ok defensivt jobb idag men förutom att han är fruktansvärt långsam i löpningarna så tar det alltid äckligt lång tid innan han lyckas leverera bollen vidare i offensiva omställningslägen. Det är nästan alltid 3-4 tillslag innan han väljer att slå en enkel sidledspass.
Citera
2017-04-02, 18:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Surt att vi inte fick straffen men om man skall vara ärlig så skapade vi väl egentligen inte tillräckligt mycket framåt för att vara värda en seger. Däremot var det härligt att se vilken trygghet det fanns i försvaret, speciellt om man tänker på hur rädda vi har sett ut genom åren just borta mot AIK.

Något som stör mig dock är alla hyllningar Friberg ständigt får i media. Han gjorde visserligen ett helt ok defensivt jobb idag men förutom att han är fruktansvärt långsam i löpningarna så tar det alltid äckligt lång tid innan han lyckas leverera bollen vidare i offensiva omställningslägen. Det är nästan alltid 3-4 tillslag innan han väljer att slå en enkel sidledspass.

AIK har inte riktigt rätt lag för att ställa motståndarens försvar på prov.
Citera
2017-04-02, 19:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Premiärer. Man är så glad och förväntansfull innan men alltid så besviken efteråt.. Att man aldrig lär sig..

Anfallsspelet är riktigt dåligt där Goitom & Krpic lika gärna kunde va Eero & Avdic..

0-0 mot Häcken är ingen katastrof men visst fan är det undermåligt..
Citera
2017-04-02, 19:36
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Gott att se Krickan vara tillbaka i god form! Vi har alltså 2 bra målvakter.

Håller med om att backlinjen ser stabil ut, Joel oväntat bra men jag saknar Karis snabba löpningar på kanten! Börjar bli gammal?
Citera
2017-04-02, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Gott att se Krickan vara tillbaka i god form! Vi har alltså 2 bra målvakter.

Håller med om att backlinjen ser stabil ut, Joel oväntat bra men jag saknar Karis snabba löpningar på kanten! Börjar bli gammal?

Absolut! Jag hoppas ändå Peter får fortsätta när han är hel, han är ju framtiden. Tyvärr är det nog så med Kari men just idag så skulle nog defensiven vara hans högsta prioritet. Men att det inte är samma kvalitet där som för några år sedan såg man ju redan förra säsongen.
Citera
2017-04-02, 20:05
Medlem
beatbeats avatar
Ögat får ett tufft jobb med tanke på vårt försvar, tycker ändå han borde stoppat någon av målen.
Super Mario var helt ok, känns som han kan bli en bra vänsterback för oss.
Jiloan var pigg och frisk. En av de bättre hos oss idag.
Paulsen var stark i luften och närkampsspelet.
Romulo gjorde ett hyfsat inhopp.
Resten var skräp.

Peking vann helt klart rättvist. Ruttet försvar och många underprestationer från oss. Tycker vi ändå skapar lite chanser här och där. Har sett mycket värre ut tidigare år när vi varit på besök i Peking. Man får heller inte glömma att Peking är ändå ett av de mest formstarka lagen i Sverige just nu och det är verkligen inte vi.
Citera
2017-04-02, 20:09
Medlem
Var bara tvungen att skriva detta men lär få äta upp det snart..

Skönt att vara serieledare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in