2017-03-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Mycket återhämtning ja. Kanske därför som helkroppsgrabbarna inte växer så mycket eftersom att dom tränar varje stor muskelgrupp för ofta. 1 dags vila innan man är på träningen igen känns ganska dumt i min bok. Skador uppstår lättare, och man stagnerar fort oxå.

Håller inte med.
Jag växer mer när jag kör varje muskel tre gånger i veckan framför en.

Poängen är att man kör lättare, högre reps, ej till failure samt färre set och är noga att isolera muskeln man tränar.
Minskar skaderisken enligt mig dessutom.

Detta tillåter varje muskel att pumpas full med blod oftare och fortsätter växa.

Just detta började jag lustigt nog med efter att tagit rådet av Rich Piana. En person som snackar myyyycket men i detta fall lät det intressant.

Wakka.
Senast redigerad av wakkawalla 2017-03-22 kl. 20:51.
Citera
2017-03-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Håller inte med.

Poängen är att man kör lättare, högre reps, ej till failure samt färre set och är noga att isolera muskeln man tränar.

Detta tillåter varje muskel att pumpas full med blod oftare och fortsätter växa.

Just detta började jag lustigt nog med efter att tagit rådet av Rich Piana. En person som snackar myyyycket men i detta fall lät det intressant.

Wakka.

Fungerar även med låg volym och hög intensitet, nyckeln ligger i att undvika fail.
Citera
2017-03-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Fungerar även med låg volym och hög intensitet, nyckeln ligger i att undvika fail.

Det har du säkert rätt i.
Förmodligen vettigt att växla mellan dem.

Vänligen.
Citera
2017-03-23, 10:36
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Vad är din poäng? Förstår inte överhuvud taget vart du vill komma?

Att man kan träffa musklers olika delar? Det är inte så lätt som "träffar man muskeln så träffar man muskeln", och bänkpress verkar vara den övningen som täcker mest av alla bröstövningar? Vad var det som var så svårt att förstå?
Citera
2017-03-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Håller inte med.

Wakka.

Om du nu får bra utveckling av att köra så, så är det väl bara att köra vidare på det.
Men det jag menar är att de flesta som jag ser som kör tex SL och liknande styrkebaserade program, oftast inte har någon muskelmassa att skryta över. Att dom sen drar på sig skador efter att överbelasta varje muskelgrupp med svin tunga vikter x3 i veckan gör ju inte saken bättre.
Kolla gärna på den här videon Dorian Yates was right https://www.youtube.com/watch?v=SYZbze3tfnQ
Citera
2017-03-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Att man kan träffa musklers olika delar? Det är inte så lätt som "träffar man muskeln så träffar man muskeln", och bänkpress verkar vara den övningen som täcker mest av alla bröstövningar? Vad var det som var så svårt att förstå?

Återigen, bröstmuskeln har inga olika delar. Det är en muskel som består av muskelfibrer.
Nja, du kan ju träffa muskeln "sämre" också, vilket jag tror är vad du pratar om?

Bänkpress är den övningen som täcker mest av alla bröstövningar - vad menar du?
Citera
2017-03-23, 16:16
Medlem
Citat:
Återigen, bröstmuskeln har inga olika delar. Det är en muskel som består av muskelfibrer.
Nja, du kan ju träffa muskeln "sämre" också, vilket jag tror är vad du pratar om?

Men går att träna olika delar av musklerna, länkade beviset i mitt förra inlägg.
Citera
2017-03-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beefcake93
Men går att träna olika delar av musklerna, länkade beviset i mitt förra inlägg.

Olika delar av muskeln. Det innebär bara en sämre muskelutveckling. Ingenting annat.
Citera
2017-03-24, 00:51
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Men det jag menar är att de flesta som jag ser som kör tex SL och liknande styrkebaserade program, oftast inte har någon muskelmassa att skryta över. Att dom sen drar på sig skador efter att överbelasta varje muskelgrupp med svin tunga vikter x3 i veckan gör ju inte saken bättre.

Det är ju just öka i styrka som är poängen med SL och liknade upplägg, stora muskler är sekundärt

Skaderisken kan jag hålla med om ökar ju tyngre man kör.
Citera
2017-03-24, 07:34
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:

Citat:
Olika delar av muskeln. Det innebär bara en sämre muskelutveckling. Ingenting annat.

Som sagt, man kan aktivera olika muskelfibrer i olika vinklar, men bänkpress verkar vara den övning som rekryterar flest.
Citera
2017-03-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Som sagt, man kan aktivera olika muskelfibrer i olika vinklar, men bänkpress verkar vara den övning som rekryterar flest.

Och vad är din poäng? Vad skulle det vara bra för?
Citera
2017-03-29, 20:41
Medlem
Men allt som sagt, är det onödigt att köra Lutande pressar om man ändå inte kan forma övre bröstet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in