Är det ingen som vet lite mer om den där Per?
Det borde ju ligga något mer bakom den här storyn, jag menar han ser ju ut som en vänstertomte så snuten hade säkert redan span på honom.
Jobbigt för de drabbade men det är klart att insatsstyrkan måste användas till något, någon gång för att motivera deras existens. Det här var kanske det skarpaste läge dom varit med någonsin.
Om man bortser från "träningsperspektivet" är det lite svårt att se motivet för aktionen. Det hade ju onekligen varit smidigare att bara helt enkelt ringa på dörren.
Varför inte ha nästa övning i samband med någon stenkastning mot blåljusfordon. Då kunde dom spränga av lite bomber och storma någon lagom stor klunga av 14-15 åringar som är på fel plats vid fel tid.
Jag dör... kom att tänka på följande roliga historia...
Mannen gick till läkaren och klagade över för tidig utlösning.
Läkarens råd:
– När du du är nära utlösning, så försök att skrämma dig själv.
Mannen köpte en startpistol kom hem och satte igång en 69:a med frugan.
Då utlösningen närmade sig brände han av ett skott.
Nästa dag gick han till läkaren som frågade hur det hade gått.
– Åt helvete! Frugan bet av 5 cm av picken, sket mig i ansiktet – och grannen kom ut ur garderoben med händerna i vädret!
Jag kom att tänka på följande roliga historia.
Mannen gick till läkaren och klagade över för tidig utlösning.
Läkarens råd:
– När du du är nära utlösning, så försök att skrämma dig själv.
Det var STF Gärdet och mittemot ligger Försvarsmakten HR-Centrums kontor. ”Masten” är plockepinn av antenner på tak i området. Uppenbarligen känsligt med tanke på Försvarsmaktens högkvarter och tillhörande verksamheter runt Gärdet/Östermalm, men ändock helt synligt i karttjänster osv.