Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, de kan inte begära det -- och hon är liksom rätt död och kan inte heller be om assistans från Sverige.
Nej, jag anser att det inte är så mycket att diskutera i det här fallet .. om hon hade åkt på svenskt uppdrag så hade det varit självklart att Sverige tog kostnaden .. nu var det inte så ..
Och det är lite jävla tröttsamt att Sverige skall ta ansvar för allt alltid - eftersom det sker på bekostnad av andra grupper som behöver de resurser som läggs ner på ärenden som egentligen borde hanteras av andra nationer.
Fast som vanligt när någon mellanlandat i Sverige på något sätt så skall skattebetalarna betala och resurser tas från andra ärenden i Sverige ..
Det sista polisen behöver -- givet att de inte ens har resurser att utreda grova brott i Sverige - är väl att ta på sig ett ansvar som borde falla på Chile.
Never go full retard..
Självklart kan föräldrarna begära precis vad dom vill, det betyder inte att dom får det.
Det är väl bara du som påstår att Sverige ska ta fullt ansvar, INGEN annan har påstått att det borde gå till så vad jag vet.
Zaida har inte mellanlandat i Sverige, hon är född här.
Är du säker på att det inte finns några försäkringar alls och att Sverige ska betala alla kostnader inklusive bananerna som kongolesisk polis ska äta under utredningen?
Var hittar du uppgifterna om att Sverige ska stå för alla eventuella kostnader fö? Hade varit intressant att läsa mer om det.
Jag trodde att det var ett FN-uppdrag och inte just ett specifikt svenskt eller chilenskt uppdrag?