2017-04-01, 23:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendrix1
Vänta.

https://www.liveleak.com/view?i=d1f_1485591475 är den 23 åring tror jag.

Men AO äger ju samma jacka. Så AO blev sjkuten av ett misstag (för att han hade samma jacka på sig när han blev skjuten).

Videon är säkert gammal, men lägt ut på ett annat datum, men ja, mina tankar.

Citat:
25 åringen sa själv att han var i ett cafee i närheten när det small, men ändå var det han som var först framme vid Offret( 16 åringen), i själva verket så var det 25 åringen som skulle befinna sig vid busshållplatsen, men lurade dit 16 åringen som var klädd i typ samma jacka som han själv.
Det lades ut i natt.
Citera
2017-04-01, 23:14
Medlem
Citat:
Vänta.

Men AO äger ju samma jacka. Så AO blev sjkuten av ett misstag (för att han hade samma jacka på sig när han blev skjuten).

vad är för video? vem filma?
Citera
2017-04-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Vem är killen som blev skjuten i lindeborg? har det med detta att göra?

Maysem Mekawi Salim som blev skjuten på Lindeborg är bror till Akram Mekawi Salim som sköts till döds på Kronotorpsgatan tidigt i mars.
Citera
2017-04-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Att sudda ut allt i mobilen och kasta sim kortet räcker inte! Dom kan ändå få fram informationen. Bara dom har mobilen!

Nej, inte facebook-chatter etc. De kan bara få fram vissa av de raderade smsen.
Citera
2017-04-02, 02:23
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Vänta.

Vad är det här film på ?
Citera
2017-04-02, 03:49
Medlem
Citat:
Vänta.

Kollat på videon men vet inte vad den har för betydelse för att hamna på live leak? Killar som hänger vid en falafel kiosk.

Teorin att AO lurades dit kan stämm och att de som sköt gjorde bara jobbet och viste inte skillnaden mellaN AO och ahmed. Men när dw kom tillbaka för att göra slut på han, såg de inte då att det inte var ahmed? Jag menar alla har parajumpers och canadGoose där ii rosengård, alltså fanns fler alternativ att skjuta. Motivet kan även styrkas i en intervju ahmed ger att han "vet vem mördarnA på AO är men vågar inte namnge de, dom är väldigt farliga och vet allt om honom.
Citat:
Ursprungligen postat av bjojne
Orkar inte läsa alla inlägg i denna tråden men har bara en undran.

Har någon droppat namnet Mekky ännu? Det brukar ju någon göra så fort det skjuts i Malmö. Inte för att jag har en aning om vem han är, men namnet brukar ju som sagt dyka upp. 😄
Stämmer. Konstigt nog nämns hans namn överdriver mkt även om han är en nobody. Dagens tråd har han inte nämnts, än. 😂😂
Citera
2017-04-02, 05:49
Medlem
Gripandet av dom 7 personerna kom väldigt fort inom dom så kallade avgörande 24 timmarna. Tog ca 12 timmar! Tror att dom har vittne till skjutningen och hela händelseförloppet på film. Övervakningskameran sitter i perfekt vinkel till Brottsplatsen! Polisen sa att dom tror detta kan bli ett genombrott i en del ärenden Ska bli intressant att följa. Häktningsförhandling bör väl vara på måndag eller tisdag?
Citera
2017-04-02, 08:35
Medlem
Mordet finns på film och det är polisen som är innehavaren.... Frågan är nu vem som svettas mest. De anhållna eller de som inte förhindrade att mordet ägde rum över huvud taget. Fick BO bli den ultimata lockfågel som fick fällan att slå igen och får det verkligen gå till så?
Citera
2017-04-02, 09:32
Medlem
Det som inte tyder på att han lurade AO till busshållplatsen i sitt eget ställe, är ju att han stannade kvar i Rosengård och Malmö. Vem skulle lurat någon att ta ens plats på gatan för att sedan gå hem och gå handla som vanligt nästa dag? Dessutom sprang han till offret när han skjutits han borde väl ha dragit fort som faan om det var honom de var ute efter?
Citera
2017-04-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjojne
Orkar inte läsa alla inlägg i denna tråden men har bara en undran.

