2017-03-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Visst låter det orimligt. Men en överdriven siffra betyder ju inte att de inte haft stora framgångar.
Vilket f ö också bekräftas på Liveumap.

Jag har inte motsagt att SAA lyckats återta kontroll över områden men jag tycker det är löjligt med sådan propaganda gällande antalet döda. Är så orimligt så ingen tror på det, kunde sagt 500 så hade det iaf kunnat tänkas
Citera
2017-03-31, 13:08
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis kan det vara så. Men vi vet ju inte säkert, eller hur? Och det blev ju en hel del uppståndelse. Kanske ville han säga sanningen.
Frågan är vad han skulle ha sagt istället för ISIL. Vilka höll USA på att träna i juli 2015? Det var väl moderata rebeller, om jag inte minns fel. SDF kom in i bilden långt senare.

Och några moderata rebeller finns ju inte och fanns inte då. Detta erkänns ju av t ex senatorn Black.
Alla vet ju hur västerländsk media fungerar, det gäller att skönmåla USA och svartmåla Ryssland och mellanöstern. Det är bara hjärntvättade vänstervridna extremliberaler som fortfarande tror på allt Expressen och SVT pumpar ut. Putin sa som det va, det går inte att dölja längre. USA är ytterst ansvarig för allt jävelskap i mellanöstern.

https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww
Citera
2017-03-31, 13:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Jag har inte motsagt att SAA lyckats återta kontroll över områden men jag tycker det är löjligt med sådan propaganda gällande antalet döda. Är så orimligt så ingen tror på det, kunde sagt 500 så hade det iaf kunnat tänkas
Så du tror dig veta det korrekta antalet?
Citera
2017-03-31, 13:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Alla vet ju hur västerländsk media fungerar, det gäller att skönmåla USA och svartmåla Ryssland och mellanöstern. Det är bara hjärntvättade vänstervridna extremliberaler som fortfarande tror på allt Expressen och SVT pumpar ut. Putin sa som det va, det går inte att dölja längre. USA är ytterst ansvarig för allt jävelskap i mellanöstern.

https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww

Det är många som har sagt det i flera år.
Citera
2017-03-31, 13:42
Medlem
Citat:
Så du tror dig veta det korrekta antalet?

Nej
Givetvis vet jag inte det men vi har en ganska bra kolla på antalet stridande och hur dödssiffrorna ser ut generellt efter 6år av krig. Att då tro att såhär många helt plötsligt dör är naivt minst sagt.

Detta är fler än i aleppooffensiven t.ex och den kraftsamlade fler rebeller och höll på betydligt längre
Citera
2017-03-31, 13:52
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Vi har Hamas sunni som har sina stadgar som är en del av MB, Vi har Hizbollah shia som hjälper Assad. Båda är de militanta våldsamma organisationer som trots att de har islam som gemensam nämnare så är de svårförenade.

Hizbollah stödjer Hamas i deras kamp mot Israel. Men du har rätt, det finns fall där Hamas har gått in i Syrien för att strida emot Assad som i sig är allierade med Hizbollah.
Citera
2017-03-31, 13:55
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Lindsay Graham och de andra etablissemangs pk-ivrande globalisterna gråter blod över detta:

https://twitter.com/LindseyGrahamSC/status/847604117916667904

Den där killen är så köpt av Saudiarabien. Han är helt besatt av Assad och Iran.
Citera
2017-03-31, 14:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nej
Givetvis vet jag inte det men vi har en ganska bra kolla på antalet stridande och hur dödssiffrorna ser ut generellt efter 6år av krig. Att då tro att såhär många helt plötsligt dör är naivt minst sagt.

Detta är fler än i aleppooffensiven t.ex och den kraftsamlade fler rebeller och höll på betydligt längre
Jag har inte påstått att jag tror på siffran, men din siffra är knappast mer trovärdig, eftersom du baserar den på statistik och sedan gissar.
Jag tycker att du ofta hänger upp dig på småsaker och gnäller för mycket på SAA. Här hade de en stor framgång och du smular sönder den. Det är trist. De gör så gott de kan och jag är säker på att det är ett rent helvete de utkämpar varje dag.

