2017-11-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaceman3
Vilka utländska .onion sidor är det som gäller nuförtiden, har varit ifrån darknet ett tag och kommer inte in på någon av sidorna jag andvände tidigare, dreamarket, alphabay etc.
Nån som vet?

Just nu är det svårt att hitta stabila marknadsplatser
Inrikes finns annars Flugsvamp, dock med stängd registrering (Kan köpa sig till medlemsskap?)
Vår shop agerar även den inrikes, länk finns tidigare i tråden - utbudet är dock just nu inte existerande pga. säljarbrist.

Av de utländska skulle vi vilja säga är Tochka eller Zion - om du har krav på att de just är utländska.
Vi kommer dock inte åt någon av dessa två marknadsplatserna just nu.

Se här varför övriga siter inte borde användas:
https://www.reddit.com/r/DNMSuperlist/wiki/superlist
Citera
2017-11-10, 22:15
Medlem
Med risk för att framstå som fullständigt efterbliven så har jag förstått att Darknet är betydligt bättre än lokala handlaren. Nu till frågorna som gör att man tappar all värdighet:

Riskabelt eller lika säkert som det framstår?

Hur gör man? Behöver man inbjudan eller vad gäller, programvara etc?

Lämna gärna spydiga attityden även om jag förstår att den är lockande att ta till..
Citera
2017-11-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darserman
Med risk för att framstå som fullständigt efterbliven så har jag förstått att Darknet är betydligt bättre än lokala handlaren. Nu till frågorna som gör att man tappar all värdighet:

Riskabelt eller lika säkert som det framstår?

Hur gör man? Behöver man inbjudan eller vad gäller, programvara etc?

Lämna gärna spydiga attityden även om jag förstår att den är lockande att ta till..
(Utgår ifrån att du pratar om knarksidor) Det är lika säkert som det framstår, om du inte har läst att det är bokstavligen omöjligt för polisen att ens öppna paketen när de är skickade.
Torwebbläsaren används för att ansluta till onion-sidor. www.flugwiki.se har länk till den populäraste svenska drogsidan, samt guider.
Citera
2017-11-11, 02:12
Medlem
ReiseReises avatar
Jag har några frågor...Är det säkert för folk att surfa på Deep Web utan en VPN och göra skumma köp, alltså endast med Tor?
Hur kan polisen inte få reda på vad du köper när du beställer hem varorna? Någon måste ju ha sett innehållet i paketet, att det är gräs eller ett skjutvapen när den passerar rikets gräns eller genom posten.

Sedan en fråga till ... Hur hittar man hemsidor om det inte finns någon sökmotor som Google? Hur hittar man dom här mindre hemsidorna?
Senast redigerad av ReiseReise 2017-11-11 kl. 02:14.
Citera
2017-11-11, 09:06
Medlem
DouglasQuaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag har några frågor...Är det säkert för folk att surfa på Deep Web utan en VPN och göra skumma köp, alltså endast med Tor?
Hur kan polisen inte få reda på vad du köper när du beställer hem varorna? Någon måste ju ha sett innehållet i paketet, att det är gräs eller ett skjutvapen när den passerar rikets gräns eller genom posten.

Sedan en fråga till ... Hur hittar man hemsidor om det inte finns någon sökmotor som Google? Hur hittar man dom här mindre hemsidorna?

Jag har ställt samma fråga som dig ur ett rent OPSEC perspektiv. Nyttan med VPN diskuteras en del men de flesta är nog överens om att det inte finns något upplägg som innebär att du är omöjlig att spåra för någon med obegränsade resurser. Det finns både för- ocn nackdelar. Har du en VPN ser inte din ISP att du använder TOR och all datatrafik krypteras.

VPN kan alltså hjälpa dig om ditt skumma köp är en vara som fysiskt levereras i posten men fastnar i tullen, eller om polisen tar över servern där sidan ligger och driver det hela vidare ett tag. Eller mer vanligt, att säljaren gör bort sig och får alla sina postade paket kontrollerade. Om du har VPN så blir det mer arbete för polisen att bevisa att du har beställt paketet. Ännu mer arbete blir det om du alltid kopplar upp dig till VPN från ett öppet nätverk med hjälp av en fulldiskkrypterad dator som är dedikerad till din shady business.

När det gäller att hitta sidor så beror det väl lite på vad du vill hitta. Det finns en sökmotor på darknet "Grams" där man kan googla efter drogrelaterade saker. Sedan finns "the hidden wiki" där den som är nyfiken hittar länkar till allt möjligt, till exempel förfalskningar. Jag har bara surfat där för att stilla min nyfikenhet så jag kan inte tipsa dig om något specifikt.
Senast redigerad av DouglasQuaid 2017-11-11 kl. 09:30.
Citera
2017-11-11, 21:01
Medlem
Closters avatar
Jag gjorde misstaget att hoppa in på Valhalla market... Servrar som kraschar hela tiden. Löjligt hög uttagsgräns för BTCn som inte kommuniceras på förhand. Support som inte svarar på meddelanden. Dessutom är jag skeptisk till att deras "automatiska kryptering" faktiskt krypterar köparens adressuppgifter på ett säkert sätt.

