2017-03-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Men allt som sagt, är det onödigt att köra Lutande pressar om man ändå inte kan forma övre bröstet?
Vill du bygga mer på övre delen av bröstet så funkar lutande pressar, länkade bevis tidigare men jag antar att inte många läste det
Citera
2017-03-30, 14:57
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Fungerar även med låg volym och hög intensitet, nyckeln ligger i att undvika fail.

går utmärkt att köra till fail 3 ggr i veckan. Förstår inte vad det där kommer ifrån.
Citera
2017-03-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
går utmärkt att köra till fail 3 ggr i veckan. Förstår inte vad det där kommer ifrån.

Många har svårt att återhämta sig om de kör samma muskelgrupp till fail flera tillfällen per vecka.
Citera
2017-03-30, 15:10
Medlem
Citat:
Men allt som sagt, är det onödigt att köra Lutande pressar om man ändå inte kan forma övre bröstet?

Man kanske vill aktivera mer än bara bröst... Bänk är en basövning. Glöm inte det.
Citera
2017-03-30, 15:17
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Många har svårt att återhämta sig om de kör samma muskelgrupp till fail flera tillfällen per vecka.

Nej. Folk blir skitnödiga bara för att dom en dag orkar 2 färre reps. Men hade dom haft mod nog att köra på så skulle dom märka att kurvan har dippar här och där men trenden är uppåt. Dvs dom flesta dagarna klarar man samma repsantal för att helt plötsligt öka med en eller ttvå reps. Sen kommer den dag med en dip för att sen öka än mer. Det kan vara mentalt jobbigt men alla kroppar klarar att köra till fail åtminstone 3 ggr i veckan.
Citera
2017-03-30, 15:19
Bannlyst
Bänkpress är underskattat. Du kan bygga enorm styrka samt stora välformade saftiga pecs med enbart bänkpress. Tycker kabeldrag, pec decks osv är överskattade.
Citera
2017-03-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Vill du bygga mer på övre delen av bröstet så funkar lutande pressar, länkade bevis tidigare men jag antar att inte många läste det

Många säger olika så blev fundersam vad som egentligen stämde .
Citera
2017-03-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Man kanske vill aktivera mer än bara bröst... Bänk är en basövning. Glöm inte det.

Självklart, men enda muskeln som aktiveras mer än vanlig bänk är väl främre axlar?
Citera
2017-03-30, 16:19
Medlem
Citat:
Självklart, men enda muskeln som aktiveras mer än vanlig bänk är väl främre axlar?

Triceps är viktig i bänken med.
Citera
2017-03-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Triceps är viktig i bänken med.

Jo men den aktiveras väl lika mycket i vanlig bänk som lutande?
Citera
2017-03-30, 16:55
Medlem
Killer-queens avatar
Något som jag tycker är underskattat för övre bröst är bänkpress med omvänt grepp. Jag har aldrig riktigt trivts med lutande pressar, men den här tycker jag ger annorlunda kontakt. Det blir ungefär samma rörelse som många gör i cable crossen, typ en upper chest fly eller vad det kan kallas, fast bredare och med skivstång. Testa gärna den, för man ser den väldigt sällan. Håll bara koll på att ha tummen så stången inte halkar ur händerna.
Citera
2017-03-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Något som jag tycker är underskattat för övre bröst är bänkpress med omvänt grepp. Jag har aldrig riktigt trivts med lutande pressar, men den här tycker jag ger annorlunda kontakt. Det blir ungefär samma rörelse som många gör i cable crossen, typ en upper chest fly eller vad det kan kallas, fast bredare och med skivstång. Testa gärna den, för man ser den väldigt sällan. Håll bara koll på att ha tummen så stången inte halkar ur händerna.

Scott Herman hade väl en video där han nämde att övre bröst aktiverades mycket mer med omvänt grepp bänkpress än lutande pressar. För mig var dock rörelsen ombekväm och man behöver nog en passar i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in