2017-03-27, 22:17
Medlem
anteri17s avatar
Det är en jävla massa löst pack runt Diöshallen och Lötens IP. Liknande grej skedde 2014.
Citera
2017-03-28, 00:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Offside gjorde en ranking av guldlagen under 2000-talet hittills. Tankar?

http://www.offside.org/granskning/hela-listan-2000-talets-basta-allsvenska-mastarlag/

Ligger inte Helsingborg (4) bisarrt högt upp? De var svårslagna och hade en jäkla mentalitet men ingen i laget har ju gått vidare och presterat något som helst egentligen.

Jag hade alla dar i veckan valt t.ex. Malmös upplaga 2013 före.

Citat:
Malmö (9)

Johan Dahlin – Miiko Albornoz, Pontus Jansson, Filip Helander, Ricardinho – Emil Forsberg, Erik Friberg, Markus Halsti, Jiloan Hamad – Guillermo Molins, Magnus Eriksson

Helsingborg (4)

Pär Hansson – Erik Wahlstedt, Peter Larsson, Marcus Nilsson, Christoffer Andersson – Mattias Lindström, Ardian Gashi, May Mahlangu, Rachid Bouaouzan – Rasmus Jönsson, Erik Sundin

Jag förstår att det finns ett mått av hur mycket man fick ut osv men ändå... MFF krossar det där HIF-laget utan problem. Utöver innermittfältet vet jag inte om något i HIF hade gått in i MFF. Kanske Hansson. Lindström och Andersson nyttiga truppspelare.
Senast redigerad av snillet_1 2017-03-28 kl. 00:41.
Citera
2017-03-28, 00:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ligger inte Helsingborg (4) bisarrt högt upp? De var svårslagna och hade en jäkla mentalitet men ingen i laget har ju gått vidare och presterat något som helst egentligen.

Jag hade alla dar i veckan valt t.ex. Malmös upplaga 2013 före.
Tycker Norrköping är för högt placerat. Sen tycker jag att i princip Malmös alla upplagor hör till toppen.
Citera
2017-03-28, 13:31
Medlem
Aleopas avatar
Märklig ranking hursomhelst. Men de va väl iden med.
Lag som tar sig till CL och försvarar SM-guld som inte vinner den rankingen tex, riktigt märkligt.
Citera
2017-03-28, 15:38
Medlem
Isak?
Citera
2017-03-28, 16:26
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Märklig ranking hursomhelst. Men de va väl iden med.
Lag som tar sig till CL och försvarar SM-guld som inte vinner den rankingen tex, riktigt märkligt.

De inleder ju hela artikeln själva med att konstatera att det är en "usel idé", men att det var en kul grej. Inget man behöver ta på blodigt allvar.
Citera
2017-03-29, 16:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Fråga direkt till VF, Kostymnisse och Eaglesandshit

Har ni hört den nya Blåvittpodden? Är den något att ha eller allt för nära klubben i sin partiskhet/okritiska hållning som BB-podd tenderar att vara?

BB-podd har jag slutat lyssna på då den är så hysteriskt fjantig och Wille Bäckström-aktig.
Citera
2017-03-29, 16:59
Medlem
bagarn29s avatar
Vilken bibel är att föredra Expressens eller AB:s. Är kostnaden den samma?
Citera
2017-03-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilken bibel är att föredra Expressens eller AB:s. Är kostnaden den samma?
Aftonbladet hade gett MP 4+ som tränare. You do the math...
Citera
2017-03-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tycker Norrköping är för högt placerat. Sen tycker jag att i princip Malmös alla upplagor hör till toppen.

Dock tror jag det var nytt poängrekord både för vinnaren och för 2:an året Peking vann, men att nu har Malmö rekordet...

Det som kanske gör att tiden får revidera hur laget var är att det i gamla djurgårdslag fanns spelare som Kim, Isak, och andra spelare som faktiskt utgjort en del av landslagets stomme. Får se om det händer med de unga spelarna från peking 2015 (tror att fransson och traustasson var och är sjukt underskattade, de är ju faktiskt inte gamla alls) Wahlkvist kan bli ny mittback i landslaget om 2-3 år. Då reviderar man nog om Norrköping. Men du kanske kan gissa vad jag håller på för lag
Citera
2017-03-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Dock tror jag det var nytt poängrekord både för vinnaren och för 2:an året Peking vann, men att nu har Malmö rekordet...
Inte riktigt. Rekordet är MFFs 67 poäng från 2010, Peking 2015 och MFF 2016 delar andraplatsen på 66 poäng. Flest poäng för en andraplats är Helsingborg anno 2010 med 65 poäng. 2010 års mästare kanske ska klättra lite?

Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Det som kanske gör att tiden får revidera hur laget var är att det i gamla djurgårdslag fanns spelare som Kim, Isak, och andra spelare som faktiskt utgjort en del av landslagets stomme. Får se om det händer med de unga spelarna från peking 2015 (tror att fransson och traustasson var och är sjukt underskattade, de är ju faktiskt inte gamla alls) Wahlkvist kan bli ny mittback i landslaget om 2-3 år. Då reviderar man nog om Norrköping. Men du kanske kan gissa vad jag håller på för lag
Det är möjligt att minnet spelar en ett spratt men det är lagets dåvarande förmåga som ska bedömas, inte vad spelarna uträttar senare i karriären. För mig är MFF 2014 marginellt bättre än Djurgårdslaget men jag är precis som alla andra part i målet. Att leda serien från start till mål och kvalificera sig för Champions League för första gången på evigheter är svårslaget i min bok. Kul sammanställning att sitta och fundera på, många förträngda minnen och spelare som kom tillbaka.
Citera
2017-03-30, 08:05
Medlem
arazals avatar
Citat:
Så ska fyllan bort från arenorna. 2017 ska bli den torraste säsongen hittills.
I årets allsvenska lånar AIK, Djurgården och Hammarby en metod från krogvärlden för att minska supandet på läktarna.
– En eller två öl är inga bekymmer men kraftigt berusade blir inte insläppta, säger AIK Fotbolls vd Mikael Ahlerup.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/KJJV5/sa-ska-fyllan-bort-fran-arenorna

vad tror ni om detta? kommer det att fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in