Citat:
Ursprungligen postat av
Mint100
Det som inte tyder på att han lurade AO till busshållplatsen i sitt eget ställe, är ju att han stannade kvar i Rosengård och Malmö. Vem skulle lurat någon att ta ens plats på gatan för att sedan gå hem och gå handla som vanligt nästa dag? Dessutom sprang han till offret när han skjutits han borde väl ha dragit fort som faan om det var honom de var ute efter?
Ja, det där med att han tog foto på offret är lurigt tycker jag. Att han gjorde det för att bearbeta sorgen är naturligtvis helt uteslutet. Dagens ungdom har ju en tendens att fota allt de ser bara för att de kan, för att sprida det i sociala medier, för att få status, etc. etc. så det finns ju en möjlighet att han fotade på bara ren reflex. Det är också väldigt uppenbart att sannolikheten för att han såg vem som mördade AO är otroligt hög.
I februari var han med om en händelse där någon (två personer tror jag det var) bröt sig in i lägenheten där han befann sig. Han låste in sig på toaletten för att undkomma ett attentat, och gärningsmännen lämnade lägenheten när de inte hittade honom, utan en kompis till honom istället (dåligt att det inte kollade toaletten, men det är en helt annan sak). Så, det är ju knappast en tuffing vi pratar om för då hade han rimligtvis försökt göra motstånd istället för att fly. Med det sagt: skulle han verkligen varit så jäkla tuff att han först lockat dit AO, och sedan sett på medan någon sköt honom, och precis efter att gärningsmännen stuckit rusar han fram och fotar liket? Känns väldigt tveksamt tycker jag. OBS: Jag vet att händelsen i februari kom EFTER mordet på AO, men lik väl.
Jag tänker såhär: 3XA är av någon anledning (slumpen) på plats när AO mördas. Han fotar gärningsmännen när de flyr från platsen, och SEN fotar han den döda kroppen. Självklart vet han vem mördarna är, och fotar dem för att få en hållhake på dem. Gärningsmännen får reda på att 3XA vet vem de är och har foto på dem, och det leder till att de klipper honom.
Ska bli väldigt intressant att se vem som häktas för mordet på 3XA, lär väl vara välkända namn om man nu ska spekulera.