2017-03-31, 09:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Cupen har förövrigt fått ett mycket större intresse senaste åren sedan omläggningen, tyvärr förstör cmore mycket med sina starttider i slutspelet men annars är det helt klart på rätt väg. Sedan är det ju alltid så att en cup tappar intresse om alla stora lag åkt ur. Fast det gäller ju alla cuper oavsett land. En fa-cupfinal mellan typ Brighton&Hove Albion-Crewe lockar ju mindre intresse än Chelsea-Utd.

Hur blir det med cupen i framtiden? Vem kommer att ha dom rättigheterna?
Citera
2017-03-31, 10:21
Medlem
Känns väldigt osäkert inför allsvenskan hur bra är Malmö? Trots pengar på banken så känns det som ett osäkert kort många topplag känns det på förhand. Änglarna, Aik, Norrköping, Häcken, Elfsborg, Djurgården och Östersund känns starka. Den andra halvan med nykomlingarna, Jönköping, Sundsvall, Hammarby, Örebro och Kalmar känns som dom kan slåss i nedre delen.

Tittar man på spelartrupper så har Sundsvall det anonymaste laget. Hallenius och Myrestam men resten har man ingen aning om, har något av de andra nyförvärven spelat i superettan förutom Aziz som inte var ordinarie på superettan nivå.
Eskilstuna med Frimpong hur bra är han! Halmstad med en Japan och en gammal Fredrik Olsson. Sirius med Ogbu och Jönköping utan målskytt som Sundsvall! Hammarby med en gammal Kennedy och Hamad som ska visa taktpinnen.

Ska bli spännande och se hur det kommer gå de första omgångarna.
Citera
2017-03-31, 12:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur blir det med cupen i framtiden? Vem kommer att ha dom rättigheterna?

Vet faktiskt inte hur länge Cmore har dom rättigheterna men det vore ju ingen höjdare om cupen låg kvar där dels med tanke på hur dom misshandlat slutspelet iår och dels att allsvenskan hamnat annorstädes. Förhoppningsvis kan allt samlas.
Citera
2017-03-31, 13:15
Medlem
anteri17s avatar
Det stör mig lite att Kalmar så kraftigt har gått under radarn. Laget kom 6:a förra året trots att bäste broder Elm egentligen bara var fullt tränad under hösten. Mittfältet är spelskickligast i AS. I bak är Viktor Elm en av AS mest underskattade spelare. I övrigt finns det småfina spelare över hela planen.
Jag tycker Kalmar är bättre (sett till spelare tillsammans med spelet på plan) än både Ellos och IFK Gbg.
Citera
2017-03-31, 13:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det stör mig lite att Kalmar så kraftigt har gått under radarn. Laget kom 6:a förra året trots att bäste broder Elm egentligen bara var fullt tränad under hösten. Mittfältet är spelskickligast i AS. I bak är Viktor Elm en av AS mest underskattade spelare. I övrigt finns det småfina spelare över hela planen.
Jag tycker Kalmar är bättre (sett till spelare tillsammans med spelet på plan) än både Ellos och IFK Gbg.

Har lite dålig koll på Kalmars mittfält, vilka har dom där förutom Elm?
Citera
2017-03-31, 13:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har lite dålig koll på Kalmars mittfält, vilka har dom där förutom Elm?

Framför allt Ismael, men det ska bli intressant att se om Melker Hallberg lyfter sig. Hans bror Herman vet jag inte om jag har sett, men klart nyfiken på honom.
Citera
2017-03-31, 13:44
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Cupen har förövrigt fått ett mycket större intresse senaste åren sedan omläggningen, tyvärr förstör cmore mycket med sina starttider i slutspelet men annars är det helt klart på rätt väg. Sedan är det ju alltid så att en cup tappar intresse om alla stora lag åkt ur. Fast det gäller ju alla cuper oavsett land. En fa-cupfinal mellan typ Brighton&Hove Albion-Crewe lockar ju mindre intresse än Chelsea-Utd.

Blev inte Svenska cupen ointressant igen när Cmore tog över sändningarna? Det känns som det blev mer surr när cupen gick i SVT. Jag tror det hade bra för svensk fotboll om cupen fick ligga kvar i SVT. Tror även hade publiksiffrorna i Allsvenskan i och med att cup-matcherna hade varit ett samtalsämne i fikarummen..
Citera
2017-03-31, 13:54
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Håller med. De kommer dessutom antagligen få en flygande start mot just Elfsborg i premiären på en av våra mardrömsarenor. Kan bli stora siffror.
Citera
2017-03-31, 14:11
Medlem
Någon som minns den där träffen där spelare, ledare, experter m fl skulle tippa
utgången av serien ? Antalet deltagare i tipset var i alla fall 111 enligt säker
källa, alltså mig själv.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/03/20/upptaktstraff-2017-mff-jattefavoriter-nastan-varannan-tror-pa-malmo/

Enkel matematik.
Citera
2017-03-31, 15:30
Medlem
anteri17s avatar
Det börjar imorgon! Det är ingen dålig debutmatch heller; IFK gbg mot Malmö inför 35k åskådare. Allsvenskan frodas något så in i helvete för tillfället. De usla medierna lyfter istället småproblem med alkohol och "taskig läktarattityd". Fy fan så uselt.
Citera
2017-03-31, 15:48
Medlem
snillet_1s avatar
Apropå fotboll och alkohol så förstår jag inte alls fenomenet. Några öl efter matchen kan såklart vara trevligt men att börja innan eller till och med dricka under matchen är för mig obegripligt. När jag går på fotboll vill jag se allting glasklart. Ölen stör koncentrationen och gör en trögtänkt. Att stå eller sitta pissnödig på en fotbollsarena lockar heller inte.
Citera
2017-03-31, 16:02
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Apropå fotboll och alkohol så förstår jag inte alls fenomenet. Några öl efter matchen kan såklart vara trevligt men att börja innan eller till och med dricka under matchen är för mig obegripligt. När jag går på fotboll vill jag se allting glasklart. Ölen stör koncentrationen och gör en trögtänkt. Att stå eller sitta pissnödig på en fotbollsarena lockar heller inte.

Jag håller med. Men tycker du öht att alkoholkonsumtionen är ett problem på svenska arenor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in