2017-03-31, 23:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Sjukt humoristisk, faktiskt. Tänk dig själv att du befunnit i dig i ett sinnestillstånd där du fascinerats av universums oändlighet och din hjärna snöar in på alla de outgrundliga anledningarna till vår existens. Enligt min mening är de som ägnar sig åt dylika funderingar annat än flyktigt att betrakta som drogpåverkade, sinnesslöa eller kraftigt understimulerade. Ett hårt dagsverke innebär i regel att sådana tankar snabbt kan läggas åt sidan.

Hursomhelst, du ligger där och funderar på livets mysterier när en flashgranat smäller, ett halvtdussin beväpnade och maskerade män krossar fönsterrutan, hoppar in och siktar på dig med automatvapen.
Snacka om realitycheck. Sicken adrenalinkick.

Grabbarna borde fan bjuda insatsstyrkan på tårta för en oförglömlig upplevelse.

Edit: Ingen kom ju till skada, så vad fan gnäller de om?

Ingen kom till skada?
Vilket jävla trauma, säger jag!
Frågan är om de kan sova normalt på ett bra tag. Posttraumatisk stress.
Citera
2017-03-31, 23:09
Medlem
Detta låter lite som ett aprilskämt som någon journalist på Aftonbladet missat är just ett aprilskämt, och råkat publicera för tidigt?

Om detta nu var sant, och de filmat en superhemlig radiomast som ledde till att insatsstyrkan slog till, skulle de väl knappast fått ha kvar filmen, som sedan publiceras till allmän beskådan av Aftonbladet...?
Citera
2017-03-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timilim
Detta låter lite som ett aprilskämt som någon journalist på Aftonbladet missat är just ett aprilskämt, och råkat publicera för tidigt?

Om detta nu var sant, och de filmat en superhemlig radiomast som ledde till att insatsstyrkan slog till, skulle de väl knappast fått ha kvar filmen, som sedan publiceras till allmän beskådan av Aftonbladet...?

Ligger ju som "EXTRA" på förstasidan på AB nu...med en fin bild på "hemliga masten"
Citera
2017-03-31, 23:13
Medlem
henrikos avatar
Hade det inte varit billigare att sätta två vanliga poliser utanför dörren tills morgonen när de misstänkta kom ut för frukost, istället för att kalla in hela djävla insatsstyrkan en timme för detta?

Är detta en del i Dans satsning på mängdbrott? Ta vem fan som helst med en kamera?
Citera
2017-03-31, 23:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ok, någon som heter Per, vill ha pengar. Det är vad allt handlar om.
Citat:
Nu har Per anmält händelsen till Justitieombudsmannen. Han menar att insatsen inte följde proportionalitetsprincipen, och kritiserar även polisen för att inte ha bett om ursäkt. Han skriver också att de fruktade för sina liv, då de först inte förstod att de beväpnade männen var från polisen.
Man kan iofs förstå honom, det var säkert inte alls roligt.
Men det var inte heller personligt riktat mot "Per". Det handlar om rikets säkerhet. Kan vi lita på att "Per" är en riktig Per, eller heter han egentligen Pjotr?
Citera
2017-03-31, 23:22
Medlem
Bara jag som tycker detta är lite kusligt? Med tanke på världsläget,att dem infört värnplikt väldigt snabbt utan att någon från vänsterkanten protesterat på något nämnvärt sätt.
Nu plötsligt stormar insatsstyrkan helt plötsligt
Citera
2017-03-31, 23:22
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, någon som heter Per, vill ha pengar. Det är vad allt handlar om.

Man kan iofs förstå honom, det var säkert inte alls roligt.
Men det var inte heller personligt riktat mot "Per". Det handlar om rikets säkerhet. Kan vi lita på att "Per" är en riktig Per, eller heter han egentligen Pjotr?

Vad faaan!!! 😂 Nu sprutade jag te ur näsan ju...Jätteroligt!😁 Inte helt orimlig tanke av Dig dock.
Citera
2017-03-31, 23:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Hade varit önskvärt med lika bestämt agerande från polisen när det kravallas i svenska förorter.

Ja, tack! Gärna det! Men man är väl rädda för dålig publicitet...
Citera
2017-03-31, 23:27
Bannlyst
Bara jag som drar kopplingar till "sex-scenen" i George Orwells 1984 (boken naturligtvis, ingen jävla filmatisering)?
Citera
2017-03-31, 23:31
Medlem
Tjackmosters avatar
Hahahahaha. Det är just den här typen av nyheter som rysk media smäller upp stort och skrattar skiten ur sig åt. Korkade, klumpiga, imkompetenta svenskar som i panisk rysskräck snubblar och gör bort sig.

Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Bara jag som drar kopplingar till "sex-scenen" i George Orwells 1984 (boken naturligtvis, ingen jävla filmatisering)?
Länge sedan man läste den boken. Vad händer i den scenen?
Senast redigerad av Tjackmoster 2017-03-31 kl. 23:33.
Citera
2017-03-31, 23:31
Medlem
Det är förstås ETT SKÄMT.

Kolla datumet. Det är den 31 mars.

Vad är det för dag imorgon? Vad är datumet då?
Citera
2017-03-31, 23:32
Medlem
MrFolds avatar
Intrycket jag fick av artikeln är att det saknas info. Vad exakt vet jag inte men det låter inte sannolikt att två random killar knäpper några bilder på moln och timmar senare kommer insatsstyrkan med dragna vapen. Jag tror de gjorde mer saker eller så har de kopplingar till någon gruppering eller organisation av mer suspekt sort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in