2017-03-30, 08:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KJJV5/sa-ska-fyllan-bort-fran-arenorna

vad tror ni om detta? kommer det att fungera?

Jag tycker inte att jag ser så mycket redlöst fylleri på fotboll. I varje fall inte i min fotbollsmiljö. Det är måttligt drickande.

Det är kanske värre i Stockholm men i Malmö är det inget problem.
Senast redigerad av mishima 2017-03-30 kl. 08:12.
Citera
2017-03-30, 08:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Fråga direkt till VF, Kostymnisse och Eaglesandshit

Har ni hört den nya Blåvittpodden? Är den något att ha eller allt för nära klubben i sin partiskhet/okritiska hållning som BB-podd tenderar att vara?

BB-podd har jag slutat lyssna på då den är så hysteriskt fjantig och Wille Bäckström-aktig.

Jag tycker det är illavarslande att det görs "reklam" för den på officiella hemsidan, jag kanske överdriver meningen i det men det gör att jag direkt får en känsla av att det är för tillrättalagt och inte så mycket av kritik mot klubben som om det vore helt utan anknytning. Nu menar jag inte att det enbart skall vara kritik men "man biter inte den hand som föder en" stämmer ju oftast.

Beträffande BB-podd var den betydligt bättre när den var just den bloggens podd och inte låg under GP/GT som det sedan blev. Förövrigt gillade jag deras middagsvideos bättre (förutom de där j-a lekarna när dom försökte leka Letterman).

Jag har faktiskt svårt att finna något helt oberoende i podd/video väg om blåvitt idag.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilken bibel är att föredra Expressens eller AB:s. Är kostnaden den samma?

Jag brukar bara hinna läsa en bibel och har iår därför bara köpt Aftonblaskan, jag tycker dock den känns lite trött och inte alls nåt nytt. Jag hade hellre sett några längre reportage än fjanterier som "drömyrke" för några spelare.

Citat:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KJJV5/sa-ska-fyllan-bort-fran-arenorna

Jag kan inte se att alkoholen är något stort problem på arenorna, att påstå att det är den som ger våldet är en felaktighet som är gammal nu. Visst att någon är för överförfriskad ibland men det brukar lösa sig snabbt via matchvärdar/vakter utan intermezzon.
Så är det iaf här i stan/på våra bortaläktare. Jag kan iofs inte uttala mig om hur det är exakt hos andra klubbar.
Citera
2017-03-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det är möjligt att minnet spelar en ett spratt men det är lagets dåvarande förmåga som ska bedömas, inte vad spelarna uträttar senare i karriären. För mig är MFF 2014 marginellt bättre än Djurgårdslaget men jag är precis som alla andra part i målet. Att leda serien från start till mål och kvalificera sig för Champions League för första gången på evigheter är svårslaget i min bok. Kul sammanställning att sitta och fundera på, många förträngda minnen och spelare som kom tillbaka.

*Första gången någonsin.

I övrigt måste jag säga att mitt eget lag, AIK, ligger förvånansvärt högt upp i den listan.
Citera
2017-03-30, 10:48
Medlem
Idittfejss avatar
Ny säsong och nya fiaskon!

IFK Göteborg 0 0 6 3-15

Efter 6 raka torskar så blir Jörgen uppkallad till Mats kontor, som välkomnar Jörgen iklädd i svarta spetstrosor.

KICKEN! Ridå!

3-6 månader senare får vi rapporter och bilder på en trasig och alkoholiserad Jörgen i Pattaya som strular med Thailändska shemales. KLICK! Och Expressen publicerar bilder på en påstruken Jörgen med en IFK gadd på pungpåsen och vrålar *AANDER SVENSSON! JAAAG KNULLAR DIN FRU! *(we paid for your hats ramsan).

Och IFK? Dom åker ut ur allsvenskan 2017.

Hare gött!
Citera
2017-03-30, 10:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Trams, jag kommer ju alltid in oavsett berusningsgrad.

Edit: är det här ett sätt man försöker förstöra bajens fina publiksiffror eller? Oavsett vad jag tycker om laget i sig så har dom alkade jävlarna en förmåga att glida in på fotboll!
Citera
2017-03-30, 11:18
Medlem
MrSkargards avatar
Kraftigt berusad är man om man knappt kan stå på benen. Har sådana raglande fyllon någonsin släppts in på svenska arenor? Ahlerup verkar sätta gränsen vid 2 öl men jag, och många andra, kan dricka mer än så utan att börja ragla runt som A-lagare.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-03-30 kl. 11:35.
Citera
2017-03-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Trams, jag kommer ju alltid in oavsett berusningsgrad.

Edit: är det här ett sätt man försöker förstöra bajens fina publiksiffror eller? Oavsett vad jag tycker om laget i sig så har dom alkade jävlarna en förmåga att glida in på fotboll!
Tänk hur mycket deg vi skulle tjäna om Hammarby själva kunde kränga bira i samband med matcherna. Då hade Malmös 400 millar på banken varit en fis i rymden.

De enda gångerna det märks att folk är lite på lyset är om man lirar 15:00 en lördag. Annars är det betydligt mer städat än vad tidningarna ger skev utav. Jämför med en vanlig fredagkväll på stan (Gäller samtliga "problem" som alltid lyfts fram som unika för fotbollen) så är det ingenting.
Citera
2017-03-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
*Första gången någonsin.

I övrigt måste jag säga att mitt eget lag, AIK, ligger förvånansvärt högt upp i den listan.
Första svenska lag på evigheter tänkte jag men visst.
Citera
2017-03-30, 16:23
Medlem
SoderortFTWs avatar
Abstinensen börjar bli olidlig.

Förslag på poddar, web-tv, krönikor, whatever med fokus allsvensk premiär? Behöver så mycket jag kan hitta att frossa i!
Citera
2017-03-30, 16:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Abstinensen börjar bli olidlig.

Förslag på poddar, web-tv, krönikor, whatever med fokus allsvensk premiär? Behöver så mycket jag kan hitta att frossa i!

Firma Fjäll, Bachner, Johnson och Hofmann hade premiär idag med en ny podcast om Allsvenskan:

https://www.acast.com/3-5-2/

Grymt kul med ett nytillskott på den fronten. Jag hoppas bara att de inte fastnar i att tjafsa om stockholmsfotbollen för mycket.
Senast redigerad av snillet_1 2017-03-30 kl. 16:50.
Citera
2017-03-30, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Firma Fjäll, Bachner, Johnson och Hofmann hade premiär idag med en ny podcast om Allsvenskan:

Grymt kul med ett nytillskott på den fronten. Jag hoppas bara att de inte fastnar i att tjafsa om stockholmsfotbollen för mycket.
Spännande! Det har saknats en panelpod i stil med 08-fotboll som behandlar hela Allsvenskan, det finns redan på tok för många intervjupoddar med intetsägande spelare. Med tanke på upphovsmännen så antar jag att det blir tungt fokus på Stockholms- och toppklubbarna men hellre det än slätstrukna journalistanalyser av Sundsvall.
Citera
2017-03-30, 18:14
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Ruggigt bra första avsnitt! Kan verkligen rekommenderas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in