Citat:
Ursprungligen postat av
Closter
Jag gjorde misstaget att hoppa in på Valhalla market... Servrar som kraschar hela tiden. Löjligt hög uttagsgräns för BTCn som inte kommuniceras på förhand. Support som inte svarar på meddelanden. Dessutom är jag skeptisk till att deras "automatiska kryptering" faktiskt krypterar köparens adressuppgifter på ett säkert sätt.
Sidan formligen stinker honung och jag skulle inte bli förvånad om den snart kommer exit scamma eller t.o.m. kontrolleras av polis. Oavsett vad så är det dags att lämna den nu om ni befunnit er där.
Någon med erfarenheter?
Använd INTE Valhalla, du nämner en hel drös med anledningar till att inte använda sidan öht.
Automatisk kryptering är cancer. Om en marknadsplats blir komprometterad, vad händer då?
Jo en angripare (Polis eller annan) kan helt sonika lagra datan i klartext innan meddelandet skickas vidare.
Att PGP är säkert är dock inte frågan om, det är hur implementeringen och nyckelhantering sker som kan vara sårbart. Som sagt, lämna sidan och dina BTC där om det nu inte var några monstersummor som du måste få ut.
Läs mer här:
https://www.reddit.com/r/DNMSuperlist/wiki/not-listed#wiki_valhalla_.28former_silkkitie.29
Citat:
Ursprungligen postat av
peckapecan
Hur går man tillväga för att publicera en egen sida eller webshop på Tor nätverket ?
Om du måste fråga detta här är du nog tyvärr inte redo att lansera en shop på tor-nätverket - du kommer att bli en måltavla för väldigt många.
Snabbt förklarat dock så kör du bara tor-mjukvaran och ändrar i torrc att peka mot din webbtjänst eller annan tjänst, det finns massvis med guider att följa för att konfigurera tor att fungera med t.ex Apache eller Nginx.