2017-04-01, 19:05
  #51313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inAbzurdum
Känns som att folk fick relativt bra score på detta prov endå. Även jag kände att det var enklare än i tillexempel höstas.

Tror det kommer krävas högre poäng för högre score detta runda. Vad tror ni?

Nja, dom som skriver här har ju som i provet en "survivor bias". Inte många 0.7 r som kommer hit och skriver: "Hej alla jag fick 0.7 kolla på min långa snopp."

Ta resultaten här med en nypa salt.
Citera
2017-04-01, 19:06
  #51314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Nja, dom som skriver här har ju som i provet en "survivor bias". Inte många 0.7 r som kommer hit och skriver: "Hej alla jag fick 0.7 kolla på min långa snopp."

Ta resultaten här med en nypa salt.

Man kan ju få 0.7 men ha en stor balle ändå. Just saying (y)
Citera
2017-04-01, 19:07
  #51315
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Vad får dig att säga det?
Tyckte verb var lätt i år som alla år, höjde mig med ett par poäng (!)
Men det kanske inte andra tyckte, hoppas gärna på en lätt normering där!

Det fanns en text på engelska, om Walt Disney som jag märkte var väldigt komprimerad. Det tog längre tid än vanligt att läsa den texten, tror det var extra många ord. Detta kanske förvärrar/förbättrar normeringen!? Håller tummarna iaf!
På vilket prov läste du om Walt Disney?
Citera
2017-04-01, 19:07
  #51316
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Vad får dig att säga det?
Tyckte verb var lätt i år som alla år, höjde mig med ett par poäng (!)
Men det kanske inte andra tyckte, hoppas gärna på en lätt normering där!

Det fanns en text på engelska, om Walt Disney som jag märkte var väldigt komprimerad. Det tog längre tid än vanligt att läsa den texten, tror det var extra många ord. Detta kanske förvärrar/förbättrar normeringen!? Håller tummarna iaf!


Fitta också, fick rätt på alla ord ink läs, mek, men kvantitativa delen missade jag poäng på...
Ska tilläggas att jag har varit bosatt här i Sverige i 5 år.
Citera
2017-04-01, 19:07
  #51317
Medlem
inAbzurdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Nja, dom som skriver här har ju som i provet en "survivor bias". Inte många 0.7 r som kommer hit och skriver: "Hej alla jag fick 0.7 kolla på min långa snopp."

Ta resultaten här med en nypa salt.

Samma visa varje år här inne givetvis. Bortsett från det så känner jag endå att det var väldigt enkelt iår.
Citera
2017-04-01, 19:08
  #51318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Vad får dig att säga det?
Tyckte verb var lätt i år som alla år, höjde mig med ett par poäng (!)
Men det kanske inte andra tyckte, hoppas gärna på en lätt normering där!

Det fanns en text på engelska, om Walt Disney som jag märkte var väldigt komprimerad. Det tog längre tid än vanligt att läsa den texten, tror det var extra många ord. Detta kanske förvärrar/förbättrar normeringen!? Håller tummarna iaf!


Say what?

Den har inte jag fått i alla fall. Skrivit i Luleå.
Citera
2017-04-01, 19:08
  #51319
Medlem
Tyckte detta prov var enklare än senast, och även att jag gjorde bättre ifrån mig. Men enligt akademins facit så borde jag ha sänkt mig rätt rejält från 1.35. Någon mer?
Citera
2017-04-01, 19:08
  #51320
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Vad får dig att säga det?
Tyckte verb var lätt i år som alla år, höjde mig med ett par poäng (!)
Men det kanske inte andra tyckte, hoppas gärna på en lätt normering där!

Det fanns en text på engelska, om Walt Disney som jag märkte var väldigt komprimerad. Det tog längre tid än vanligt att läsa den texten, tror det var extra många ord. Detta kanske förvärrar/förbättrar normeringen!? Håller tummarna iaf!

Vänta va?? Walt Disney? Inte haft det, säkert så finns det alltså helt olika prov olikt förra gången då frågorna bara var omkullkastade. Hörde även att mina LÄS inte överensstämde med andras texter. På läs hade jag iaf om arktisk fauna, pirater och om norska forntida kungar
Citera
2017-04-01, 19:09
  #51321
Medlem
Ebolakids avatar
Fick
Kvant 72
Verb 48
Hoppas på 1,45 vilket motsvarar 2016 normeringstabeller
Men provet kändes väldigt lätt! Är typ besviken med 72 på kvant... det säger en del
Citera
2017-04-01, 19:11
  #51322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
På vilket prov läste du om Walt Disney?

Kom inte ihåg, det var förmodligen utprövningspasset.
Citera
2017-04-01, 19:12
  #51323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Vänta va?? Walt Disney? Inte haft det, säkert så finns det alltså helt olika prov olikt förra gången då frågorna bara var omkullkastade. Hörde även att mina LÄS inte överensstämde med andras texter. På läs hade jag iaf om arktisk fauna, pirater och om norska forntida kungar

Man vad i helvete är det här? Arktisk fauna?! Var det provpass 2, testprovet?

Jag hade om pirater och norska kungar, men arktisk fauna samt Walt Disney fanns inte med på mina papper!
Citera
2017-04-01, 19:13
  #51324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
På vilket prov läste du om Walt Disney?

Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Say what?

Den har inte jag fått i alla fall. Skrivit i Luleå.

Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Vänta va?? Walt Disney? Inte haft det, säkert så finns det alltså helt olika prov olikt förra gången då frågorna bara var omkullkastade. Hörde även att mina LÄS inte överensstämde med andras texter. På läs hade jag iaf om arktisk fauna, pirater och om norska forntida kungar

Jag hade PP3 version 2. Skrev i Huddinge i södra Stockholms Län. känner inte igen Walt Disney eller Aktisk Fauna - men kommer ihåg en om valar typ planktonätare, som blev fler p.g.a minskande istäcke, kan ha varit på engelska?
Känns som ni fått PP3 version 1.

edit: ser nu att ni kanske menade testprovet, nvm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in