2017-04-02, 07:06
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Vi avslutar 2016 med planstormning och inleder 2017 med planstormning, vi är i alla fall konsekventa om något.

Vad hände?
Citera
2017-04-02, 07:38
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vad hände?

Inget speciellt egentligen, en kille runt 12(?) pitchar planen från den ena långsidan då han störde sig på en TFF-spelare. Gick fram till honom, sa några väl valda ord och räckte finger innan han leddes av plan av vakter, såg komiskt ut för att vara ärlig.
Citera
2017-04-02, 08:03
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Inget speciellt egentligen, en kille runt 12(?) pitchar planen från den ena långsidan då han störde sig på en TFF-spelare. Gick fram till honom, sa några väl valda ord och räckte finger innan han leddes av plan av vakter, såg komiskt ut för att vara ärlig.

Säker på att den inte var Bä$tuz?
Citera
2017-04-02, 08:06
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Säker på att den inte var Bä$tuz?

Ja rätt säker, är kanske Bä$tuz 2.0?
Citera
2017-04-02, 08:17
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ja rätt säker, är kanske Bä$tuz 2.0?

Bä$tuz hade aldrig, aldrig, enbart räckt fingret
Citera
2017-04-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Ingetdera. AIK, helt enkelt.
Vart har ni er hemkommun?
Citera
2017-04-02, 10:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Heter ni Stockholm AIK eller Solna AIK?
AIK. Inget Stockholm/Solna. Bara AIK. Det ska väl inte va så svårt å begripa?
Citat:
Vart har ni er hemkommun?
Solna. Fast med samma logik är Djurgården ett söderlag. Spelar fotboll och hockey i bajenland dit dom blivit förpassade.
Senast redigerad av ZlatanMania 2017-04-02 kl. 10:21.
Citera
2017-04-02, 10:44
Medlem
FiffelMonas avatar
Läser bak i tråden att bajen har (hade iaf) problem med biljettsläpp och att man kanske måste fysiskt stå i kö länge för att få en biljett eller chansa på att sidan inte åker ned... I DIF finns det en app där mina säsongsbiljetter finns, sen kan jag välja att skriva ut dem själv om jag vill. Så fick vi hem ett plastkort som funkar som säs.kort.

När lösbiljetterna till premiären skulle släppas datum X kl 14.00 så gick det till så här; man gick in på www.dif.se 13:45, då sa den att det är många som vill besöka sidan just nu men du har plats nr y och när det väl är din tur har du 10 minuter på dig att boka biljett.

Som säsongare är jag jävligt tacksam att jag slipper krångla med lösbiljetter, derbyn och bortamatcher är jobbigt nog... Vad tar bajen för ett säs-kort på långsidan mitt?
Citera
2017-04-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
AIK. Inget Stockholm/Solna. Bara AIK. Det ska väl inte va så svårt å begripa?

Solna. Fast med samma logik är Djurgården ett söderlag. Spelar fotboll och hockey i bajenland dit dom blivit förpassade.
Söder är i Stockholms kommun. Vi är i Stockholm, ni är i Solna. Varför är det så farligt för er gnagare? Är ni inte stolta över att vara ett solnalag?

Och ja, vi blev förpassade till en toppmodern skitarena tack vare UEFA. Om jag fick bestämma skulle vi varit kvar på Stadion och rymdskeppet skulle rivas.
Citera
2017-04-02, 10:58
Medlem
Citat:
Söder är i Stockholms kommun. Vi är i Stockholm, ni är i Solna. Varför är det så farligt för er gnagare? Är ni inte stolta över att vara ett solnalag?

Och ja, vi blev förpassade till en toppmodern skitarena tack vare UEFA. Om jag fick bestämma skulle vi varit kvar på Stadion och rymdskeppet skulle rivas.

Vi är stolta över vårt ursprung (Biblioteksgatan - Stockholm) och stolta över vårt hem (Solna). Problem med det?
Citera
2017-04-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Vi är stolta över vårt ursprung (Biblioteksgatan - Stockholm) och stolta över vårt hem (Solna). Problem med det?
Absolut inte. Däremot undrar jag varför ni blir så förnärmade av att man påpekar att ni är ett solnalag?
Citera
2017-04-02, 11:03
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:

Det här börjar bli en rött trött diskussion som dyker upp då och då.

Fun fact, Solna och Sundbyberg är de enda kommunerna i Sverige som helt och hållet ligger i en annan tätort. Hela Solna och Sundbyberg ligger alltså inuti det som definieras som staden Stockholm. I t ex Göteborg ligger Mölndal i Göteborg, men Mölndals kommun är till ytan rätt stor och delar hamnar utanför Göteborgs tätort.

Sen förstår ju jag personligen inte varför det är så viktigt att bråka om vilka lag som är från Stockholm och vilka som är från Göteborg, det är ju lite som att tävla om ifall det är bäst att skita ner sig eller spy ner sig. Förslagsvis vill man ju inte göra något av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in