Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Ja eftersom det var på för hög nivå så ska jag sänka mig till din. Egoism och barnslighet gjorde att man letade efter orsaker att slå ner skitstöveln Saddam, för att göra pappa bush glad och verka handlingskraftig.
Ah, politisk analys a la kiosk-psykologi. Man häpnar.
Citat:
Samtidigt kunde vicepresident och Rumpfelt sälja vapen.
Ja, vapen, knark och olja har alltid genomsyrat US National Security State, där är vi överens. Med Bush d.y. som president och administrationen nerlusad av Neo-Cons så var attacken 9/11 en våt dröm som gick i uppfyllelse, där är vi också överens.
Med reservation för att man i själva verket var ytterst ansvarigt för attackerna. Absent som catastrophic event, like a new P......
Citat:
Besvikelsen var nog stor när all underättelse sa att 911 hade sitt tankegods placerat hos Talibanerna, religösa skitstövlar.
Ja, eller kanske ännu större när det gick upp för allmänheten att samma "tankegods" egentligen kommer från en av USA's mest trogna allierade, det wahhabistiska Saudiarabien?!
Citat:
Detta har dock inget med orsaken till 911 som har sitt ursprung i stormakternas härjande i olika länder samt religös fanatism.
Jag tror det är bra här om du håller dig till orsak och verkan. Den religiösa fanatismen är ett direkt svar på västerländsk, främst amerikansk, militär imperialism.
Det blir lätt lite snurrigt annars.
Citat:
Till och med du har väl förmågan att begripa att man syftar på Bush den yngre adminsitrationen! Tydligen behöver vissa hjälp att tugga maten!
Jag ska villigt erkänna att det inte är helt enkelt att hänga med på din nivå.
Svindlande höjder.