2017-04-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Har 3xA mördat någon?
Oklart, men någon hade en dump från Facebook där en Zakaria hade likat BOs cover photo så de är kopplade. Och Zakaria sitter enligt en tråd här någonstans här häktad för mord. Så kan vara ett motiv.
Citera
2017-04-01, 18:33
Medlem
Det är så lätt att sitta och döma ut en människa. Ingen vet något om hans uppväxt m.m. Han har säkert gjort många fel men ingen förtjänar att dö. Varken offer eller gärningsmän.
Nånstans har något gått snett för ingen är född kriminell.
Citera
2017-04-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Ingen sympati från min sida för BO. Ingen normal människa tar foto på en mördad medmänniska. Fuck honom

Inte alls otroligt att 23-åringen själv var det tilltänkta offret, istället för den skjutne 16-åringen.
Den unge killen hade enligt alla uppgifter aldrig haft något med kriminalitet att göra.
Citera
2017-04-01, 18:45
Medlem
vänta vrfr ville "de" döda 23 åringen? (men AO dog) någon som kan svara? vad som hände innan AO dog??
Senast redigerad av Hendrix1 2017-04-01 kl. 18:56.
Citera
2017-04-01, 19:39
Medlem
Citat:
Mordet på 23-åringen fångades på film

Här är polisens just nu hetaste spår i jakten på mördarna som sköt ihjäl en 23-årig man på Rosengård i torsdags.
Polisen har fått in övervakningsfilmer – som helt eller delvis fångade ögonblicket när mannen mördades.
– Skottlossningen syns på filmen, säger åklagaren Jenny Lindell som är förundersökningsledare i utredningen.

Citat:
Men polisen har lyckats säkra ett antal filmer som kan komma att utgöra mycket starka bevis mot mördarna vid en eventuell rättsprocess.
Åtminstone en av filmerna fångade när skotten föll mot 23-åringen.
– Jag kan inte kommentera exakt vad man ser men skottlossningen syns, det kan jag bekräfta. Man ser att det skjuts, säger Jenny Lindell.
Ser man vem som skjuter?
– Jag kan inte kommentera exakt vad eller vilka man ser, säger Jenny Lindell och konstaterar att filmen eller filmerna är "jätteviktiga" för utredningen.
– Det är de såklart eftersom de visar sekvenser ur händelseförloppet som kan vara avgörande framöver.

http://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-pa-23-aringen-fangades-pa-film/
Citera
2017-04-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/mordet-pa-23-aringen-fangades-pa-film/

Därav anledningen att dom 7 blev gripna så fort troligtsvis!
Citera
2017-04-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
På vilket sätt skulle det vara onormalt att ta foton av en dödsskjuten person? Jag har själv gjort det.
I det fallet var dödsoffret en vän och syftet var att säkra bevisning (som myndigheter i det landet var ointreserade av) samt att ha bildbevis när den mördades familj anlände.

Det sjuka som 3xA gjorde består i att han vitt och brett spred bilden på nätet. Det är SJUKT!

Typiskt blatte beteende , tar kort på offret istället för att hjälpa eller ringa efter hjälp
Citera
2017-04-01, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Typiskt blatte beteende , tar kort på offret istället för att hjälpa eller ringa efter hjälp

tidningar betalar för bra foton om du inte visste det. har inget med blatte fasoner att göra då svenskar fotar mer
Citera
2017-04-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Nånstans har något gått snett för ingen är född kriminell.

Nej, inte född kriminell, men man väljer vilken väg man vill gå.
I "de utsatta områdena" bor det många människor. De flesta väljer inte den kriminella vägen.

Det mesta av ens personlighet är redan formad vid 5 års ålder. Det kan du lätt konstatera själva ifall du fortfarande umgås med dina barndomsvänner. De som var elaka då är elaka nu, de som var snälla då är det fortfarande. I 90% av fallen.
De flesta grova brottslingar fortsätter tills de stupar eller tills de blir så gamla att de yngre blir starkare. I det senare fallet går de grovt kriminella ofta med i KRIS ("Kirminellas Revansch i Samhället") och kräver att samhället skall ta hand om dem, därför att de nu är "reformerade". Egentligen är de bara för svaga för att klara sig i kriminella kretsar.

Så hur många grovt kriminella har vi råd med (räknat i mördade, misshandlade, våldtagna och bestulna)? Är vi beredda att acceptera 100 mord om året för att kunna hålla oss med 1000 grovt kriminella? Eller är de mörades liv värda något också, och vi borde då göra oss av med slöddret istället?*)
---
*) Vi behöver ju inte döda dem; vi kan spärra in dem för alltid i ett myggrikt träsk bakom ogenomträngliga murar.
Citera
2017-04-01, 22:18
Medlem
LennartJahkels avatar
Åklagare: Mordet på Ramels väg fångades på film - Sydsvenskan
https://www.sydsvenskan.se/2017-04-01/aklagare-mordet-pa-ramels-vag-fangades-pa-film

Någon som vet något?
Citera
2017-04-01, 22:44
Medlem
Vänta.

https://www.liveleak.com/view?i=d1f_1485591475 är den 23 åring tror jag.

Men AO äger ju samma jacka. Så AO blev sjkuten av ett misstag (för att han hade samma jacka på sig när han blev skjuten).

Videon är säkert gammal, men lägt ut på ett annat datum, men ja, mina tankar.
Citera
2017-04-01, 22:52
Medlem
Orkar inte läsa alla inlägg i denna tråden men har bara en undran.

Har någon droppat namnet Mekky ännu? Det brukar ju någon göra så fort det skjuts i Malmö. Inte för att jag har en aning om vem han är, men namnet brukar ju som sagt dyka upp. 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in