Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
.
Citat:
Ursprungligen postat av
VLCD
.
Håller med VLCD om det som skrivits om användbara indikatorer i de senaste inläggen. Vad det handlar om är ju i slutändan sannolikhet, och ju fler ändamålsenligt utformade indikatorer man kan ha på sin sida desto bättre. Personligen tycker jag att Tobbe Rosén har många bra tips att komma med som var och en enkelt kan använda hemma i sin privattrading, till exempel:
- Handla med trenden.
- Handla när trendkanalens botten/tak, för att ha utrymme för utväxling.
- Använd macd som signal när du handlar nåt som är i trend.
- Köp eller sälj inte nåt som avvikit för mycket från längre medelvärdena åt fel håll (tror han brukar säga 30%, har inte i huvudet exakt hur han räknar).
Han gör faktiskt en mindre genomgång av sina utgångspunkter i senaste trading direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=lcL9ZMQseSU
Sen bygger man ju givetvis själv upp diverse mer eller mindre bra "indikatorer" man har svårt att inte ta intryck av...om det sen är bra eller dåligt kan ju variera, men själv har jag tex svårt att undvika att alltid associera ökad volatilitet med nedgångar - ökar vollan så blir jag mer avvaktande, vilket inte alltid är bra. Har även svårt att frigöra mig från snacket i media, och är snacket dåligt underbyggt vill jag gärna agera contrarian, och det blir inte alltid så bra på kort sikt eftersom man får flödena mot sig.