Om du fortfarande är intresserad av att veta en korrekt siffra, så råder jag dig att kolla upp så mycket info som möjligt om veckans strider i Hama. Det är bättre än att gissa!
Citera
2017-03-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musicheurlaos
Det intressanta är att sionisterna har delats i vänster och höger falang, Trump är med i högern. Men nu vill vänstra delen bli av med Trump, intressant utveckling må jag säga. Hoppas att ingen stödjer Turkiet då + islamist gänget.
Är nog inte riktigt så enkelt som att dela upp dem i höger/vänster. Trump klassas allmänt av PK-etablissemanget som "extremhöger" men sanningen är att han faktiskt ryter ifrån ordentligt mot den ultakonservativa grupperingen som finns i representanthuset och hotar omintetgöra dem inför valet nästa år:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24642540.ab

Denna stockkonservativa grupp sållar sig ofta till Tea Party och NeoCons, som ofta gör gemensam sak med Hillary-demokraterna när det gäller utrikespolitik (extremt pro-israelisk, pro-turkisk, stödjer gärna islamistgrupper finansiellt, interventionistisk etc.). Dessa är de personer som främst tycker att kasta ut Assad är viktigare än att bli av med ISIS.

Trump har här mycket mer gemensamt med många av de mittenpolitker och gammelkonservativa i USA, som t.ex. James Baker, William J. Burns & Pat Buchanan m.fl.
Citera
2017-03-31, 14:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Visst låter det orimligt. Men en överdriven siffra betyder ju inte att de inte haft stora framgångar.
Vilket f ö också bekräftas på Liveumap.

Man kan hoppas att det är sant, döda ISIS är bara positivt för det Syriska folket. Dock har Assad kontroll över en så liten del av landet och jag tvivlar på att SAA orkar avancera allt för mycket.
Hizbollah har väl dessutom förlorat ganska mycket manskap.
Citera
2017-03-31, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Är nog inte riktigt så enkelt som att dela upp dem i höger/vänster. Trump klassas allmänt av PK-etablissemanget som "extremhöger" men sanningen är att han faktiskt ryter ifrån ordentligt mot den ultakonservativa grupperingen som finns i representanthuset och hotar omintetgöra dem inför valet nästa år:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24642540.ab

Denna stockkonservativa grupp sållar sig ofta till Tea Party och NeoCons, som ofta gör gemensam sak med Hillary-demokraterna när det gäller utrikespolitik (extremt pro-israelisk, pro-turkisk, stödjer gärna islamistgrupper finansiellt, interventionistisk etc.). Dessa är de personer som främst tycker att kasta ut Assad är viktigare än att bli av med ISIS.

Trump har här mycket mer gemensamt med många av de mittenpolitker och gammelkonservativa i USA, som t.ex. James Baker, William J. Burns & Pat Buchanan m.fl.

Jag gillar Trump, men frågan är om han blir kvar, vad tror du? Han är duktig i Syrien iaf.
Citera
2017-03-31, 14:48
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att jag tror på siffran, men din siffra är knappast mer trovärdig, eftersom du baserar den på statistik och sedan gissar.
Jag tycker att du ofta hänger upp dig på småsaker och gnäller för mycket på SAA. Här hade de en stor framgång och du smular sönder den. Det är trist. De gör så gott de kan och jag är säker på att det är ett rent helvete de utkämpar varje dag.

Om du fortfarande är intresserad av att veta en korrekt siffra, så råder jag dig att kolla upp så mycket info som möjligt om veckans strider i Hama. Det är bättre än att gissa!

Klart en mer restriktiv siffra som är jämförbar med tidigare offensiver och strider är mer rimlig än den ifrån sana?

Var ser du att jag gnäller på SAA? Jag har "gnällt" på propagandan ifrån de medier du länkat etc, jag har inte försökt förminska eller på annat sätt ta ifrån SAA deras framgångar senaste tiden. Du får skilja på kritik mot hur propaganda presenteras, hur du tolkar sagd propaganda och vad jag svarar.

Jag följer kriget dagligen från både PRO-SAA samt PRO-rebell och försöker se dödsantalet etc

Sluta ta saker så personligt så blir det lättare att diskutera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in