2017-03-25, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Varför man anföll Irak, för man letade alla möjligheter att slutföra vad pappa bush startade.
Varför gjorde man det, menar du? Och, vilka inkluderar du i "man"?
Citera
2017-03-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Finns fortfarande en hel del forskare och ingenjörer med annan uppfattning ang tvillingtornen hur de rasade så enkelt mot andra exempel av byggnader där plan har störtat in i.

Vilka andra skyskrapor har fått ett störtat flygplan av 767s storlek i sig? Jag känner inte till en enda.
Citera
2017-03-25, 18:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför gjorde man det, menar du? Och, vilka inkluderar du i "man"?

Ja eftersom det var på för hög nivå så ska jag sänka mig till din. Egoism och barnslighet gjorde att man letade efter orsaker att slå ner skitstöveln Saddam, för att göra pappa bush glad och verka handlingskraftig. Samtidigt kunde vicepresident och Rumpfelt sälja vapen. Besvikelsen var nog stor när all underättelse sa att 911 hade sitt tankegods placerat hos Talibanerna, religösa skitstövlar.

Detta har dock inget med orsaken till 911 som har sitt ursprung i stormakternas härjande i olika länder samt religös fanatism.

Till och med du har väl förmågan att begripa att man syftar på Bush den yngre adminsitrationen!

Tydligen behöver vissa hjälp att tugga maten!
Citera
2017-03-26, 09:25
Moderator
Inlägg om Dimitri Khalezov och hans teorier flyttade till tråd: (FB) Dimitri Khalezov avslöjar sanningen om 9/11?.

/Moderator
Citera
2017-03-27, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Vilka andra skyskrapor har fått ett störtat flygplan av 767s storlek i sig? Jag känner inte till en enda.

Var jag skrev flygplan av 767s storlek? Lägg inte ord i munnen på mig din lågpanna.
Citera
2017-03-27, 21:13
Medlem
Citat:
Var jag skrev flygplan av 767s storlek?

För att det var det som hände? Hade det varit en AN-225 el. Cessna 172 så skulle det vara dess storlek vi diskuterade. Vilka andra storlekar som har träffat en byggnad är nämligen ointressant. Så vilka flygplan-i-byggnader är det du har i åtanke?
Citera
2017-03-27, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja eftersom det var på för hög nivå så ska jag sänka mig till din. Egoism och barnslighet gjorde att man letade efter orsaker att slå ner skitstöveln Saddam, för att göra pappa bush glad och verka handlingskraftig.
Ah, politisk analys a la kiosk-psykologi. Man häpnar.

Citat:
Samtidigt kunde vicepresident och Rumpfelt sälja vapen.
Ja, vapen, knark och olja har alltid genomsyrat US National Security State, där är vi överens. Med Bush d.y. som president och administrationen nerlusad av Neo-Cons så var attacken 9/11 en våt dröm som gick i uppfyllelse, där är vi också överens.

Med reservation för att man i själva verket var ytterst ansvarigt för attackerna. Absent som catastrophic event, like a new P......

Citat:
Besvikelsen var nog stor när all underättelse sa att 911 hade sitt tankegods placerat hos Talibanerna, religösa skitstövlar.
Ja, eller kanske ännu större när det gick upp för allmänheten att samma "tankegods" egentligen kommer från en av USA's mest trogna allierade, det wahhabistiska Saudiarabien?!

Citat:
Detta har dock inget med orsaken till 911 som har sitt ursprung i stormakternas härjande i olika länder samt religös fanatism.
Jag tror det är bra här om du håller dig till orsak och verkan. Den religiösa fanatismen är ett direkt svar på västerländsk, främst amerikansk, militär imperialism.

Det blir lätt lite snurrigt annars.

Citat:
Till och med du har väl förmågan att begripa att man syftar på Bush den yngre adminsitrationen! Tydligen behöver vissa hjälp att tugga maten!
Jag ska villigt erkänna att det inte är helt enkelt att hänga med på din nivå.

Svindlande höjder.
Citera
2017-03-29, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
För att det var det som hände? Hade det varit en AN-225 el. Cessna 172 så skulle det vara dess storlek vi diskuterade. Vilka andra storlekar som har träffat en byggnad är nämligen ointressant. Så vilka flygplan-i-byggnader är det du har i åtanke?

En B-25a som flög in i misstag i Empire state building.

https://en.wikipedia.org/wiki/B-25_Empire_State_Building_crash
Citera
2017-03-29, 18:58
Medlem
Citat:

Jo, jag vet.

Den är 10 ggr mindre och flyger ungefär 2,5 ggr långsammare. Skadorna blev så stora så man insåg då att om något större och snabbare skulle flyga in nästa gång så skulle det bli katastrof. Man kom fram till rätt slutsats.
Citera
2017-03-29, 20:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

El al 1862 - ett Boeing 747 - kraschade i ett bostadskomplex i Holland 1992 - blev inte mycket kvar alls av den sektion som träffades...
https://en.wikipedia.org/wiki/El_Al_Flight_1862
Citera
2017-03-31, 14:51
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
El al 1862 - ett Boeing 747 - kraschade i ett bostadskomplex i Holland 1992 - blev inte mycket kvar alls av den sektion som träffades...
https://en.wikipedia.org/wiki/El_Al_Flight_1862

Att jämföra ett bostadskomplex med WTC måste vara som att jämföra en VW bubbla med en lastbil. Klart ett bostadskomplex inte klarar av en krasch med en 747:a. Att ett flygplan fick WTC att kollapsa likt en kontrollerad demolering, två gånger om dessutom samt WTC 7, är helt osannolikt.

Finns för mycket frågetecken runt det som hände den dagen, flygplanet som slukades av Pentagon och det som kraschade ute på fältet. Alla som sett bilder på en flygplanskrasch måste väl ändå ställa sig kritisk hur ett passagerarplan totalt försvinner in i Pentagon. Med vingar, motorer och landningsställ. Fet chans.
https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-4365662/amp/FBI-pictures-reveal-aftermath-9-11-attack-Pentagon.html
Citera
2017-03-31, 16:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Att jämföra ett bostadskomplex med WTC måste vara som att jämföra en VW bubbla med en lastbil. Klart ett bostadskomplex inte klarar av en krasch med en 747:a. Att ett flygplan fick WTC att kollapsa likt en kontrollerad demolering, två gånger om dessutom samt WTC 7, är helt osannolikt.
Varför det? WTC var ju inte ens konstruerat för att stå emot en sådan massiv krasch - och sedan bränderna på det därtill dessutom...

Citat:
Finns för mycket frågetecken runt det som hände den dagen, flygplanet som slukades av Pentagon och det som kraschade ute på fältet. Alla som sett bilder på en flygplanskrasch måste väl ändå ställa sig kritisk hur ett passagerarplan totalt försvinner in i Pentagon. Med vingar, motorer och landningsställ. Fet chans.
https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-4365662/amp/FBI-pictures-reveal-aftermath-9-11-attack-Pentagon.html
Nu försvann det ju knappast - dels låg mängder av bitar framför Pentagon, dels var det mängder av bitar - även bitar av - och "hela" - människor inne i Pentagon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in