Har någon droppat namnet Mekky ännu? Det brukar ju någon göra så fort det skjuts i Malmö. Inte för att jag har en aning om vem han är, men namnet brukar ju som sagt dyka upp. 😄

Fick höra av en vän igår att det snackas mycket i hans kretsar om att det bara är en tidsfråga innan Amir Mekky kommer bli släckt, det sägs att man kommer tömma 2 ak47 mag på på Amir Mekky Omar EI Frank White, Mah He och några till. OBS 100% säkra källor.
Citera
2017-04-02, 10:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det som inte tyder på att han lurade AO till busshållplatsen i sitt eget ställe, är ju att han stannade kvar i Rosengård och Malmö. Vem skulle lurat någon att ta ens plats på gatan för att sedan gå hem och gå handla som vanligt nästa dag? Dessutom sprang han till offret när han skjutits han borde väl ha dragit fort som faan om det var honom de var ute efter?

Ja, det där med att han tog foto på offret är lurigt tycker jag. Att han gjorde det för att bearbeta sorgen är naturligtvis helt uteslutet. Dagens ungdom har ju en tendens att fota allt de ser bara för att de kan, för att sprida det i sociala medier, för att få status, etc. etc. så det finns ju en möjlighet att han fotade på bara ren reflex. Det är också väldigt uppenbart att sannolikheten för att han såg vem som mördade AO är otroligt hög.

I februari var han med om en händelse där någon (två personer tror jag det var) bröt sig in i lägenheten där han befann sig. Han låste in sig på toaletten för att undkomma ett attentat, och gärningsmännen lämnade lägenheten när de inte hittade honom, utan en kompis till honom istället (dåligt att det inte kollade toaletten, men det är en helt annan sak). Så, det är ju knappast en tuffing vi pratar om för då hade han rimligtvis försökt göra motstånd istället för att fly. Med det sagt: skulle han verkligen varit så jäkla tuff att han först lockat dit AO, och sedan sett på medan någon sköt honom, och precis efter att gärningsmännen stuckit rusar han fram och fotar liket? Känns väldigt tveksamt tycker jag. OBS: Jag vet att händelsen i februari kom EFTER mordet på AO, men lik väl.

Jag tänker såhär: 3XA är av någon anledning (slumpen) på plats när AO mördas. Han fotar gärningsmännen när de flyr från platsen, och SEN fotar han den döda kroppen. Självklart vet han vem mördarna är, och fotar dem för att få en hållhake på dem. Gärningsmännen får reda på att 3XA vet vem de är och har foto på dem, och det leder till att de klipper honom.

Ska bli väldigt intressant att se vem som häktas för mordet på 3XA, lär väl vara välkända namn om man nu ska spekulera.
Citera
2017-04-02, 11:00
Moderator
Mappings avatar
I väntan på att det ska dyka upp mer aktuell info om detta mord, tänkte jag kort sammanfatta vad vi vet om 3XA:

2014-04-16: *hmed stäms tillsammans med M*rko Osm*n för brott mot ordningslagen. De två ska gemensamt och i samförstånd använt pyrotekniska varor utan tillstånd av polismyndigheten i Rörsjöparken den 2014-02-15. Vet inte om de fälldes för detta.

2014-12-24: Sprängningarna mot Victoria Parks lokaler på Herrgården i Rosengård. *hmed var misstänkt för att ha deltagit i detta, men åtalades aldrig. Kollar man förhören, SMS och annat känns det förhållandevis troligt att han är inblandad på något sätt. Han umgås dagligen med övriga inblandade (Osm*n-bröderna, *tef, D**b*sse etc.), och det framgår också att han känner både Akram och Maysen Mek*wi. Han erkänner också att han missbrukar både kokain och cannabis.

2016-05-18: *hmed häktas för brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor (grovt brott), och grov olovlig körning. För det förstnämnda brottet häktas också bland annat Most*ph* *youb och Z*k*ri* Al Kh*yy*ti. Det är för övrigt den sistnämnde här som satt häktad för mordet på *tto K*sim i Tensta 2016-12-13 men som råkades släppas på fri fot av misstag. Lite mer kuriosa: en släkting (bror tolkar jag det som) till ovan nämnda *youb skottskadades på Rosengård 2016-05-30 efter en dispyt om en tjej. Där var nästan en hel familj med efternamnet *hm*d inblandad, och även dessa personer figurerar i olika kriminella sammanhang.

2017-02-20: 3XA bits av en lösspringande hund i Eslöv när han stod och väntade på tåget/bussen. Gråter ut i kvällspressen om det. Konstigt gjort om man vill ligga lågt.

Om någon vet mer så fyll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in