Björkström till från DIF till Östersund. Hejdå Tim!
Cred till TB som alltid gett 100% på planen, tyvärr är han rätt begränsad som fotbollsspelare, men skulle inte förvåna mig om Potter gör honom till en superback.
Potter verkar ju vara en riktig trollkarl. Björkström kanske har utnyttjats fel i DIF?
Intressant att han väljer Djurgården och inte Norrköping, lite synd. För peking fans alltså.
Väljer? Har Norrköping ryckt i honom? Jag ser inte riktigt hur vi skulle ha råd med honom. Han lär ju kräva en sjuk lön med tanke på att han tjänar bra i Gent.
Det blev alltså inte den pålitliga forward som man hade kunnat kräva. Gustav Engvall är naturligtvis en duktig spelare och jag tror säkert att han kommer göra 10-15 mål den här säsongen men om DIF vill vinna SM-guld så borde klubben ha satsat på en anfallare som åtminstone har potential att sluta i toppen av skytteligan. Jag tror inte att Engvall har den potentialen men man vet aldrig. Det kan ju påpekas här att en Gustav Engvall i bra form håller minst lika hög klass som MFF:s Pawel Cibicki och Alexander Jeremejeff.