Sidan formligen stinker honung och jag skulle inte bli förvånad om den snart kommer exit scamma eller t.o.m. kontrolleras av polis. Oavsett vad så är det dags att lämna den nu om ni befunnit er där.
Någon med erfarenheter?
Citera
2017-11-12, 14:08
Medlem
Hur går man tillväga för att publicera en egen sida eller webshop på Tor nätverket ?
Citera
2017-11-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Jag gjorde misstaget att hoppa in på Valhalla market... Servrar som kraschar hela tiden. Löjligt hög uttagsgräns för BTCn som inte kommuniceras på förhand. Support som inte svarar på meddelanden. Dessutom är jag skeptisk till att deras "automatiska kryptering" faktiskt krypterar köparens adressuppgifter på ett säkert sätt.

Sidan formligen stinker honung och jag skulle inte bli förvånad om den snart kommer exit scamma eller t.o.m. kontrolleras av polis. Oavsett vad så är det dags att lämna den nu om ni befunnit er där.
Någon med erfarenheter?

Använd INTE Valhalla, du nämner en hel drös med anledningar till att inte använda sidan öht.
Automatisk kryptering är cancer. Om en marknadsplats blir komprometterad, vad händer då?
Jo en angripare (Polis eller annan) kan helt sonika lagra datan i klartext innan meddelandet skickas vidare.
Att PGP är säkert är dock inte frågan om, det är hur implementeringen och nyckelhantering sker som kan vara sårbart. Som sagt, lämna sidan och dina BTC där om det nu inte var några monstersummor som du måste få ut.
Läs mer här: https://www.reddit.com/r/DNMSuperlist/wiki/not-listed#wiki_valhalla_.28former_silkkitie.29

Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Hur går man tillväga för att publicera en egen sida eller webshop på Tor nätverket ?
Om du måste fråga detta här är du nog tyvärr inte redo att lansera en shop på tor-nätverket - du kommer att bli en måltavla för väldigt många.
Snabbt förklarat dock så kör du bara tor-mjukvaran och ändrar i torrc att peka mot din webbtjänst eller annan tjänst, det finns massvis med guider att följa för att konfigurera tor att fungera med t.ex Apache eller Nginx.
Citera
2017-11-12, 20:54
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerraNullAdmin
Använd INTE Valhalla, du nämner en hel drös med anledningar till att inte använda sidan öht.
Automatisk kryptering är cancer. Om en marknadsplats blir komprometterad, vad händer då?
Jo en angripare (Polis eller annan) kan helt sonika lagra datan i klartext innan meddelandet skickas vidare.
Att PGP är säkert är dock inte frågan om, det är hur implementeringen och nyckelhantering sker som kan vara sårbart. Som sagt, lämna sidan och dina BTC där om det nu inte var några monstersummor som du måste få ut.
Läs mer här: https://www.reddit.com/r/DNMSuperlist/wiki/not-listed#wiki_valhalla_.28former_silkkitie.29

Exakt. Hade på tok för bråttom när jag reggade mig och skjutsade in BTCn. Och det känns extra dumt eftersom jag ändå har varit med i många år nu och sett den ena efter den andra marknaden starta och stänga... Jag har förlikat mig med att jag förlorat BTCn och ser det som läropengar.

Jag känner inte till er så bra än och kommer nog hålla mig från nya marknader ett tag, men vill ni bli stora - titta på Valhalla och gör precis tvärtom så kommer ni kanske att få besök i framtiden
Citera
2017-11-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Exakt. Hade på tok för bråttom när jag reggade mig och skjutsade in BTCn. Och det känns extra dumt eftersom jag ändå har varit med i många år nu och sett den ena efter den andra marknaden starta och stänga... Jag har förlikat mig med att jag förlorat BTCn och ser det som läropengar.

Jag känner inte till er så bra än och kommer nog hålla mig från nya marknader ett tag, men vill ni bli stora - titta på Valhalla och gör precis tvärtom så kommer ni kanske att få besök i framtiden
Lätt hänt i tider som dessa

Vi kommer förhoppnings att finnas kvar ett bra tag, och att registrera sig kostar ingenting om man bara vill kolla in funktionalitet, men jag förstår den skepsis som råder kring nya marknadsplatser när alla vill göra snabba pengar.
Det är inte för inte som Wall Of Shame listan är betydligt större än grönade siter på superlisten ( https://www.reddit.com/r/DNMSuperlist/wiki/wallofshame )
Valhalla har tidigare varit en trygg marknadsplats, men någonting har hänt iom den internationella lanseringen vilket är väldigt tråkigt.
Citera
2017-11-13, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Kort sagt: Ja, det är säkert att surfa och köpa skumma saker utan VPN. Du blir inte mer anonym med en VPN, men en VPN kan dölja för din ISP att du har använt Tor.
Jag vet inte vad du menar med din andra fråga, brevbäraren brukar inte öppna paket och kontrollera innehållet.
Citera
2017-11-13, 15:35
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Jag vet inte vad du menar med din andra fråga, brevbäraren brukar inte öppna paket och kontrollera innehållet.
Jag har skickat paket ibland till utlandet, och fått paket från andra. Då brukar det komma ett litet brev med paketet där det står att den har öppnats och inspekterats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in