2017-03-29, 15:36
Medlem
ZeroTollerAntzs avatar
Tja lite OT men om min polare skickar btc te mitt fs konto ifrån sitt fs konto så borde de ju inte ta lång tid va??? för han sa att de ska gå på en halv timme ......... har väntat 2h nu och ja vet 100% att insättningsadress o allt e rätt så vad tror ni problemet är??? FS har ju inte tagit mina pengar o de tror ja inte polarn har gjort heller så jag fattar inte vad so kan va till problem....? någon som känner igen sig? kan de ta upp te ett dygn eller vad tror ni???
Citera
2017-03-30, 07:19
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTollerAntz
Tja lite OT men om min polare skickar btc te mitt fs konto ifrån sitt fs konto så borde de ju inte ta lång tid va??? för han sa att de ska gå på en halv timme ......... har väntat 2h nu och ja vet 100% att insättningsadress o allt e rätt så vad tror ni problemet är??? FS har ju inte tagit mina pengar o de tror ja inte polarn har gjort heller så jag fattar inte vad so kan va till problem....? någon som känner igen sig? kan de ta upp te ett dygn eller vad tror ni???
Det kan ta ett dygn eller ännu längre. Om du vet att du har satt in det på rätt Bitcoin-adress så kommer det att komma in så småningom, oavsett hur lång tid det tar.
Senast redigerad av Shuzo 2017-03-30 kl. 07:25.
Citera
2017-03-31, 11:01
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Klart jag kan vänta! Chill att få svar ju! Tack.

Ok men då finns de ju fördelar med Tor -> VPN. Hur ser ens aktivitet ut för dom som som tillhandahåller VPN när man har Tor då? Ser dom bara att man använder Tor? Precis som operatören gör om man kör med bara Tor, eller?

Tja, har du koll på de här eller?
Citera
2017-03-31, 14:27
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Tja, har du koll på de här eller?
De ser bara att du använder Tor.
Citera
2017-03-31, 14:56
Medlem
Jeltzins avatar
Artikel om vapenhandel på darknet i SvD imorse:

https://www.svd.se/europol-risk-att-terrorister-hittar-vapen-pa-darknet/om/darknet
Citera
2017-03-31, 16:07
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Artikel om vapenhandel på darknet i SvD imorse:

https://www.svd.se/europol-risk-att-terrorister-hittar-vapen-pa-darknet/om/darknet

De flesta som köper skjutvapen på det sättet är troligen inte terrorister. Det känns faktiskt mest av allt som att artiklar som denna bara är för att skrämma vanliga medborgare från att försöka handla olagligheter.
Citera
2017-03-31, 19:02
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
De ser bara att du använder Tor.

Tack så hemskt mycket! vilka VPN grejer är bra då? Särskilt i kombination med Tor?
Citera
2017-03-31, 20:03
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Tack så hemskt mycket! vilka VPN grejer är bra då? Särskilt i kombination med Tor?
OVPN.
Citera
2017-03-31, 20:33
Medlem
Pinkamenas avatar
Hur stor är chansen att man skulle bli påkommen eller att polisen listade ut vem man var om man gick in på Tor utan VPN och beställde en jävla massa saker på faktura till någon annan i dennes namn, jag tänker till exempel 100 dildosar hem till någon? Väldigt hypotetisk fråga!
Citera
2017-03-31, 21:28
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkamena
Hur stor är chansen att man skulle bli påkommen eller att polisen listade ut vem man var om man gick in på Tor utan VPN och beställde en jävla massa saker på faktura till någon annan i dennes namn, jag tänker till exempel 100 dildosar hem till någon? Väldigt hypotetisk fråga!
0%.
Citera
2017-03-31, 22:27
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
0%.
Det kan aldrig vara 0 %. Men väldigt minimal.
Citera
2017-03-31, 22:41
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det kan aldrig vara 0 %. Men väldigt minimal.
0.00000034% avrundas ändå till 0, och det är om vi pratar om den teoretiska möjligheten för Polisen att hitta någon som beställt dildos genom Tor. Pratar vi om hur det kommer ske i praktiken så är det bokstavligen exakt 0% chans.
Senast redigerad av Shuzo 2017-03-31 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in